تاریخ انتشار: 1397/12/04 11:05
کد خبر: 108956

نامه نهادهای نظارتی به تاج/بازنشسته ها چاره ای جز ترک مسئولیت ندارند!

نامه‌ای که از سوی نهادهای نظارتی به فدراسیون فوتبال ارسال شده به رئیس این فدراسیون تاکید کرده ادامه فعالیت افراد بازنشسته در این رشته جرم است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
نامه نهادهای نظارتی به تاج/بازنشسته ها چاره ای جز ترک مسئولیت ندارند!

اعلام قانون منع بکارگیری بازنشسته ها بخشی از بدنه ورزش را هم شامل شد که در بین ۱۳ فدراسیونی که درگیر این ماجرا شدند، فدراسیون فوتبال شرایط متفاوتی پیدا کرد و با وجود تاکیدی که از سوی نهادهای نظارتی شده بود اما هنوز پرونده این فدراسیون باز است.

مهدی تاج، علی کفاشیان، محمدرضا ساکت، حیدر بهاروند، محمود اسلامیان، فریدون اصفهانیان و کاظم طالقانی بازنشسته های دانه درشت فدراسیون فوتبال بودند که باید مسئولیت‌شان را ترک می کردند اما با وجود تاکیدی که از سوی نهادهای نظارتی می شد آنها حاضر به تبعیت از این قانون نشدند.

در پیش بودن رقابتهای جام ملت های آسیا مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را برآن داشت تا با اتخاذ تصمیمی منطقی، فضای فوتبال را برای دیدارهای تیم ملی آرام نگه دارند و پس از آن به طور جدی موضوع را پیگیری کنند.

البته توافق هایی که در جلسات پرتعداد مهدی تاج با مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری صورت گرفته بود، مقرر شد سایر اعضای بازنشسته هیات رئیسه مسئولیت شان را ترک کنند اما رئیس فدراسیون به استناد ماده 60 قانون خدمات کشور و استفاده از کارت جانبازی به فعالیتش ادامه دهد.

در این میان محمدرضا ساکت به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال از مسئولیتش استعفا کرد اما در طول برگزاری جام ملت های آسیا کنار تیم ملی بود و عملا به فعالیتش ادامه داد. اما سایر اعضای بازنشسته همچنان به فعالیت شان ادامه دادند.

سناریوهایی که از سوی مسئولان فوتبال در تقابل با وزارت ورزش نوشته می شد حتی مجمع این فدراسیون که قرار بود 19 دی برگزار شود را هم شب قبل لغو کرد تا مشخص شود بازنشسته ها در اندیشه تقابل با تصمیمی هستند که فراتر از وزارت ورزش گرفته شده بود.

با این حال پس از جام ملت های آسیا که با ناکامی تیم ملی در رسیده به فینال همراه بود، ماجرای بازنشسته های فدراسیون فوتبال وارد مرحله جدیدی شد. مهدی تاج که به طور موقت ماندنی شده بود مجوز کتبی برای ماندن را دریافت کرد و می تواند به کارش ادامه دهد. اما سایر اعضای بازنشسته هنوز هستند!

خبرنگار کسب اطلاع کرد پس از جام ملت های آسیا و مقاومت بازنشسته ها در ترک مسئولیت شان، از سوی نهادهای نظارتی نامه ای به فدراسیون ارسال و طی آن تاکید شده است که فعالیت بازنشسته ها در این فدراسیون جرم است و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

در این نامه تاکید شده است که فعالیت افراد بازنشسته در فدراسیون از روز 16 آذر جرم محسوب می شود و آنها حق هیچگونه کار قانونی و امضا قرارداد یا سندی را ندارند.

به نظر می رسد در مجمع روز 19 اسفند تکلیف اعضای بازنشسته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد و آنها چاره ای جز ترک مسئولیت ندارند مگر اینکه بخواهند مقابل قانون بایستند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewlm6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاریخ دقیق برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال اعلام شد