تاریخ انتشار: 1398/02/02 19:53
برانکو به دنبال هت تریک مقابل الاهلی
کد خبر: 102506

گزارش زنده/ الاهلی عربستان 0 پرسپولیس 0

دیدار برگشت پرسپولیس و الاهلی در شرایطی در دبی برگزار می‌شود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ هفته گذشته موفق به پیروزی برابر این تیم شده بودند.
گزارش زنده/ الاهلی عربستان 0 پرسپولیس 0

 شاگردان برانکو ایوانکوویچ که طی دو دیدار ابتدایی خود با بدشانسی و دریافت دو گل آفساید در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داشتند، با پیروزی در بازی رفت برابر الاهلی عربستان اکنون شانس مناسبی برای صعود یافته‌اند و امیدوارند با تکرار این نتیجه شرایط را بهتر از گذشته کنند.

استادیوم:   راشد آل مکتوم بن راشد                         

تماشاگر: حدود 3 هزار نفر

داور: ما نینگ                    

کمک داور:   کاو یی – شی ژانگ

ترکیب الاهلی عربستان:

محمد العویس

سعید المولد

محمد ال فتیل

سانتوس

حسین عبدالغنی

پائولو دیاز

نوح الموسی

سلمان الموشر

عبدالرحمن غریب

جانینی

عمر سوما

سرمربی: یوسف عنبر

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند

سیدجلال حسینی

محمد نادری

شجاع خلیل زاده

مهدی شیری

کمال کامیابی نیا

احمد نوراللهی

بشار رسن

سیامک نعمتی

علی علیپور

مهدی ترابی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

دقایق حساس:

دقیقه 5: حرکت بشار رسن از سمت راست با ورود او به محوطه جریمه و ضربه اش همراه شد که دروازه بان الاهلی توپ را رد کرد.

دقیقه 7: مهدی ترابی بعد از حرکت تکنیکی در محوطه جریمه و کات بک او برای نعمتی با ضربه این بازیکن و برخورد به مدافع الاهلی فرصت مناسب گلزنی را از سرخپوشان گرفت.

دقیقه 11: حرکت تکنیکی نوراللهی و ضربه او از پشت محوطه جریمه دیگر موقعیت پرسپولیس را شکل داد که اینبار توپ از کنار دروازه راهی اوت شد.

نکات ویژه

علی علیپور طی دو  دیدار اخیر مقابل الاهلی عربستان دو گل به ثمر رسانده و امیدوار است در این دیدار نیز موفق به گلزنی برابر نماینده عربستان شود.

ماریو بودیمیر به دلیل مصدومیت در این دیدار برای پرسپولیس به میدان نرفته است.

شجاع خلیل زاده نیز تاکنون دو گل برابر الاهلی عربستان ثبت کرده است و گل قبلی او مقابل این حریف که با ضربه آکروباتیک به ثبت رسید، برترین گل هفته لیگ قهرمانان از نگاه مخاطبان انتخاب شد.

علیرضا بیرانوند برابر الاهلی در دیدار قبلی موفق به ثبت اولین کلین شیت خود در این فصل از رقابت‌ها شد. او امیدوار است با تکرار درخشش در این دیدار برای دستیابی به عنوانی که فصل گذشته در آن ناکام ماند، امیدوارتر شود.

پرسپولیس در بازی‌های قبل در رقابت‌های آسیایی تا به امروز موفق شده ۷۹ بار دروازه حریفان آسیایی خود را  باز کنند و با به ثمر رسیدن اولین گل  در برابر الاهلی عربستان می توانند گل‌های زده خود را در این رقابت ها به عدد  ۸۰ برسانند.

یاسر المسیلیم، حسین المقهوی و عبدالفتاح عسیری 3 بازیکن کلیدی الاهلی در دیدار با پرسپولیس غایب هستند.

علی علیپور مهاجم پرسپولیس تنها یک گل کمتر از طارمی در آسیا دارد  اگر امشب بتواند مقابل الاهلی گلزنی کند با 8 گل زده در آسیا می‌تواند به رکورد مهدی طارمی برسد.

برانکو در ۴ سال گذشته که روی نیمکت پرسپولیس نشسته، ۹ بار در لیگ قهرمانان با تیم های عربستانی بازی کرده و بازی برابر الاهلی دهمین تقابل او با تیم های عربستانی است. تا قبل از این بازی، ۳ پیروزی،۴ تساوی و ۲ باخت برای تیم برانکو در برابر عربستانی ها به ثبت رسیده است که در صورت برد پرسپولیس در برابر الاهلی، آمار پیروزی های برانکو مقابل عربستانی ها به عدد ۴ خواهد رسید.

تیم الاهلی تاکنون ۱۹ بار به مصاف تیم های ایرانی رفته که سهم این تیم از این ۱۹ دیدار ۹ برد، ۶ باخت و ۴ تساوی بوده است.

پرسپولیس تاکنون ۱۸ دیدار با تیم های عربستانی داشته که از این ۱۸ دیدار ۶ دیدار را برده، ۶ دیدار را باخته و ۶ بار هم بازی با تساوی به پایان رسیده است.

تیم های ایرانی و عربستانی ۹۷ بار در طول تاریخ به مصاف هم رفته اند که این ۹۷ بازی در ۴۲ دیدار با پیروزی ایرانی ها و ۳۷ بار با پیروزی عربستانی ها و ۱۸ بار نیز با تساوی به اتمام رسیده است.

حواشی:

پسر برانکو ایوانکوویچ که از نظر او مهره شانسش محسوب می‌شود، هم از کرواسی به دبی آمده تا در آستانه این بازی حساس در کنار پدر خود باشد.

همانند دیدار رفت دو تیم، با توجه به حضور پررنگ ایرانیان در امارات، حمایت مناسبی از پرسپولیس در دیدار امروز شده است.

علی کریمی، اسطوره فوتبال پرسپولیس نیز که در سفر به دبی سرخپوشان را همراهی کرده بود، در بازی امروز نیز در جایگاه ویژه حضور یافته است.

پیش از بازی، باشگاه الاهلی عربستان با چاپ بلیت این دیدار بدون نشان ستاره روی لوگوی پرسپولیس باعث اعتراض این تیم شده بود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bnqle

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییرات برانکو در خط میانی سرخ‌ها
جابجایی نوراللهی و ترابی؛