تاریخ انتشار: 1398/02/08 11:46
سپاهان و پدیده معادلات آقایان را به هم زدند
کد خبر: 101959

قلعه‌نویی: به سینه‌ام زدم و گفتم خیلی ممنون!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: وقتی هواداران پرسپولیس توهین می‌کردند به سینه‌ام زدم و گفتم خیلی ممنون.
قلعه‌نویی: به سینه‌ام زدم و گفتم خیلی ممنون!

به نقل از تسنیم، امیر قلعه‌نویی درباره حاشیه‌های بازی پرسپولیس و سپاهان گفت:  اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان جای تاسف دارد، فوتبال جای قشنگی‌ها و زیبایی‌هاست و اینکه خونی از بینی کسی بریزد کار خوبی نیست. علت آن را باید آن کسی که عدالت را پیگیری می‌کنند دنبال کنند و هر کسی حتی من امیر قلعه‌نویی مقصر است را اعلام کنند.

وی درباره این موضوع که بازی پرسپولیس و سپاهان به جای اینکه یک دربی بزرگ باشد پر از استرس و اتفاقات بد است و با این شرایط آیا نباید فوتبال را تعطیل کنیم؟ عنوان کرد: به نظر من هم باید فوتبال را تعطیل کنند. متاسفانه دوستان با ابزاری که داشتند تا توانستند به سپاهان تاختند ولی واقعیت چیز دیگری بود. آنها که عدالت‌محور هستند رصد کنند و هر کس از هر رنگی که مجرم بود را اعلام کنند.

قلعه‌نویی عنوان کرد: مگر ما برابر استقلال دقیقه 97 گل نخوردیم و نباختیم؟ به مربی‌شان تبریک گفتیم یا با پرسپولیس در آن شرایط مساوی کردیم، ولی همیشه بهترین میزبانی و رفتار را با تیم‌های میهمان‌مان داشتیم. تراکتورسازی و تیم‌های دیگر مگر میهمان ما نبودند؟ وقتی قبل از بازی یک نفر در فضای مجازی فیلم می‌گذارد چرا کسی برخورد نمی‌کند؟ خودشان می‌دانند که قبل از بازی در فضای مجازی فیلم گذاشته‌اند. باشگاه پرسپولیس مثل سپاهان یک باشگاه مردمی است، اینها همه جزو افتخارات فوتبال هستند ولی اگر قرار باشد برای رسیدن به یک جام سکوت کنند و تحت تاثیر یکسری عوامل قرار بگیرند خوب نیست.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، گفت: 14-15 بار در اصفهان میزبان بودیم؛ قبول داریم چندین بار هم در اصفهان ترقه زدند که بعد از آن باشگاه سپاهان هم برخورد داشته، ولی در اصفهان آیا سر کسی شکسته است؟ ما باشگاه پرسپولیس را به عنوان یک باشگاه مردمی قبول داریم. آقای برانکو اخلاق‌مدار است، آقای عرب یکی از مدیران خوب کشور است. اما نه حراست فدراسیون فوتبال و نه کمیته انضباطی و اخلاق پیگیری کردند. این مسئله 3-4 روز قبل از  بازی اتفاق افتاد. من دیروز هم گفتم تا می‌توانید به من فحش دهید ولی سنگ نزنید.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره این موضوع که بعد از بازی هم بعضی از بازیکنان مانند سیاوش یزدانی با صحبت‌هایشان شرایط را بدتر کردند، تصریح کرد: من هم این موضوع را  قبول دارم و بعد از اینکه این فیلم را دیدیم بلافاصله با این بازیکن برخورد کردیم و این بازیکن هم گفت من منظورم چیز دیگری بود.  یزدانی روز شنبه مصاحبه کرد و توضیح داد. وقتی منِ قلعه‌نویی می‌بازم و می‌گویم مقصر هستم از شهامتم است و هیچ ادایی هم در نمی‌آورم. کار غلط را هر کس انجام می‌دهد باید بگوییم غلط است. این فوتبال را یا باید جمع کنیم یا ریشه‌یابی و مشکلاتش را حل کنیم. چرا در بازی با تراکتورسازی و سپاهان این اتفاقات نیفتاد؟

قلعه‌نویی درباره دلیل احضارش به کمیته انضباطی گفت: این دوستان می‌گویند چرا کنفرانس بعد از بازی نرفتم. شما خودتان را به جای من بگذارید 90 دقیقه به من توهین کردند، خوب است من هم بگویم کادو می‌کنم و به خانواده‌هایشان تقدیم می‌کنم.  وقتی توهین می‌کردند به سینه‌ام زدم و گفتم خیلی ممنون. شما گزارشگر بازی را ببینید، این آدم خدا را در نظر گرفته است و این طور گزارش کرده است. بعد از فحاشی‌ها ببینید چه می‌گفت. چرا عدالت را در نظر نمی‌گیریم. 90 دقیقه به من و خانواده‌ام توهین کنند و به سینه‌ام بزنم کار بدی است؟ یک تیمی که بالای 100 میلیارد هزینه کرده و همه جور حمایت را هم دارد اگر از آنها 5 گل بخوریم خوب است؟ ما با شرافت بازی کردیم.

