تاریخ انتشار: 1398/03/15 16:44
کد خبر: 97644

پیروانی: وضعیت تیم امید نگران‌کننده است

پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: وضعیت و بلاتکلیفی تیم امید که هنوز سرمربی آن مشخص نشده، نگران کننده است.
پیروانی: وضعیت تیم امید نگران‌کننده است

غلامحسین پیروانی در مورد وضعیت تیم فوتبال امید ایران و عدم انتخاب سرمربی برای این تیم، گفت: این وضعیت خیلی نگران‌کننده است. تا وقتی شخصیت تیم بزرگسالان را به تیم امید ندهند این تیم نتیجه نخواهد گرفت. مربیان خارجی متعدد، حسن حبیبی، محمود یاوری، خود من و ... نتوانستیم نتیجه بگیریم. همه این مربیان مشکل دارند و مسئولانی که در این مورد تصمیم گرفتند اشتباه نداشتند. این بازیکنان باید بازی کنند و دیدار تدارکاتی داشته باشند. باید امکانات لازم مهیا شود و گرنه نتیجه‌ای به دست نمی‌آید. همه باید کنار هم پیش بروند و اگر یک بخش لنگ بزند همه چیز دچار مشکل می‌شود. همین امروز هم کار را آغاز کنند دیر است. 

وی افزود: چرا سرمربی نداریم. دلیلش این است که سرمایه گذاری تیم بزرگسالان روی تیم امید نمی‌شود. برای ساختن یک تیم خوب باید بهترین امکانات را فراهم کرد. امیر قلعه‌نویی هر تیمی می‌رود بهترین بازیکنان را جذب می‌کند. تیم او اگر قهرمان نشود دوم خواهد شد. اگر خوب خرج نکنند نمی‌توانند نتیجه بگیرند. بهترین انگیزه برای یک تیم مسائل مالی است.

پیروانی در مورد اینکه خیلی از اهالی فوتبال هدایت این تیم را نپذیرفتند، گفت: آنها مشکلات را دیدند و می‌دانند چه مشکلاتی دارند. زمان ما یک بازی در لهستان انجام دادیم اما حریفانمان بهترین اردوها را در آرژانتین و برزیل داشتند. ما در آن سال چهارم شدیم چرا چون به کره جنوبی و ژاپن باختیم. در آن دو بازی هم سوار بر بازی بودیم. در بازگشت جلسه کمیته فنی گذاشتیم اما همان کره که ما 4بر 3 باختیم در المپیک سوم شد و ژاپن هم به رده چهارم المپیک رسید. روزنامه‌ها کاری کردند که در نهایت خودم استعفا دادم. حتی سعیدلو گفته بود من ابقا شوم اما کاری نمی‌شد کرد. روز بازی ما با کره جنوبی کریم انصاری‌فرد، آرش افشین و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل مصدومیت بیرون کشیدیم ولی به ما انتقاد کردند چرا آنها تعویض شدند. در کل دور از کرم خدا بود که کره و ژاپن موفق نشوند. چرا که آنها خوب تمرین کردند و برنامه ریزی دقیقی داشتند.

وی در مورد مطرح شدن نام عباس چمنیان و عبدالله ویسی در تیم امید، تصریح کرد:  ویسی آدم کوچکی نیست. او مربی خوبی است که چند سال قبل با دست خالی توانست استقلال خوزستان را قهرمان لیگ برتر کند.  البته اگر بستر لازم فراهم نشود هر مربی‌ای در تیم امید دچار مشکل می‌شود. عباس چمنیان هم مربی خوبی است. او در دو دوره با تیم نوجوانان نتایج خوبی گرفت اما در سال آخر سر او را هم بریدند و تیمش نتوانست به موفقیت برسد. مربیان ایرانی می‌توانند موثر باشند. مگر کوردس و کرانچار در تیم امید چه نتایجی گرفتند که مربیان  ایرانی نتوانند نتیجه بگیرند. در تیم امید مهمترین مسئله حمایت است.

پیروانی در پایان تصریح کرد:‌تیم امید برای موفقیت نیاز به برنامه ریزی درست، پول مناسب، تمرینات قوی و بازی دوستانه خوب دارد. تا بازیکنان شلاق نخوردند و خوب کار نکنند موفقیت به دست نمی‌آید. آیا بذر خوبی کاشته‌اند. آیا آبیاری کردند. دور از کرم خدا است که با کار مناسب به نتیجه برسیم. همان زمان که از من انتقاد کردند گفتم خدا عادل است. آنها بیشتر کار کردند و باید هم برداشت کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wjo55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صالحی امیری:با سلطانی فر قرار گذاشتیم به هیچ وجه وارد حاشیه نشویم!