تاریخ انتشار: 1397/12/15 10:55
کد خبر: 107626

نکاتی آماری از هفته اول لیگ قهرمانان/استقلال ضعیف ترین تیم ایرانی!

هفته نخست رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید که هیچ یک از ۳ تیم ایرانی حاضر در این مسابقات موفق به کسب پیروزی نشدند.
نکاتی آماری از هفته اول لیگ قهرمانان/استقلال ضعیف ترین تیم ایرانی!

اولین هفته از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۳۲ تیم از شرق و غرب آسیا آغاز شد که سه تیم ایرانی ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس هم در این مسابقات حضور دارند.

روز اول این مسابقات به لحاظ کسب نتیجه به کام تیم‌های ایرانی نبود و این ۳ تیم با ۲ مساوی و یک شکست به کار خود خاتمه دادند.

پرسپولیس تنها تیم ایرانی بود که در هفته اول موفق به گلزنی شد و ذوب آهن تنها تیم ایرانی بود که در هفته اول دروازه اش بسته ماند. استقلال ضعیف‌ترین تیم ایرانی و بعد از الریان دومین تیم ضعیف روز اول این مسابقات بود.

ذوب آهن مالک ترین تیم آسیا

تیم فوتبال ذوب آهن که به رغم بازی خوبی که مقابل الزورا انجام داد به دلیل درخشش دروازه‌بان تیم عراقی با نتیجه مساوی بدون گل به کارش خاتمه داد، با ۶۹/۸ درصد مالکیت، مالک ترین تیم روز اول مسابقات بود.

النصر عربستان با ۶۶ درصد و ملبورن ویکتوری با ۶۳ درصد، دیگر تیم‌های مالک روز اول بودند. میزان مالکیت تیم پرسپولیس در روز اول ۵۸ و استقلال ۴۶ درصد بود.

بهترین خط حمله و بدترین خط دفاع

الاتحاد عربستان با زدن ۵ گل در روز اول دارای بهترین خط حمله شد تا عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی به الریان قطر با ۵ گل برسد. تیم استقلال تهران با دریافت ۳ گل بعد از الریان دومین خط دفاعی ضعیف این مسابقات را تا پایان روز اول به خود اختصاص داد.

ذوب آهن شوت زن ترین تیم آسیا

شاگردان علیرضا منصوریان که مالک ترین تیم آسیا بودند، شوت زن ترین تیم آسیا در روز اول مسابقات هم بودند. ذوب آهن در مقابل الزورا ۲۴ شوت به سمت دروازه داشت تا بالاتر از الدحیل با ۲۳ و الاتحاد با ۱۸ شوت قرار گیرد.

از ۲۴ ضربه سمت دروازه ای که ذوبی ها زدند، ۱۰ شوت آنها در چارچوب بود تا از این نظر هم بالاتر از همه تیم‌های آسیا قرار داشته باشند. کاشیما قهرمان فصل گذشته مسابقات و الدحیل حریف استقلال هر کدام با ۹ شوت در چارچوب بعد از ذوب آهن در رده بعدی قرار دارند.

پرسپولیس شب گذشته ۱۵ ضربه به سمت دروازه پاختاکور داشت که تنها ۴ تا از آنها در چارچوب بود و استقلال ۸ شوت داشت که تنها ۲ تا از آنها در چارچوب بود.

ذوب آهن دومین تیم پر سانتر آسیا

در حالی که در هفته نخست این رقابتها تیم سانفریس هیروشیما با ۱۰ سانتر روی دروازه بالاترین آمار را داشت، ذوب آهن با ۹ سانتر دومین تیم سانتر کننده این رقابتها و بالاتر از السد با ۸ سانتر بود.

پرسپولیس در روز اول ۵ و استقلال تنها ۳ سانتر روی دروازه حریف داشتند.

حریف پرسپولیس خشن‌ترین تیم هفته اول

بازیکنان تیم فوتبال پاختاکور که در ورزشگاه آزادی با پرسپولیس دیدار داشتند، با ارتکاب به ۲۶ خطا، پر خطا ترین و خشن‌ترین تیم روز اول شدند. کاشیما و الزورا هر کدام با ۲۰ و ۱۸ خطا در رده‌های بعدی قرار دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279no6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تیم های ایرانی در چه صورتی به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد؟