تاریخ انتشار: 1397/12/27 14:12
کد خبر: 106230

روزمرگی کار دست عادل داد/ برنامه نود 1393 تمام شد

آمار نظرسنجی در هر برنامه تلویزیونی شاخص ارزشگذاری آن برنامه در سطح جامعه و اقبال عمومی اش بین بینندگان تلویزیونی است.
روزمرگی کار دست عادل داد/ برنامه نود 1393 تمام شد

از وقتی موضوع تغییرات در برنامه نود با مجری گری عادل فردوسی پور به راه افتاده گروهی که همواره منتظر فرصتی برای ابراز مخالفت هستند شروع به موج سواری کرده و با ابراز دلواپسی نسبت به حذف احتمالی مجری این برنامه، درباره "برنامه نود" موضوعات مختلفی را مطرح می کنند. حال اینکه با نگاهی سطحی به افت فاحش تعداد پیامک هایی که در این سالها برای برنامه نود ارسال می شد ریزش مخاطبان این برنامه کاملا مشخص می شود.

برنامه نود، امسال در نوزدهمین سال حیاتش در بهترین شبها به آمار پیامکی یک میلیون و 400، 500 هزار نفری رسید. در حالی که همین برنامه در سال های پانزدهم و یا چهاردهم حیاتش این تعداد را تا مرز 6 میلیون و 200 هزار پیامک در شب قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل و یا 4 میلیون پیامک در شب درگذشت ناصر حجازی هم رسانده و از این حیث رکوردی دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرد بود. یک موفقیت مهم برای سازمان صدا و سیما.

با یک جستجوی ساده یا همان سِرچ در اینترنت می توان فهمید تعداد سیم کارتهایی که تا سال 1393 در کشور فعال بوده چیزی در حدود 40 میلیون سیم کارت از سوی وزارت ارتباطات به ثبت رسیده در حالی که سال 1395 این تعداد به 78 میلیون سیم کارت و امروز به 88 میلیون سیم کارت افزایش یافته است! رشد 48 میلیونی، نه تنها نتوانسته پیامک های این برنامه را افزایش بدهد بلکه آمار اس ام اسی برنامه نود به کمتر از نصف تقلیل یافته است.

اینکه عده ای با ترس و دلهره از افت مخاطب برنامه نود دم می زنند حالا متوجه می شوند این برنامه به ویژه طی 4 سال اخیر به شدت دچار روزمرگی و تکرار شده و هیچ حرف تازه ای غیر از بازی با کلماتی همچون "پرسپکتیو" و امثال آن نداشته است. در واقع عمر مفید نود با عادل فردوسی پور به همان 15 سالی برمی گردد که آن نیز با یاری مسئولان شبکه سه دست یافتنی شده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bn695

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کوپر: نباید فقط به محمد صلاح متکی باشیم