تاریخ انتشار: 1398/02/28 13:58
گل و 1 امتیاز حیاتی فقط در 8 دقیقه
کد خبر: 99655

ملوانان رکورد بازگشت به بازی را شکستند

گویا باید ملوانان را خاص ترین تیم فوتبال بانوان نام بگذاریم تیمی که هر هفته یک موضوع جدید و جذاب برای ارائه دارد از هواداران پیگیر تا سرمربی سنت شکن و حالا هم کام‌بک هشت دقیقه ای در فوتبال کند بانوان.
ملوانان رکورد بازگشت به بازی را شکستند

 از بازی های هفته شانزدهم لیگ برتر بانوان، شب گذشته دو تیم راه یاب ملل مریوان و ملوان بندر انزلی به مصاف یکدیگر رفتند. دیداری که در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید. این بازی در حالی با این نتیجه تمام شد که هر دو تیم مریوانی و شمالی در جدول رده بندی لیگ برتر بانوان همسایه یکدیگر هستند و با اختلاف سه امتیازی در کنار هم هستند.

در حالی که پیش بینی می شد این دیدار یکی از بازی های جذاب هفته شانزدهم لیگ برتر بانوان به حساب بیاید با ثبت یک رکورد دقیقا همان اتفاقی افتاد که پیش از آن تصور می کردیم. اصلی ترین  جذابیت دیدار مورد نظر  اما در دقایق پایانی اتفاق افتاد. اتفاقی که در سال‌های اخیر آن را در فوتبال بانوان ندیده بودیم. رکوردی که با توجه به روند کند بازی های تیم های بانوان تقریبا اتفاق نمی افتد یا این که حداقل در سال های اخیر نداشتیم تیمی که بخواهد در هفت دقیقه پایانی بازی، نتیجه دو بر صفر را تبدیل به دو بر دو کند.

یک نکته جالب که درباره انزلی چی ها صدق می کند اینکه در بازی‌های این فصل موفق شدند اتفاقات جدیدی را به نام خود ثبت کنند و پر بیراه نیست اگر بخواهیم آنها را خاص ترین تیم لیگ برتری در فصل اخیر بنامیم. به این پیش آمدها دقت کنید، تشکیل دوباره و ناگهانی تیم بعد از دو سال و نیم پس از انحلال، حضور مجدد در بازی‌های لیگ برتر آن هم در شرایطی که هیچ تصویر روشنی از اوضاع مدیریتی باشگاه برای حمایت از آنها در دست نبود.بازی کردن و سفر به استان های مختلف در حالی که وضعیت مالی باشگاه به شدت ضعیف بود و به همین دلیل مجموعه تیم باید از خلاقانه ترین و البته کم خرج ترین راه ممکن خود را به مقصد برسانند.

 در حالی که بازی های فوتبال بانوان هر هفته در سوت و کورترین حالت ممکن به انجام می رسید حضور پرتعداد هواداران خانم در ورزشگاه تختی بندر انزلی و البته هر ورزشگاه دیگری که قوهای سفید در آن به میدان می رفتند باعث شد تا این نقص هم در فوتبال بانوان از بین برود و به نوعی زنان انزلی‌چی به دیگر هواداران بانوی کشور نشان دادند می توان برای تشویق تیم های خود سکوهای هر ورزشگاهی را به تسخیر دربیاورند.

یکی دیگر از  کارهای ویژه ملوانان را که یادمان می آید به حد نصاب نرسیدن بازیکنان حاضر در زمین بود. اتفاقی که طی اقدامی فداکارانه در نهایت سنت شکنی سرمربی این تیم را در پی داشت. مریم ایراندوست ۶ سال پس از خداحافظیبه دلیل عدم حضور دو بازیکن در ترکیب تیم، ایراندوست از سه بازی گذشته مجبور به حضور در ترکیب ملوان و بازی ۹۰ دقیقه ای شد هر چند این اتفاق به نوعی توفیقی اجباری باری ملوانان بود چرا که او در دیدار های اخیر موفق شد پنج پاس گل برای مهاجمان تیم شان بسازد.

اما آخرین سوژه مربوط به انزلی چی ها نیز در بازی شب گذشته اتفاق افتاد بازگشت به بازی آن هم در ۸ دقیقه پایانی دیدار دو تیم راه یاب ملل مریوان و ملوان بندر انزلی، دیدار این دو تیم نیز به مانند دیگر بازی های برگزار شده از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهید درفشی‌فر تهران آغاز شد از پیش از آغاز بازی هم مشخص بود هر دو تیم امتیاز کامل این بازی را می خواهند چرا که امتیاز کامل این بازی می تواند هر کدام از این دو همسایه در جدول لیگ را در اوضاع بهتر و البته بالاتر از رقیب روبرو قرار دهد.

تیم میزبان یعنی تیم مریوانی در نیمه اول موفق شد یک بار دروازه تیم ملوان را باز کند تا به عنوان تیم برنده پا به رختکن بگذارد فاطمه قاسمی گلزن راه یاب ملل بود که نیمه اول را به سود تیم اش به پایان رساند. این نتیجه در نیمه دوم نیز به صورت دیگری در جریان بود تا اینکه زهرا حاتم نژاد موفق شد دومین گل بازی را به ثمر برساند تا به نوعی خیال مریوانی ها را از پیروزی در این بازی راحت کند اما اتفاق دقیقاً جوری افتاد که انزلی‌چی ها می خواستند، آنها که تا آخرین لحظات بازی هم دست از حملات خود به مقصد دروازه حریف برنمی داشتند خیلی دیر و در دقیقه ۸۸ بازی موفق شدند یکی از دو گل حریف را جبران کنند.

افسانه اقبال گلزن ملوانان بود که با به ثمر رساندن شوت خود شاگردان مریم ایراندوست را ترغیب کرد که بتوانند باز هم به دروازه حریف برسند هرچند زمان زیادی تا پایان دیدار باقی نمانده بود این اتفاق در نهایت افتاد و معصومه حسرتی در حالی که پنج دقیقه از وقت های تلف شده این بازی گذشته بود موفق شد دروازه تیم مریوان را برای دومین بار باز کند و کام بک هشت دقیقه ملوانان را کلید بزند و بازی دو تیم در نهایت با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید و چیزی که از آن به جا ماند یک رکورد جدید برای فوتبال بانوان بود تیمی که در عرض ۸ دقیقه موفق شد بازی باخته را با تساوی عوض کند.

 پس از شانزدهمین دیدار از بازی های این فصل لیگ برتر بانوان تیم راه یاب ملل مریوان موفق شد با تساوی در دیدار شب گذشته خود را ۳۰ امتیازی کند و به مانند هفته های اخیر در رده پنجم جدول رده بندی حضور یابد در طرف مقابل ملوان بندر انزلی نیز با کسب یک امتیاز از این بازی توانست خود را ۲۷ امتیازی کنند و در رده ششم جدول نگه دارند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dw6ew

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مازیار زارع: پژمان غریبانه خداحافظی کرد
داور بازی ما ابدا تمرکز نداشت