تاریخ انتشار: 1398/02/03 11:50
ستاره های گرانقیمت روی مغز برانکو
کد خبر: 102429

السومه در نقش خریبین ؛کینه‌ای های سوری!

آخرین بازیکن الاهلی که از میکسدزون به سمت اتوبوس تیم می‌رفت، مهاجم سوری باشگاه عربستانی بود؛ بازیکنی که دیشب با دو گل از روی دو ضربه ایستگاهی، برد شیرینی را نصیب سبزپوشان سعودی کرد.
السومه در نقش خریبین ؛کینه‌ای های سوری!

 اصرار خبرنگاران ایرانی برای گفتگو با عمر بی نتیجه بود و او با نیم نگاهی به سروصدای ایرانی های حاضر در محوطه مصاحبه راهش را به سمت اتوبوس تیم کج کرد،بدون اینکه حتی جمله ای از زبانش در بیاید. وقتی که او راهرو را پشت سر می‌گذاشت ناگهان صداهای عجیب و غریبی از بیرون ورزشگاه شنیده می‌شد. چند هوادار تیم الاهلی که در انتظار حضور السومه بودند با جیغ و فریاد او را به سمت خود خواندند تا با او عکس بگیرند. پس السومه با خوش رویی دعوت آن ها را پاسخ داد تا چند عکس سلفی بیشتر در تاریخ ثبت شود. این اتفاق حدود نیم ساعت پس از آن افتاد که علی کریمی در ضلع دیگری از ورزشگاه به ابراز احساسات ایرانی ها و درخواستشان برای سلفی پاسخ می‌داد.

کریمی که زمانی در فوتبال امارات و در زمین های مختلف می‌درخشید، دیشب برای تجدید خاطره دوباره در ورزشگاه سابق الشباب حاضر شده بود اما نتیجه مورد نظر او توسط عمر السومه خراب شد.السومه در مسابقه دیروز پرسپولیس و الاهلی به عنوان یک مهاجم نوک کلاسیک، جلوتر از سایر بازیکنان الاهلی صاحب توپ می‌شد اما در اکثر مواقع با سخت گیری سیدجلال و شجاع، فرصتی برای گلزنی نمی‌یافت. با این حال او سه بار و در دقایق مختلف دروازه پرسپولیس را به سختی تهدید کرد که البته این تلاش ها کاملا نتیجه بخش بود. یک بار در ضربه پنالتی که بالاتر از انگشتان بیرانوند به تور چسبید، بار دوم پس از ضربه کاشته که با شیرجه بیرانوند به کرنر رفت و بار سوم کاشته ای تقریبا قابل انتظار که این بار گلر ملی پوش پرسپولیس راهی برای مهار آن نداشت تا السومه یک بار دیگر دروازه علی بیران را باز کرده باشد.سناریویی که برانکو در حرفهای خصوصی بارها به آن اشاره کرده است؛ اینکه حریفان چقدر آسان تر و با ضربات کمتر دروازه ها را باز می کنند!

السومه پس از گل اول، کاری را کرد که عمر خریبین در دیدار تلخ پرسپولیس - الهلال در ابوظبی انجام داده بود. رفتن به سمت هواداران ایرانی و شادی رو به آن ها که واکنش تند نیمکت پرسپولیس را در پی داشت اما در حالی که بازیکنان بابت این حرکت از او توضیح می‌خواستند، السومه به آرامی به یکی دو بازیکن پرسپولیس گفت که هیچ حرکت توهین آمیزی خطاب به هواداران انجام نداده و تنها به آن ها قلب نشان داده است. این پس از آن بود که ضد حمله بازیکنان الاهلی با خطای بیرانوند تبدیل به پنالتی شد و السومه با ضربه ای مطمئن صفر مقابل اسم الاهلی کم امید را پاک کرد.پرسپولیس که دیروز نمایش دلپذیرتری به نسبت به بازی رفت به نمایش گذاشته بود، در حالی که انتظار می‌رفت گل اول بازی را به ثمر برساند بعد از گل از روی نقطه پنالتی السومه کمی عقب نشست اما در نیمه دوم بازهم نبض بازی را در دست گرفت تا یک خطای فنی در گوشه محوطه جریمه دوباره این فرصت را به السومه داد تا با ژست رونالدویی پشت توپ بایستد و ضربه را در سمت راست دروازه به تور دروازه قرمزپوشان بچسباند. او این بار پس از گل، بسیار دورتر از هواداران پرسپولیس بود تا به سمت آن ها برود، بنابراین مقابل جایگاه خبرنگاران ورزشگاه راشد شادی خود را با چند بازیکن الاهلی و یکی دو هوادار این تیم به شراکت گذاشت.

الاهلی دیروز با دفاع چند لایه از این دو گل محافظت کرد و در نهایت در لحظات پایانی یک بار با ضربه سر یارگیر مستقیم السومه (شجاع خلیل زاده) فاصله اش با پرسپولیس را کم شد اما در نهایت خود اوبود که سرنوشت مسابقه را مشخص کرد؛ دو گل با ارزش و به قیمت سه امتیاز برای الاهلی که پس از اخراج خورخه فوساتی حریف دست و پا بسته تری از بازی رفت به نظر می آمد اما با زیرکی و بازی واکنش گرا، دومین پیروزی خود در این مسابقات را کسب کرد.

السومه خود را حالا آماده دیدار هفته آینده مقابل السد در قطر می‌کند، جایی که بغداد بونجاح دیگر مهاجم شاخص این گروه، انتظار او را می‌کشد. در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر جدایی عمر السومه از الاهلی عربستان منتشر شده و گفته می‌شود مقصد او قطر خواهد بود. اتفاقی که اگر رخ بدهد، بغداد بونجاح را با یک رقیب جدی در جنگ آقای گلی قطر مواجه خواهد کرد. مهاجمی که از بهترین نسل فوتبال سوریه بر می‌آید. بازیکن با چند دوره آقای گلی در لیگ عربستان که البته امسال این جنگ را به حمدالله بازیکن سابق لیگ قطر باخته است.

خبرنگاران ایرانی دوست داشتند از السومه درباره بازی هایش با ایران و انگیزه بالایش مقابل تیم های ایرانی سوال کنند و درباره اطلاعاتش از فوتبال ایران بپرسند و نظر او را درباره بازی احتمالی در لیگ برتر  نیز بدانند که او فرصتی برای گفتگو باقی نگذاشت. البته السومه به زودی و در یک بازی دوستانه ملی با پیراهن تیم ملی سوریه در ماه خرداد مقابل ایران قرار خواهد گرفت و شاید آن روز فرصتی باشد که بیشتر درباره او بدانیم؛این که یک بازیکن فوتبال سوریه چطور تبدیل به یکی از بهترین های آسیا شده ؟

آنها که در جام ملتهای آسیا نمایش دور از انتظار و ضعیفی داشته اند بازهم خود را پیدا کرده و می خواهند به جام جهانی 2022 صعود کنند.پس دردسرهای ما با ستاره های سوری ادامه خواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2awlne

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرداخت طلب برانکو بعد از دیدار با الاهلی عربستان