تاریخ انتشار: 1397/11/09 16:57
کد خبر: 112029

مروری بر همه ستاره هایی که در بزنگاه تاریخی محروم شدند

بازی نکردن طارمی مقابل ژاپن، بزرگ‌ترین دغدغه کی‌روش محسوب می شد.
مروری بر همه ستاره هایی که در بزنگاه تاریخی محروم شدند

طارمی در جام ملت‌های آسیا نمایشی عالی داشت اما مقابل چین، کارت بی‌موردی گرفت و نیمه نهایی حساس با ژاپن را از دست داد. روز گذشته کی‌روش، جانشین طارمی را انتخاب کرد تا نبود او را به خوبی پوشش دهد. طارمی اولین بازیکن بزرگی نیست که مسابقات حساس تیم ملی را از دست می‌دهد. پیش از این هم کارت‌های داور یا حکم محرومیت، ستاره‌های تیم ملی را از بازی‌های حساسی محروم کرده است. بازی‌هایی که بعضی از آن‌ها، بدون دردسر تمام شدند و بعضی دیگر از محرومیت‌ها، تاوان سختی داشتند.

ماموریت موفق انصاری‌فرد

فینال بازی‌های آسیایی 1990، ایران در بازی فینال مجتبی محرمی را در اختیار نداشت. فینالیست شدن تیم ملی در آن مسابقات و شکست کره جنوبی در نیمه نهایی توسط تیم پروین، اتفاقی غافلگیر کننده محسوب می‌شد و نبودن محرمی در فینال، می‌توانست تیم را به دردسر بیندازد. با این حال محمدحسن انصاری‌فرد که به جای محرمی در زمین قرار گرفت، نمایش خوبی داشت و ایران در فینال از کره شمالی گل نخورد. پس از کشیدن بازی به وقت‌های تلف شده و ضربات پنالتی، انصاری‌فرد خودش یکی از پنالتی‌های ایران را گل کرد و نقش تاثیرگذاری روی پیروزی و قهرمانی ایران داشت.

غیبت تلخ خداداد

در بازی‌های انتخابی جام جهانی 1998، شاید یک محرومیت شانس صعود مستقیم را از ایران گرفت. ایران پس از پیروزی مقابل چین، در بازی دوم روبه‌روی عربستان قرار گرفت و با شکست این تیم می‌توانست مسیر همواری برای صدرنشینی و صعود مستقیم به جام جهانی داشته باشد. محرومیت خداداد عزیزی اما کار دست تیم ملی داد. عربستان توانست در تهران یک مساوی بگیرد و شانسش را برای رسیدن به ایران در جدول حفظ کند.

بازگشت رویایی کریم

اتفاق بدتر برای ایران در انتخابی جام جهانی، محرومیت کریم باقری از دو بازی حساس با ژاپن و استرالیا بود. ایران در آخرین بازی با قطر، شب سختی داشت و باقری دو جلسه به‌خاطر درگیری محروم شد. تیم ملی با باقری، می‌توانست ژاپن را ببرد اما بدون او باخت و مقابل استرالیا قرار گرفت. در بازی رفت با استرالیا هم تیم ملی بدون کریم، در تهران فقط یک مساوی از استرالیا گرفت. بازی برگشت که او توانست برای تیم ملی به میدان برود، تاثیرش را نشان داد و گل اول را در حماسه ملبورن زد.

جای خالی آقای گل

بازی آخر انتخابی جام جهانی 2002 هم برای تیم ملی با خاطرات خوبی همراه نبود. ایران به بحرین باخت و شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست داد. در بازی با بحرین، چند بازیکن ایران از مسابقه پلی آف با امارات محروم شدند که مهم‌ترین آن علی دایی بود. بلاژویچ در بازی رفت با امارات، از پژمان جمشیدی به جای دایی استفاده کرد و بدون دردسر توانست امارات را شکست دهد.

خطر نبود موشک

بازی با بحرین، یک بار دیگر هم برای ایران دردسرساز شد. تیم ملی در رده بندی جام ملت‌های آسیا 2004 روبه‌روی بحرین قرار گرفت و پیروز شد. بازی حاشیه‌های زیادی داشت و مهدی مهدوی‌کیا از داور کارت قرمز گرفت. محرومیت مهدوی‌کیا، به انتخابی جام جهانی رسید. تیم ملی در تهران به اردن باخته بود و اگر در خانه حریف پیروز نمی‌شد، کارش برای رسیدن به مرحله نهایی گره می‌خورد. مهدوی‌کیا این بازی مهم را از دست داد و تیم ملی تا دقیقه 80 در اردن متوقف شده بود. با این حال با دو گل دیرهنگام پیروزی را به‌دست آورد و توانست اوضاع را به نفع خودش تغییر دهد.

ظهور امید

ایران جام جهانی 2018 را بدون سعید عزت اللهی آغاز کرد. عزت اللهی در بازی با کره جنوبی اخراج و سپس محروم شد. آخرین جلسه محرومیت او، بازی اول ایران در جام جهانی روسیه بود. غیبت عزت اللهی، حسابی تیم ملی را نگران می‌کرد. با این حال ایران در غیاب او نمایش خوبی داشت و امید ابراهیمی جانشینش آنقدر خوب کار کرد که پس از بازگشت عزت اللهی هم در کنار او فیکس بماند.

فاجعه خیریت

بین موارد باشگاهی در تورنمنت‌های قاره‌ای، مهم‌ترین محرومیت به خود مهدی طارمی مربوط می‌شود. طارمی قبل از بازی با الهلال، چهار ماه محروم شد و پرسپولیس را وارد دردسر بزرگی کرد. پرسپولیسی‌ها در نبود او، 4بر صفر به الهلال باختند و شب تلخی را پشت سر گذاشتند. این بار همه امیدوارند نبود طارمی، مثل غیبت قبلی او نباشد و مثل غیبت عزت اللهی مقابل مراکش بدون دردسر و با خاطره‌ای عالی به پایان برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2apx9e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارشی از 10 مهاجم برتر جام ملت ها؛عملکرد وارث دایی زیر ذره بین!