تاریخ انتشار: 1398/02/26 15:36
حیدری : فرهاد هنوز به پختگی لازم نرسیده؛
کد خبر: 99879

‌استقلال با این وضعیت فصل بعد را هم از دست می‌دهد

قطار لیگ هجدهم به ایستگاه آخر رسید و تیم استقلال که نتوانست در جمع مدعیان تا پایان بازی‌ها باقی بماند، امشب رودرروی سپیدرود قرار می‌گیرد و در صورت برد علاوه‌بر کسب سهمیه آسیایی‌، تیم رشتی را به دسته پایین‌تر رهسپار می‌کند.
‌استقلال با این وضعیت فصل بعد را هم از دست می‌دهد

برای بررسی این بازی و عملکرد آبی‌پوشان در این فصل، به سراغ یکی از پیشکسوتان استقلال رفتیم. گفت‌وگو با هاشم حیدری را در ادامه می‌خوانید.

استقلال نتوانست هیچ جامی در این فصل کسب کند. دلیل این ناکامی‌ها چه بود؟

مشکل از همان روز اول به وجود آمد، بازیکنانی که از تیم رفتند و مهره‌های خوبی جذب نشدند، مدیر و مربی تغییر کرد. هیچ جای دنیا اینطور نیست که این همه تغییرات در یک فصل و در یک تیم ایجاد شود. مشکل این روزها و سال‌های استقلال عدم‌مدیریت صحیح در باشگاه است.

مدیران استقلال در تکاپوی به خدمت گرفتن مربی جدید هستند. به نظر شما باید خارجی باشد یا ایرانی؟

مربی ایرانی باشد یا خارجی فرقی نمی‌کند. مهم این است مربی‌ای به استقلال بیاید که کاربلد باشد. اگر قرار بر این است مربی خارجی بیاید باید مربی بزرگ بیاورند که البته خود مدیران می‌گویند پول نداریم. مربی متوسط خارجی هم به کار نمی‌آید، در ایران خودمان در این سطح مربی داریم.

فکر می‌کنید فرهاد مجیدی گزینه مناسبی باشد؟

بهتر است به‌عنوان مربی در استقلال بماند نه سرمربی. باید تجربه او‌ بیشتر از حالا شود تا بتواند سرمربی استقلال باشد.

Hashem_Heidari

به خاطر رفتارهایش بعد از بازی با نفت که منجر به اخراجش شد و پست‌های اینستاگرامی می‌گویید؟

در همه جای دنیا اشتباهات داوری وجود دارد. حالا اشتباه داوری بازی با صنعت نفت عمدی یا سهوی، پیش می‌آید و مربی نباید زود از کوره در رود. زمانی که بازیکن تحت‌فشار است و پرخاشگری می‌کند، این مربی است که باید او را آرام کند نه اینکه خود مربی به حاشیه و درگیری دامن زند. فرهاد حداقل اجازه می‌داد کمک‌های او اعتراض کنند و آرامش خود را حفظ می‌کرد. از نظر من فرهاد هنوز به پختگی لازم نرسیده است. او در هیچ تیمی مربیگری نکرده بود که بخواهد سرمربی تیم بزرگی مثل استقلال شود.

امشب قرار است حیدری از فوتبال خداحافظی کند. تصمیم درستی گرفته؟

خسرو در دو فصل اخیر چند مرتبه مصدوم شد و البته شفر در بازی‌های آخر از او استفاده کرد و نمایش خوبی هم داشت. به نظر من تصمیم خوب و بجایی گرفته است. بهتر از این بود که روی نیمکت مدام بنشیند و به بازی گرفته نشود. او نمی‌خواست در تیم دیگری هم بازی کند و به نظر زمان خوبی را انتخاب کرده است.

هواداران استقلال نگرانند که فصل بعد هم مثل سه فصل اخیر تیم دیر بسته شود و باز هم امتیازات اول فصل را از دست دهد!

نمی‌دانم سیاست وزارت ورزش است یا نه! نمی‌دانم واقعا این اتفاقات عمدی است یا نه! اما استقلال فصل بعد هم با این وضعیت مثل چند سال اخیر دیر شروع می‌کند. هنوز سرمربی بعدی مشخص نیست اما باشگاه در حال مذاکره با بازیکنان مدنظرش است. در صورتی که اول باید مربی بیاید و دستیارانش را خودش انتخاب کند و بعد به فکر جذب بازیکن باشند. با این وضعیت بعید می‌دانم استقلال فصل بعد هم موفق ظاهر شود.

کمی هم درخصوص تیم ملی و ویلموتس صحبت کنیم. به فوتبال ما کمک خواهد کرد؟

کارلوس کی‌روش با افتخاراتی که داشت و مربی تیم‌های بزرگی بود در ایران با مشکلاتی روبه‌رو شد و تیم ما هم موفق نبود. من فکر می‌کنم با ویلموتس فوتبال ما بیشتر به مشکل می‌خورد. البته اینها نشان‌دهنده ضعف مدیریتی است. مدیران ما هنوز آنقدر آگاهی و دانش ندارند. هرچه جلوتر می‌رویم هم تیم ملی‌مان و هم تیم‌های باشگاهی‌مان کارشان سخت‌تر می‌شود.

گفت و گو : زهره فلاح‌زاده

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dw6vm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره استقلال از دنیای فوتبال خداحافظی می کند! + عکس