تاریخ انتشار: 1398/02/14 20:18
پنجه‌ی اتهام، تبانی و فساد بر صورت لیگ
کد خبر: 101263

یادداشت؛ اختلال در مغز معقول فوتبال ایران

باشگاه‌ پرسپولیس در واکنش به مصاحبه فرید بهزادی کریمی، مهاجم ماشین سازی از کمیته اخلاق خواست زوایای دیدار روز گذشته سپاهان – ماشین سازی را بررسی کند.
یادداشت؛ اختلال در مغز معقول فوتبال ایران

 پس از بازی روز گذشته سپاهان و ماشین سازی که با برتری دو گله شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید، ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که گل اول سپاهان روی ضربه سر استنلی کی‌روش را به مسائل پشت پرده ربط می‌دهد. پس از مسابقه نیز یک گفتگوی کوتاه با فرید کریمی که سابقه بازی در سپاهان را نیز دارد، به سرعت دست به دست شده تا شاهدی باشد بر اینکه ماشین سازی برای سپاهان بازی کرده و...

اما باشگاه پرسپولیس تحت تاثیر همین آرای هواداری، اقدام به انتشار یک بیانیه رسمی کرده که متن آن متوجه کمیته اخلاق است که از آنها خواسته شده: " علاوه بر رسیدگی به ادعاهای مطرح شده از سوی بازیکن ماشین‌سازی تبریز بعد از شکست روز جمعه این تیم در اصفهان، شائبه‌ها و تردیدهای پیش آمده را بر اساس اصول رقابت جوانمردانه و مساوات تا حصول نتیجه قطعی مورد پیگیری دقیق قرار دهد."

تیم فوتبال ماشین سازی در دیدار رفت در یک مسابقه جنجالی با سپاهان به تساوی یک – یک رسیده بود که این مسابقه باعث ایجاد جنگ لفظی شدیدی بین طرفین شد. جایی که امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان در واکنش به اتفاقات داخل زمین تندترین انتقادات ممکن علیه مالک ماشین سازی را علنا بر زبان آورد. این جنگ که از خیلی قبل‌تر کلید خورده بود در بازی تراکتور- سپاهان به اوج خود رسید و همچنان ادامه دارد. اما حرف‌های کریمی القا می‌کند که بازیکنان ماشین سازی دوست داشته‌اند برای قهرمان نشدن پرسپولیس طوری بازی کنند که سپاهان بازی را ببرد. جالب اینکه ماشین سازی هفته آینده با پرسپولیس و هفته آخر با پدیده مشهد بازی دارد و در جدال بالانشینان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این فرض که ماشین سازی طرف سپاهان را گرفته باشد از آنجا زیر سوال است که با توجه به ناامیدی تراکتور از کسب قهرمانی، تبریزی‌ها امیدوار به توقف تیم‌های سپاهان، استقلال و پدیده در جنگ سهمیه آسیا هستند و بنابراین توقف سپاهان در خانه می‌توانست نتیجه منطقی‌تری به نفع تراکتور باشد...

اما در شرایطی که اثبات ادعاها در فوتبال ایران برعهده مدعیان نیست و سیل اخبار، هر خبری، هر چند منفی را از یاد می‌برد، باید طرفداران فوتبال در ایران را متوجه عادت ناپسند متعصبین خود کرد؛ جالب اینکه خود پرسپولیس در همین هفته‌ها مورد هجمه هواداران تیم‌های رقیب بوده و نتایجش مقابل تیم‌های سایپا و پدیده را با هدایت یحیی گل محمدی و علی دایی مورد سوال قرار می‌دادند و جالب اینکه پرسپولیس در هفته آخر نیز مقابل پارس جنوبی قرار خواهد گرفت که با این نگاه مهدی تارتار مطمئنا باید چند روزی لطف هواداران تیم‌های رقیب را تحمل کند و البته در صورت موفقیت (متوقف کردن پرسپولیس) باید منتظر لطف هواداران به خودش باشد (درست مثل علی دایی در بازی سایپا)... .

پیش از این اداره باشگاه‌ها با تکیه بر نظرات هوادارانه لطماتی جدی بر پیکر آنها وارد کرده است اما ظاهرا مدیران از تکرار اشتباهات درس نمی‌گیرند. مدیرانی که تقبیح رفتارهای متعصبانه و بالا بردن شعله اتهامات از سوی طرفداران را هرگز زیر سوال قرار نمی‌دهند تا در هفته‌های بعد، خود قربانی موجی در جهت مخالف بشوند. آیا اداره عاقلانه فوتبال ایران یک توقع بیش از اندازه است؟ به شواهد و قرائن که نگاه می‌کنیم اینطور به نظر می‌رسد. پس تا فوتبال باشگاهی و هواداران پیگیرش چنین روحیه‌ای دارند، همه چیز همینطور خالی از اطمینان، اعتماد عمومی و دور از برجستگی‌های اخلاقی به نظر خواهد رسید.

چرا فوتبال در ایران ما را متحدتر و بهم علاقه‌مندتر نمی‌کند؟

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ollgl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سپاهان با توپ پر برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد