تاریخ انتشار: 1398/03/05 12:03
معرفی گزینه‎های نامعقول برای هدایت تیم امید
کد خبر: 98779

گزارش: تیم المپیک عروس هزار داماد

کمیته فنی فدراسیون فوتبال طی روزهای گذشته گزینه هایی را برای سرمربیگری تیم امید معرفی کرده که مقبولیت لازم نزد فوتبالدوستان ندارند.
گزارش: تیم المپیک عروس هزار داماد

انتخاب سرمربی جدید تیم ملی امید طی روزها و هفته های گذشته یکی از دغدغه های اصلی فدراسیون فوتبال بوده است؛ بعد از آنکه با اتکا به عملکرد نه چندان مناسب تیم امید در دور اول مسابقات مقدماتی المپیک زلاتکو کرانچار با حاشیه های فراوان از سمتش برکنار شد، مسئولان فدراسیون و مدیران تیم امید به دنبال آن بودند تا یک مربی ایرانی کارنامه دار را جایگزین این مربی کروات کنند.

نام هایی نظیر امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا، علیرضا منصوریان و ... در مرحله اول به میان آمد اما هرکدام از این مربیان به گونه های مختلف هدایت امیدها را نپذیرفتند تا کار برای انتخاب جدید سخت شود. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال با توجه به محدودیت های مالی نمی تواند مربی خارجی برای امیدها انتخاب کند، از بین مربیان داخلی باقی مانده باید یکی را به عنوان سرمربی جدید زیر 23 ساله های فوتبال ایران برگزیند. از این رو طی روزهای گذشته نام مربیان زیادی مطرح شده که طبق اعلام حمید استیلی با آنها مذاکراتی نیز شده اما هنوز هیچ کدام به عنوان انتخاب نهایی امیدها نیستند.

مساله ای که در ماجرای انتخاب سرمربی جدید تیم امید پیش آمده ورود کمیته فنی فدراسیون به موضوع است؛ اتفاق عجیب معرفی گزینه های پرتعداد توسط کمیته فنی به حمید استیلی به عنوان مدیر تیم امید است. در بین مربیانی که نامشان مطرح شده، کمیته فنی فدراسیون فوتبال نام مربیانی را پیشنهاد داده که هم از نظر سن و سال دیگر انگیزه لازم برای کار کردن با بازیکنان جوان زیر 23 سال را ندارند و هم نزد عموم جامعه مقبولیت ندارند. مربیانی که در فوتبال ایران کارنامه پر و پیمانی از خود برجای نگذاشتند و از نظر شخصیتی نیز شاید چندان محبوبیت خاصی نزد فوتبالی ها ندارند. از سوی دیگر وقتی یک مربی با سن و سال نامناسب بالای سر تیمی قرار بگیرد که باید از نظر روحی کاملا آماده باشد تا بتواند انرژی جوانی اش را به معرض نمایش بگذارد بی تردید نمی تواند بازدهی لازم را داشته باشد و اینکه چنین مربیانی از سوی کمیته فنی برای سرمربیگری تیم امید پیشنهاد می شود قابل قبول نیست.

در چنین شرایطی که همه نگران وضعیت تیم ملی امید هستند، انتخاب مربیان اینچنینی نمی تواند کمک خاصی به این تیم انجام دهد و می تواند شانس شکستن طلسم 44 ساله رفتن به المپیک را کم و کمتر کند.

چیزی که مشخص است فدراسیون نشینان هرگز تصور نمی کردند در ماجرای انتخاب سرمربی جدید اینگونه دست شان در پوست گردو بماند و به همین خاطر حالا در یک بلاتکلیفی بسر می برند.

مجموعه این اتفاقات فشار زیادی را روی حمید استیلی قرار داده است. او به عنوان مدیر تیم امید و مسئول مستقیم انتخاب سرمربی این تیم طی روزهای گذشته فشار زیادی را از سوی رسانه ها و علاقه مندان به فوتبال تحمل کرده است. استیلی همانطور که خودش هم در مصاحبه روز گذشته اش با ورزش سه اعلام کرد هرگز فکر نمی کرده این شرایط برای کادرفنی تیم امید پیش بیاید و مشخص است که اتفاقات اخیر او را در وضعیت سختی قرار داده است. وضعیتی که شاید منجر به استعفای استیلی از مدیریت تیم امید هم بشود. هرچند که این مساله رسما جایی اعلام نشده اما با توجه به اینکه مسئولیت مستقیم امیدها با استیلی است انتظار این است که او در انتخاب زیرفشار نظرات مختلف نباشد؛نظراتی که نهایتا به مطرح شدن 15 اسم برای سرمربیگری این تیم شده!

همه این اتفاقات سریالی در حالی رخ داده که اولین اردوی امیدها برای حضور در مقدماتی جام جهانی 15 خرداد ماه آغاز می شود و استیلی ابراز امیدواری کرده تا قبل از این اردو سرمربی جدید انتخاب شود، اما او خوب می داند اینکه فقط یک نفر به عنوان سرمربی انتخاب شود و از قضا مقبولیت لازم را هم نداشته باشد، می تواند آرزوهای یک فوتبال و یک ملت را 4 سال دیگر به تعویق بیندازد و حسرت نرسیدن به المپیک به 50 سال نزدیک شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dwjdq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تخصص یحیی گل محمدی؛ آسیایی کردن