تاریخ انتشار: 1398/01/27 20:22
در گفت و گو با عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا
کد خبر: 103183

تا 2020 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان 2+2 است

چند روز قبل از سوی برخی رسانه ها گمانه زنی شد که با توجه به اعلام رنکینگ باشگاه های کشورهای آسیایی ، این احتمال هست که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان 3 +1 شود.
تا 2020 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان 2+2 است

کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل جدول جدید رنکینگ باشگاه های کشور های آسیایی را اعلام کرد که براساس این جدول برخی رسانه ها به این نتیجه رسیدند که سهمیه ایران می تواند در رقابت های لیگ قهرمانان از 2 سهمیه مستقیم به سه سهمیه مستقیم افزایش پیدا کند. شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رابطه  به "ورزش سه" گفت:«براساس جدولی که کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره رنکینگ باشگاه های کشورهای آسیایی اعلام کرد ، باشگاه های ایران در منطقه غرب بعد از قطر در رده دوم قرار گرفتند. براساس روشی که انتخاب شده کشورهای اول و دوم غرب و شرق و آسیا می توانند سه سهمیه مستقیم به لیگ قهرمانان بگیرند. »

او افزود:« رسانه های ایران استنباط کردند که اگر شرایط به این وضعیت باشد پس ایران سهمیه اش 3+1 می شود. اما این تحلیل اشتباه است. ای اف سی هرچند وقت یک بار این جدول را آپدیت می کند اما روش توزیع سهمیه توسط کمیته مسابقات تعیین و هر دوسال یک بار تعیین می شود.»

رحمانی همچنین ادامه داد:« تصمیم برای وضعیت سهمیه کشورها در سال های  2019 و 2010 گرفته شده و قرار نیست تغییری انجام شود. وقتی زمانش برسد ، پیش از سال 2021 کمیته مسابقات می تواند تصمیم گیری کرده و در روشی که برای تعیین سهمیه در نظر دارد بازنگری کند. آن زمان می توان وضعیت رنکینگ باشگاه ها را هم مدنظر قرار داد و شاید آن زمان ایران در رنکینگ اول باشد و شاید هم سوم...»

عضو ایرانی ای اف سی همچنین گفت:« الان خیلی زود است که در این رابطه صحبت شود. در آخرین مصوبات مقرر شد که سهمیه ایران برای سال 2019 و 2020  براساس آنچه می دانیم 2+2 است. همانطور که گفتم هر دوسال یک بار در این رابطه تصمیم گیری می شود مگر آنکه تیمی بالاتر از ایران بنا به دلایلی مثل آنچه برای عراق پیش آمد نتواند در مسابقات شرکت کند آن وقت ممکن است شرایط تغییر کند در غیراینصورت سهمیه ایران تا سال 2020 همچنان 2+2 است.»

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kx8qx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



نمایندگان AFC به بازدید از ورزشگاه بازی الهلال - استقلال رفتند