تاریخ انتشار: 1397/12/20 15:00
کد خبر: 107032

با تیم پر مهره النصر بیشتر آشنا شوید

تیم فوتبال ذوب آهن از ساعت 19:15 به وقت تهران در چهار چوب رقابت های جام باشگاه هایی آسیا باید به مصاف تیم النصر عربستان برود که قصد داریم با این تیم پر مهره عربی بیشتر آشنا شویم .
با تیم پر مهره النصر بیشتر آشنا شوید

امروز(دوشنبه) دومین دور ازمرحله گروهی جام باشگاه های آسیا آغازخواهد شد .درهمین چهارچوب ذوب آهن اصفهان پس از کسب یک تساوی در اولین دیدار در مصاف با الزورا عراق باید به دیدار النصرعربستان برود.

تیم فوتبال النصر درشرایطی پای به این دیدارمی گذارد که در بازی هفته گذشته مقابل الوصل ،قافیه را با تک گل "فابیو لیما" که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید واگذار کرد تا به 3 امتیاز این دیداراحتیاج مبرم داشته باشد.

النصر در فاصله 7 هفته به پایان لیگ عربستان در حال حاضر در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار گرفته و با الهلال صدر نشین تنها چهارامتیاز فاصله دارد. این دو تیم عملا حساب خودشان را از تیم های دیگر جدا کرده اند که در این بین، دیدار روز 9 فروردین مقابل الهلال تا حدی شاید تکلیف لیگ عربستان را مشخص می کند .

النصر یکی از تیم های متمول آسیا به شمار می رود که در حاضر "سعود السویلم "ریاست این باشگاه را بر عهده دارد. او حدود یک سال است که جانشین فیصل بن ترکی شده است  که در دوران او النصر به افتخارات بسیارزیادی دست پیدا کرد. سعود السویلم یکی ازمنتقدان جدی "عبدلعزیز الفواز "ریاست فدراسیون فوتبال عربستان  بود که در نهایت باعث برکناری وی شد.

رنگ زرد در لباس این تیم نماد صحرا ورنگ آبی نماد دریای سرخ است.

زردپوشان شهر ریاض درحال حاضر 32 بازیکن را در خدمت دارد و در عین حال14بازیکن هم به صورت قرضی به تیم های دیگرمنتقل کرده است .ضمن آنکه  قرارداد  8 بازیکن را هم به صورت آزاد اعلام کرده اندکه در این بین نام "محمد السهلاوی"مهاجم کهنه کار تیم ملی عربستان و باشگاه النصر به چشم می خورد.او در طی 202 دیداری که برای این باشگاه به میدان رفته بالغ بر 103 گل به ثمر رسانده است.

براد جونس( استرالیا)، برونو اووینی،پترس، مایکن روکه، جولیانو( برزیل) ، عبدالرزاق حمد الله، نورالدین امربات( مراکش)و احمد موسی( نیجریه) 8 بازیکن خارجی این تیم هستند.

"عبدالرزاق حمد الله"  مراکشی در این تیم  با 17 گل زده بهترین گلزن این تیم به شمار می رود و "نورالدین امربات"  که در جام جهانی هم درمقابل ایران بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت با 7 پاس گل و 5 گل زده  بهترین پاسور و شاید بهترین بازیکن این تیم محسوب می شود که منصوریان برای مهار او کارسختی در پیش رو دارد.

"جولیانو ویکتور دی پائولا "که با 28 سال از فنر باغچه ترکیه به  النصر آمده هافبک تهاجمی بسیارخوبی است که تا به اینجا با 7 گل زده و 3 پاس گل  در طی 13 بازی ، نشان داده  چه  قدر خرید هوشمندانه ای بوده است.

احمد موسی 26 ساله نیجریه ای که از زسکا در این فصل به این تیم اضافه شده است هم یکی از مهاجمان خطرناک این تیم است که اتفاقا صابون او هم به تن بازیکنان تیم ملی در جام جهانی خورده است . او سابقه به ثمررساندن دو گل به تیم ملی آرژانتین درجام جهانی را دارد.ضمن آنکه او در زسکا مسکو  حدود 50 گل را به ثمر رسانده است .

براد جونس سنگربان 36 ساله این تیم هم  با سابقه حضور در لیورپول به عنوان گلر سوم یکی از بازیکنان تاثیر گذار النصر است که این فصل از فاینورد به این تیم اضافه شده است. او84 بازی درطول سه فصل برای فاینورد به میدان رفته است .

الته باید خوشحال باشیم که قانون afcدر به کار گیری بازیکنان خارجی  از 3+1 بازیکن (سه بازیکن خارجی + یک بازیکن آسیایی) به 5+1 افزایش نیافت زیرا در صورتی که این قانون تصویب می شد، دیگر  رسیدن تیم های ایرانی به  مرحله های نهایی امری بسیار بعید به نظر می رسید.

النصربه رهبری روی ویتوریای پرتغالی معمولا به روش 1-3-2-4 به میدان  می رود. سرمربی سابق بنفیکا  آن قدر مهره دارد که  تیمش را تقریبا به دو بخش تقسیم کرده است  اما با توجه به بازی های قبلی می توان حدس زد که این سرمربی در درون دروازه  از "براد جونس" (1) استفاده خواهد کرد. زوج خط دفاعی این تیم از "عبدالله مادو"(26) و "عمر هوساوی" (4) تشکیل خواهند شد. ویتوریا سمت راست خط دفاعی تیم النصر را معمولا در چنین بازی های مهمی به "سلطان الغنام "و سمت چپ را به عبدالله العبید خواهد سپرد .دو هافبک دفاعی النصرهم از زوج "پترس"(6) و "عبدالعزیز الجبرن" (16) تشکیل شده است که علاوه براین دو بازیکن آنها "عبدلله الخیبری"(17) را هم در این پست دارند .

اما در فازهجومی که نقطه قوت این تیم عربستانی به حساب می  آید "فهد محمد الجمیعة"(38)و "یحیی الشهر"(8) به عنوان دو وینگر راست و چپ و "جولیانو"(77) را هم به عنوان هافبک  تهاجمی در ترکیب خود می بینند و در پیکان  خط حمله مهاجم گلزن مراکشی  النصر یعنی عبدالرزاق حمدالله(9) حضور می یابد .

با تمام این تفاصیل ذوب آهن درسه دیدار قبلی که در مقابل این تیم عربی به  میدان رفته است رکورد صد درصد پیروزی را دارد که همین امر می تواند به عنوان یک وزنه روحی روانی مناسب به شمار بیاید. البته باید بپذیریم در این سال ها ی اخیر تیم های عربی سیاست و رویکرد  نقل انتقالاتی خودشان را تغییر داده اند و این کار را برای تیم های ایرانی سخت تر کرده است . اما به هر حال فوتبال  فارسی ثابت کرده است که از ظرفیت های دیگری سود می برد  که می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد .درست مثل کاری که برانکو با 13 بازیکن در فصل گذشته به همراه پرسپولیس موفق به انجام آن شد. به امید پیروزی سبزپوشان دیدار زاینده رود .

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewoz9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب احتمالی مد نظر منصوریان برای دیدار با النصر

 النصر عربستان در گروه اول با ذوب آهن
با برتری چهار گله مقابل نماینده ازبکستان