تاریخ انتشار: 1398/03/05 12:25
کد خبر: 98773

پایان فصل سیاه "بی‌مصرف‌های" بلوگرانا!

شکست بارسلونا از والنسیا در فینال کوپا دل‌ری، داغ حذف از لیگ قهرمانان را برای هواداران این تیم تازه کرده و باعث جاری شدن سیل انتقادها به مدیریت این باشگاه شده است.
 پایان فصل سیاه "بی‌مصرف‌های" بلوگرانا!

بارسلونا دیشب در فینال کوپا دل‌ری، جام حذفی اسپانیا، به مصاف سویا رفت ولی با نتیجه 2-1 شکست خورد تا دستش از یک جام دیگر کوتاه بماند. بارسلونا امسال در لیگ قهرمانان اروپا هم کاری از پیش نبرد و با حذفی تلخ در مقابل لیورپول با این رقابتها وداع گفت. به این ترتیب، فصل 2018-2019 برای غول کاتالان تنها با فتح یک جام، جام قهرمانی لالیگا به پایان رسید.

اما چرا با اینکه بارسلونا موفق شد با اقتدار در لالیگا به قهرمانی برسد، شکست دیشب در فینال کوپا دل‌ری تا این حد به هواداران این تیم گران آمده و باعث شده سیل انتقادهای تند و تیز روانه مدیریت باشگاه شود؟

به نظر می‌رسد علت اصلی احساس شرمی باشد که از شکست تلخ و عجیب و غریب مقابل لیورپول همچنان با بارسایی‌ها باقی مانده. شکستی که هضم آن برای هواداران بارسا حتی از شکست سال گذشته در همین رقابتها مقابل رم سنگین‌تر بوده است. شاید به همین علت است که بسیاری از هواداران آبی اناری‌ها از این فصل به عنوان بدترین فصل تاریخ باشگاه یاد می‌‌کنند.

هواداران بارسا از دیشب در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از شکست کوپا دل‌ری درباره شکست تلخ در آنفیلد صحبت می‌کنند و می‌گویند در یک قرن اخیر هیچ شکستی برایشان تلخ‌تر از شکست امسال در انگلیس نبوده است. حتی شکست 1986 مقابل استوا بخارست در شهر سویا، بازی‌ای که بارسا آن را در ضربات پنالتی به حریف واگذار کرد درحالیکه آنقدر از پیروزی‌اش مطمئن بود که هواداران این تیم حتی پیش از شروع بازی سرود قهرمانی سر داده بودند.

هواداران غول کاتالان می‌گویند حتی شکست در آتن مقابل آث میلان در سال 1994 که نقطه شروع فصل پایانی تیم رویایی یوهان کرویف بود قلب بارسا را تا این حد مجروح نکرده است.

بسیاری از اهالی باشگاه، از بازیکنان گرفته تا کادر فنی و بیش از هر کس دیگری، ارنستو والورده و رئیس باشگاه، بارتومئو، از سوی هواداران به عنوان مقصر دو شکست مقابل لیورپول و والنسیا معرفی شده و هدف سخت‌ترین انتقادها قرار گرفته‌اند.

هیأت مدیره باشگاه متهم شده که پیش از شروع فصل نتوانسته برنامه‌ریزی درستی داشته باشد و تیمی در حد و اندازه نام بارسا مهیای رقابتها کند. اما همانطور که اشاره شد هدف اصلی انتقادها کسی نیست جز ارنستو والورده، کسی که هواداران می‌گویند با کنار گذاشتن عملی فلسفه فوتبال باشگاه بیشترین ضربه را به غول کاتالان زده است. اما ستاره‌های بزرگ آبی اناری هم از این انتقادها مصون نیستند. حتی کینگ لئو در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد هواداران مواجه است و بخش عمده‌ای از تیفوسی‌های بارسلونا برای توصیف بازیکنان‌شان از صفت بی‌مصرف استفاده می‌کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3686rz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


راکیتیچ: آردا گفت برادر! می‌خواهم هت تریک کنم