تاریخ انتشار: 1398/02/04 20:14
مظاهری: هم زیبا بازی می کنیم و هم بازی را می بریم
کد خبر: 102261

حمایت قطعی گلر ملی پوش از آقای مدیرعامل

رشید مظاهری می گوید این روزها تیم با نیم فصل اول تفاوت زیادی پیدا کرده است. آنها هم زیبا بازی می کنند و هم با سه امتیاز زمین را ترک می کنند.
حمایت قطعی گلر ملی پوش از آقای مدیرعامل

 رشید مظاهری را می توان از جمله عوامل موفقیت تیم ذوب آهن در سال های اخیر دانست. گلر سبزپوشان که در چهار سال دوم حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران به عنوان یکی از دروازه بان های مورد نظر مرد پرتغالی در اردوهای مختلف حضور داشت در نهایت موفق شد تا خود را به جام جهانی برساند و بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا را تجربه کند.

حالا مظاهری در ادامه پنج فصل اخیر که از دروازه ذوبی ها حراست می کرد به همراه دیگر سبزپوشان توانسته تیمی متفاوت با آنچه در نیم فصل اول بازی های لیگ به میدان می رفت، آماده کنند و همانطور که نتایج مشخص است وضعیت تیم را بسیار بهتر از ماه های گذشته کنند. رشید مظاهری که از جمله بازیکنان کم حرف فوتبال ایران محسوب می شود امروز در مصاحبه ای با درباره شرایط مختلف خود و تیمش به صحبت پرداخت.

* این روزها و در بازی های خود به یک شکست ناپذیری ویژه ای رسیدید و علیرغم نتایج در نیم فصل اول، توانستید بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارید.

** بله، ما  این روزها هم خوب نتیجه می گیریم و هم خوب بازی می کنیم. بهرحال برخی از بازی ها را در نیم فصل اول را ما از دست داده بودیم و به همین دلیل با فعل و انفعالاتی که در تیم به وجود آمد سعی کردیم بهترین استفاده را ببریم که خداراشکر در نهایت همین اتفاق هم افتاد.

* منظورت از فعل و انفعالات حضور علیرضا منصوریان در راس کادرفنی ذوب آهن است؟

** بله، سرمربی تیم تغییر کرد و به همین دلیل باید از شوکی که به تیم وارد شده بهترین استفاده را می کردیم مضافا اینکه شما وقتی با علیرضا منصوریان کار کنید می بینید که او تنها یک مربی خشک که فقط در تمرینات حضور پیدا می کند نیست. با توجه به اتفاقاتی که در تیم در نیم فصل اول افتاده بود متاسفانه یک نوع بی اعتمادی بازیکنان نسبت به یکدیگر پیدا کرده بودند اما الان می توانم بگویم حضور منصوریان باعث شد تا همه آن اتفاقات برچیده شود. مهم ترین کار مشترک آذری و منصوریان در تیم ما همدل کردن بازیکنان با یکدیگر بود که در بهترین حالت اتفاق افتاده است.

* درباره نیم فصل اول و تفرقه در تیم صحبت کردید. این اتفاق چطور در تیم می افتاد؟

** خوشبختانه در این پنج، شش سالی که در ذوب آهن حضور داشتم ندیدم بازیکن و باندی بخواهند برای منافع خود تیم را به هم بریزند. این فصل هم همینطور بود اما برخی کارها توسط بعضی از دوستان به صورت کاملا سهوی اتفاق می افتاد که در تیم بدبینی به وجود آورد و قطعا بهترین اتفاق برای جمع کردن آن مسائل همین بود که یک مربی کاملا آشنا به فوتبال ایران که از بازیکنان نیز شناخت کاملی دارد، روی نیمکت ذوب آهن بنشیند.

* پس به همین دلیل معتقدی که شرایط به سود شما عوض شد؟ یعنی مشکلات تیم شما تنها بدبین شدن بازیکنان به یکدیگر و حاشیه بود؟

** قطعا این طور نیست. مسلما تیم ما مشکلات فنی هم داشت و پس از روی کار آمدن کادرفنی جدید، تلاش شد تا آنها یکی یکی بر طرف شوند. منصوریان و کادرش به خوبی فوتبال ایران و البته آسیا را می شناسند و همین باعث شد تا نه در بازی های لیگ و نه در آسیا به حریفی باج ندهیم. الان می توان گفت اگر قرار باشد تیم به همین ترتیب پیش برود برای فصل بعد می تواند به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مطرح شود.

* نتیجه گیری شما در آسیا هم فوق العاده بود. تدبیری برای از دست دادن بازی های لیگ و در طرف مقابل صعود به مرحله بعدی بازی های لیگ قهرمانان آسیا داشتید؟

** نه نه ابدا، ما همزمان با بازی در لیگ قهرمانان در لیگ برتر هم می جنگیم و اگر می خواستیم لیگ برتر را آسان بگیریم و به بازی های آسیایی بپردازیم مسلما نتیجه این گونه پیش نمی رفت که مثلا 10، 11 بازی در لیگ را بدون شکست پیش ببریم. درباره آسیا هم باید بگویم از همان اول با برنامه ای متفاوت با آنچه درلیگ داشتیم کار را شروع کردیم. بعد از بازی اول برابر الزورا عراق و تساوی بدون گل در خانه، خیلی ها فکر کردند ما برای خالی نبودن عریضه در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کردیم اما واقعیت چیز دیگری است. نمی خواهم بگویم برای قهرمانی پا به بازی های آسیایی گذاشتیم اما می توانیم بگویم که برای دفاع از نام ایران و البته نشان دادن لیاقت تیم پا به این بازی ها گذاشتیم که تا امروز هم در برنامه هایمان موفق بودیم.

