تاریخ انتشار: 1395/07/04 22:21
دست آویزی جدید برای انتقاد از کی روش
کد خبر: 259348

چون ناظم الشریعه موفق شده مایلی ها را زیاد کنیم؟

موفقیت های سید محمد ناظم الشریعه در فوتسال پس از حذف برزیل و پاراگوئه در قاره خودشان، ایران را خوشحال کرد، اما برخی بیش از دیگران خوشحال شدند چرا که ناظم الشریعه را اسمی دیدند برای حمله ای جدید به کارلوس کی روش.
چون ناظم الشریعه موفق شده مایلی ها را زیاد کنیم؟

به گزارش فرتاک ورزشی، در اینکه کی روش مدینه فاضله نساخته و کعبه آمال نیست شکی وجود ندارد اما کوبیدن مربی فوتسال بر فرق سر مربی فوتبال به آن می ماند که سرمربی کشتی را بکوبیم بر فرق سر مربی والیبال!

کشتی ورزش اول این مملکت است و ما در آن مدعی هستیم، مدعی قهرمانی جهان، در این ورزش به دلیل افتخارات تاریخی که همچنان هم سازی و جاری است کسی به مخیله اش هم نمی رسد که مربی خارجی برای تیم ملی یا حتی باشگاه ها بیاورد. 

فوتسال هم نمای کوچکتری از کشتی است برای ایران. در فوتسال ما غول مرحله آخر قاره کهن هستیم و در جهان هم اگرچه قهرمان نبوده ایم اما هرگز حریفی دست و پا بسته و از پیش باخته هم نبوده ایم و حتی 24 سال قبل به جمع چهار تیم برتر دنیا هم راه پیدا کرده ایم.

در این ورزش که ریشه در همه محلات تمام شهرها و روستاهای ما دارد به قدر خودمان مدعی هستیم و اینجا هم نیاز وحشتناکی به مربی خارجی احساس نمی کنیم شاید برخی مواقع خاص ، شاید در بعضی موارد معلوم.

محمد ناظم الشریعه یا وحید شمسائی یا کسانی مثل اینها از 80 درصد مربیان دیگر کشور ها بهتر هستند چون این ورزش به نوعی ورزش خود ما محسوب می شود. 

در واقع ناظم الشریعه برآمده از میان دهها مربی است که کارشان را بلدند. در فوتبال اما حتی یک مربی وجود ندارد که در آسیا در باشگاهش یا تیم ملی  طی بیست سال اخیر قهرمان شده باشد. اینجا در فوتبال کارنامه ای وجود ندارد که بین المللی باشد نه کارنامه فردی و نه حتی کارنامه تیمی. در فوتبال همه افتخار ما صعود به جام جهانی بوده و برخلاف نظر برخی بر این باورم که هنوز هم نهایتا صعود به جام جهانی افتخار است و اگر بیشتر از آن می خواهیم باید کی روش ها و برانکو ها را در فوتبال ایران زیادتر کنیم نه اینکه چون ناظم الشریعه موفق شده مایلی کهن ها را زیاد کنیم!

نویسنده: "محمد سررشته داری"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45lljd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقاد دایی از کارلوس کی روش

 والیبالیست‌های ایران با دو پله سقوط دهم شدند
اعلام رنکینگ بهترین تیم‌های ملی والیبال جهان