تاریخ انتشار: 1397/12/06 10:12
کد خبر: 108694

پورموسوی:به هیچ وجه توصیه پذیر نیستم

سرمربی تیم فوتبال جوانان می‌گوید چند بازیکن دورگه و ایرانی الاصل که ساکن کشورهای دیگر هستند با او برای حضور در تیم جوانان ایران صحبت کرده‌اند.
پورموسوی:به هیچ وجه توصیه پذیر نیستم

سیدسیروس پورموسوی در گفتگو با خبرنگار، در خصوص آخرین شرایط استعدادیابی تیم فوتبال جوانان گفت: مرحله سوم استعدادیابی را در شهرستان شوش برگزار می کنیم که تا روز هفتم اسفند ادامه دارد. بیش از ۱۲۰ بازیکن را به این اردو دعوت کرده ایم و در سه گروه آنها را ارزیابی خواهیم کرد. باید از اداره ورزش و شورای شهر شوش تشکر ویژه کنم که از این اردوی ما استقبال خوبی داشتند و در بحث میزبانی کمک فراوانی کردند.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران افزود: ۱۵ تا ۲۰ اسفند هم اردوی چهارم را احتمالا با ۵۰ نفر در تهران برگزار می کنیم.دنبال این هستیم تا از ۲۱ تا ۲۵ اسفند هم یک اردوی دیگر داشته باشیم که هنوز صد درصد نشده است. باید ابتدا میزبان مشخص شود. در نهایت قصد داریم تا پایان فروردین ماه هزار بازیکن را ارزیابی کنیم.

وی در خصوص مشکلات کار در این رده سنی و استعدادیابی تصریح کرد: در ایران استعداد زیاد داریم ولی امکانات شهرستان ها زیاد نیست. همچنین به فوتبال پایه اهمیت آنچنانی داده نمی شود. واقعا حیف از این استعدادهاست. ما بازیکنان زیادی داریم که سرعت و قدرت و فیزیک خوبی دارند ولی چون در رده های پایین تر فوتبال کار نکرده اند، از نظر تکنیک و تاکتیک باید با آنها تمرین کنیم.

پورموسوی خاطرنشان کرد: از تیم قبلی جوانان که در جام جهانی حضور داشت، فقط دو بازیکن باقی مانده اند. این تیم بعد از حدود ۱۷ ماه مجددا تشکیل شده است و باید تیم جدیدی بسازیم. مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود اواخر شهریور آغاز شود که به آبان ماه تغییر زمان داده است.

وی همچنین درباره اینکه آیا تاکنون بازیکنی برای حضور در تیم جوانان به او «توصیه» شده است؟ گفت: یکی از کارهایی که ما کردیم این بود که در را روی همه باز کردیم. شخصا یک هفته بندرعباس بودم تا یکسری بازیکن را زیر نظر بگیرم. در لیگ برتر مناطق و باشگاه های تهران هم حاضر شدم. به چند نفر از استعدادیاب ها هم وظایفی را سپردم. حتی اگر بازهم بازیکنی از چشم ما دور مانده باشد، می تواند با مکاتبه هیات فوتبال استانش به تیم جوانان بیاید تا از نزدیک او را ارزیابی کنیم.

سرمربی تیم جوانان تاکید کرد: همه مرا می شناسند. به هیچ وجه توصیه پذیر نیستم و به همکارانم هم اعتماد دارم. شاید در انتخاب ها اشتباهاتی رخ بدهد ولی سعی می کنیم حق هیچ بازیکنی ضایع نشود.

پورموسوی در پایان درباره اطلاعیه فدراسیون فوتبال برای حضور بازیکنان دو رگه و ایرانی الاصل در تمرینات تیم جوانان گفت: حضور بازیکنان ایرانی الاصل در تمرین جوانان شروطی دارد. بازیکنانی که می خواهند به تمرین تیم جوانان بیایند ابتدا باید فیلم بازی هایشان را برای کمیته جوانان بفرستند. تا الان هم دو سه بازیکن با من تماس گرفته اند و برای بازی در تیم جوانان اظهار تمایل کردند؛ یک نفر از ژاپن، یک بازیکن ایرانی - افغانی و یک نفر هم از بلژیک. به آنها گفتم که باید فیلم بازی هایشان را به کمیته جوانان بفرستند تا سپس تصمیم گیری کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yg6re

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پورموسوی: بازیکنان برای نیم فصل ۱ میلیارد می‌خواهند/به خاطر حرف و حدیثها پیراهن مشکی‌ام را حراج می‌کنم!