* کمی بیشتر درباره بازی های لیگ قهرمانان می گویید؟

** ببینید اکنون تیم در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و باید این را در بازی های مان نشان دهیم. به همین دلیل در لیگ برتر توانسته بازی های زیادی را با امتیاز پشت سر بگذاریم و در لیگ قهرمانان آسیا هم بهترین نتایج را به دست آوردیم تا جایی که اکنون برای صعود به مرحله بعدی تنها یک امتیاز می خواهیم.

* یکی از موضوعات داغ حول تیم ذوب آهن این روزها به شایعاتی که درباره پایان همکاری سعید آذری با ذوبی هاست به گوش می رسد. نظری در این باره ندارید؟

** چرا اتفاقا برخلاف خیلی از بازیکنان که می گویند درباره مسائل مدیریتی حرفی برای گفتن ندارند من حرف های زیادی دارم. سعید آذری قطعا اصلی ترین مشخصه باشگاه و شریک همه موفقیت های ذوب آهن است و تمام اهدافی که به وقوع پیوسته در دوران مدیریت آذری است. این را همه خوب می دانند وقتی یک بار آذری را کنار گذاشتند چه بلایی بر سر تیم آمده بود.

* گفتید حرف های زیادی دارید، کمی از آن ها را با ما در میان بگذارید.

** حالا که خداراشکر تیم در شرایط خوبی به سر می برد می گویم که همه از کارنامه سعید آذری خبر دارند. این را بگویم که به دلیل عدم احاطه به مسائل مدیریتی نمی توانم کاملا شرایط را تشریح کنم اما با توجه به شناختم از آذری حرف های زیادی برای گفتن دارم. البته انصافا اعضای هیات مدیره باشگاه به تیم احاطه دارند و قطعا می دانند مدیری مانند آذری چقدر به موفقیت تیم کمک می کند.

* پس به عنوان یکی از حامیان سعید آذری هستیدتا جایی که می دانیم این فصل اختلافاتی هم با او داشتید درست است؟

** ببینید شاید در هر خانواده ای اتفاقاتی بیفتد و اختلافاتی بر اثر نظرات مختلف پیش بیاید اما مهم این است که خیلی زود همه چیز برطرف می شود. سوای همه مسائل باید آن قدری معرفت داشته باشم که حتی در صورت اختلاف نظر با کسی باز هم حقایق را درباره او بگویم. بدون ذره ای تردید من فوتبالم را مدیون سعید آذری و باشگاه ذوب آهن هستم. او در زندگی ورزشی من کمک های زیادی به من داشت تا بتوانم پیشرفت کنم. نکته دیگر در این باره این است که ارتباط ما دقیقا به مانند یک پدر و پسر است و به همین دلیل آقاسعید در زندگی خصوصی من نیز کمک های فوق العاده ای کرد که تا عمر دارم فراموشم نمی شود.

* پس تو جزء کسانی هستی که می گویید باعث سعید آذری کارش را با تیم ادامه دهد. درست است؟

** بله قطعا این نظر را دارم کسانی که در این باره صاحب نظر هستند باید زمان پیش از حضور آذری را نیز در یاد داشته باشند که تیم تا مرز سقوط به دسته اول پیش رفته بود. اما پس از حضور آذری اوضاع به گونه ای دیگر پیش رفت و آرام آرام خودمان را جز  مدعیان لیگ برتر قرار دادیم. به نظر من آذری می داند دقیقا کجا ایستاده است و به طرز عجیبی بر همه مسائل تیم و فوتبال ایران احاطه دارد. بهرحال سعید آذری به نوعی سمبل ذوب آهن محسوب می شود به راحتی نباید او را از دست داد. یعنی باید ابتدا دوره های پیش و پس از آذری را کاملا بررسی کنند آن وقت مشخص می شود داشتن او برای هر باشگاهی یک نعمت است. در این میان این را هم باید بگویم که تا جایی که ما از هیات مدیره باشگاه شناخت داریم می دانیم کاری نخواهند کرد که تیم ضرر کند.

* شنیده می شد در طول بازی های لیگ اختلافاتی هم با آذری پیدا کرده بودید. آن شرایط با این تعاریف کمی فرق دارد.

** ببینید من گفتم اختلاف نظر پیش می آید و بله ممکن است من هم به دلیلی از آذری ناراحت شده باشم اما نمی توانم الان بیایم عقده گشایی کنم. من همیشه حق را می گویم و این بار هم همین است و دلم می خواست نظر واقعی خودم را درباره یکی از مدیران فوتبال ایران بیان کنم. این که من بخواهم هر تصمیمی برای ادامه همکاری با ذوب آهن و یا قطع همکاری بگیرم نمی تواند دلیل شود که حق را نگویم و درباره تیم ما هم حق این است که یک مدیر به نام سعید آذری داریم که نباید خدمات فراوان او را فراموش کنیم.

* و در حرف آخر درباره تیم ملی.

** خوشبختانه سال هاست در تیم ملی حضور پیدا می کنم و تنها به دلیل اتفاقی که برای پسرم افتاده بود این دوره اخیر را از دست دادم . شک نکید پرقدرت تر از همیشه به تیم ملی بر می گردم و برای آن جان می دهم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mpj7w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مظاهری با کلین شیت به تیم ملی برگشت