وی ادامه داد: در بازی استقلال تهران و استقلال اهواز روز پاک فوتبال بود، کریم بوستانی 10 سال بعد همکار من شد. همین کریم بوستانی در مقابل استقلال خوزستان از تیم من مساوی گرفت. از کریم ملاحی سوال کنید تیم ما مقابل تیم آنها به میدان رفت و ما چه روزی را رقم زدیم. چرا اینها را نشان نمی‌دهید؟ جایی که امیر قلعه‌نویی آمده به خاطر صداقت و معرفتش توهین شنیده حتی از خودی‌ها، ولی خدا را در نظر گرفته است.

قلعه‌نویی اظهار داشت: هرجا رفتیم گفتم به من توهین کنید ولی سنگ نزنید. سپاهان و پدیده معادلات این آقایان و لیگ را به هم زدند. بعضی‌ها خوششان نیامده است. آقای فتاحی را روی خط بیاورید تا سقف قراردادها و هزینه‌های باشگاه‌ها را اعلام کند. من مسلمانی هستم که دروغ نمی‌گویم و گفتم بالای سقف گرفته‌ام. الان هم می‌گویم چطور قرارداد قله‌نویی و دایی را منتشر کردند. اگر خلاف است الان خلاف شده است، این چه مدیریتی است؟ ما با بودجه یک سوم 3 تیم یک فوتبال منطقی و خوب انجام دادیم. بهترین گل زده را داشته‌ایم. آقایان همه‌جایشان  درد گرفته که با یک سیستم منسوخ شده بیشترین گل زده را داشته‌ایم. آقای حسن‌زاده را روی خط بیاورید، طبق قانون که اساسنامه مجمع است هر کس را که می‌خواهند محکوم کنند باید دفاعیاتش را شفاهی یا کتبی بگیرند. من یک مصاحبه نکرده‌ام و گفتند الان قلعه‌نویی باید بیاید توضیح بدهد. اسنادش هست تمام رای‌هایی که کمیته انضباطی برای من داده جریمه بوده است چرا من را نخواستند و جریمه کردند این  خلاف قانون بوده است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: اتفاقات بازی پرسپولیس و سایپا هم مربوط به سپاهان است؟ من می‌گویم علت چیز دیگری است. ما دقیقه 97 گل خوردیم مگر به آقای شفر تبریک نگفتیم.؟ مگر از تراکتورسازی با 2 گل نباختیم، چه اتفاقی افتاد؟ 80 هزار نفر جمعیت در تبریز بودند و در بازی با تراکتورسازی و سپاهان اتفاقی نیفتاد. آقای تابش قبل از این بازی از بعضی از طرفداران خود ما دلخوری داشته، ما کار فرهنگی می‌کنیم. سپاهان 2 سال به عنوان میزبان نمونه انتخاب شده است. طرفداران ما رفتند شهرستان جم و مسجدسلیمان حسینیه در اختیار طرفداران قرار دادند. طرفداران سپاهان از طرفداران آذری که همه آنها نور چشم ما هستند با شیرینی استقبال کردند.

قلعه‌نویی افزود: در بازی رفت پرسپولیس و سپاهان آن اتفاقات افتاد و آن پنالتی را برای ما نگرفتند آیا اتفاقی افتاد؟ من در نشست خبری بعد از بازی با پرسپولیس در مرز سکته بودم و ترجیح دادم که شرکت نکنم. یک مصاحبه وریا غفوری کرد آقای حسن‌زاده چند بار جوابش را داده است؟ ایشان یک دقیقه فحش ناموس بخورد ببینم می‌تواند تحمل کند. در حق تیم‌های خارج از تهران نهایت ظلم را می‌کنند. 7-8 سال است که علیه من حکم‌های ناحق می‌دهند. قانون می‌گوید هرکس که می‌خواهید حکم علیه او صادر کنید باید شفاهی یا کتبی دفاعیاتش را بشنوید ولی در 2 سال گذشته بدون اینکه دفاعیات من را بشنوند حکم صادر کردند.

سرمربی سپاهان گفت: باشگاه پرسپولیس هم دوست نداشت این اتفاقات بیفتد و نهایت تلاش‌شان را کردند که میزبانی خوبی داشته باشند. در اصفهان هر تیمی که می‌آید من به آقای فتاحی می‌گویم به مدیر تیم‌ها زنگ بزنید که اگر زمین تمرین، بلیت و ... می‌خواهند در اختیارشان قرار دهیم. حرف ما هم این است که چرا گذاشتند لیدر باشگاه 3 روز قبل این کارها را انجام دهد.

وی درباره اینکه سپاهان از بیرانوند شکایت کرده است، گفت: من اطلاعی ندارم، بیرانوند سرمایه فوتبال ما است و از دوستان نزدیک من است ولی فکر می‌کنم پرسپولیس از یزدانی شکایت کرده است.

قلعه‌نویی در پایان گفت: آدم بزرگی نیستم ولی ببینید با علی دایی و علی پروین چه کار کردند. فقط به جرم اینکه فوتبال سالم بازی می‌کنیم و از حق تیم‌مان دفاع می‌کنیم چه رفتاری می‌کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kxy6x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار و ارقام، تقابل قلعه‌نویی با پرسپولیس برای رسیدن جام