تاریخ انتشار: 1397/11/11 13:54
کد خبر: 111800

شکایت اماراتی ها در حال بررسی/سرنوشت فینال آسیا تغییر می کند؟

در فاصله 24 ساعت تا فینال جام ملت های 2019 بین قطر و ژاپن، شکایت اماراتی ها کمی باعث نگرانی ها شاگردان فیلیکس سانچس شده است.
شکایت اماراتی ها در حال بررسی/سرنوشت فینال آسیا تغییر می کند؟

قطر که بی تردید پدیده رقابت های جام ملت های امسال بوده، با تیمی یکدست و نمایش هایی درخشان، توانست به فینال رقابت ها برسد؛ تیمی جوان که می تواند در جام جهانی 2022 هم یکی از پدیده های رقابت ها باشد. در بین ستاره های قطر در این رقابت ها، المعز علی که با زدن 8 گل تا اینجا، آقای گلی اش را تقریبا قطعی کرده و بسام الراوی، مدافع جوان تیم، از جمله بهترین های رقابت ها بودند اما اکنون اماراتی ها مسئله تغییر ملیت این دو بازیکن را دستاویزی برای پرت کردن اذهان از شکست سنگین شان در دیدار نیمه هایی کردند.

امارات در دیدار نیمه نهایی و مقابل هواداران خودی، با نتیجه 4-0 شکست خورد؛ اتفاقی که طرفداران این تیم را به شدت عصبانی کرد؛ به طوری که با پرت کردن اشیا مختلف از جمله کفش به داخل زمین، به این اتفاق واکنش نشان دادند.

از سوی دیگر، مقامات اماراتی اکنون مدعی شده اند که المعز علی و بسام الراوی که به ترتیب اصلیتی سودانی و عراقی دارند، شرایط لازم برای تغییر ملیت را نداشته اند و بازی کردن آنها برای قطر غیرقانونی است.

البته این اولین بار در این رقابت ها نیست که تیم های حریف برای جبران شکست شان مقابل قطر، دست به چنین اقدامی می زنند. قطر در مرحله یک هشتم نهایی با یک گل عراق را شکست داد؛ دیداری که تک گل آن را بسام الراوی با یک ضربه آزاد تماشایی به ثمر رساند. پس از آن دیدار عراقی ها ادعا کردند که بسام که پسر هشام الراوی، ملی پوش سابق عراقی است، نباید برای قطر به میدان می رفته و شکایتی به ای اف سی ارائه دادند اما این شکایت پذیرفته نشد و قطر به حضورش در جام ادامه داد.

اما اکنون اماراتی ها اقدام مشابهی انجام داده اند و با توجه به امتیاز میزبانی، به نظر می رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر به بررسی این شکایت شده است. اسکات مک اینتایر، روزنامه نگار استرالیایی، با تایید این موضوع، در توئیترش نوشت:" AFC تایید کرده اماراتی‌ها شکایت رسمی در مورد صلاحیت حضور دو بازیکن المعز علی و بسام الراوی برای تیم ملی قطر ارائه داده‌اند و این شکایت در حال رسیدگی است. خبر بزرگ!"

ضمن اینکه شعبه ای از دادگاه بین المللی حکمیت ورزشی (CAS) در رقابت ها حضور دارد و تیم ها می توانند تا سه ساعت بعد از بازی، شکایت خودشان را به آن ارائه بدهند. هرچند با توجه به شرایط و سابقه تورنمنت های بزرگ، بسیار بعید است که در نتیجه دیدار امارات- قطر تغییری ایجاد شود اما شاید همین جوسازی هم باعث به هم خوردن تمرکز قطری ها شود و امارات میزبان را به هدفش که قهرمان نشدن این تیم است، برساند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45orro

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیتر توهین آمیز روزنامه قطر برای امارات:"توطئه‌ها، دسیسه‌ها و رشوه"