تاریخ انتشار: 1398/03/15 20:25
لیست خرید امیر برای ساختن تیم رویایی؛
کد خبر: 97622

سپاهان می خواهد رئال مادرید تابستان ایران باشد

جلسه روز دوشنبه هشتم خردادماه مدیران سپاهان حکم به تمدید حضور امیرقلعه نویی داد. البته ماندن قلعه نویی محتمل بود و او پس از پایان لیگ برای بستن قدرتمند تیم، کارش را شروع کرده و نام های بزرگی را مدنظر قرار داده.
سپاهان می خواهد رئال مادرید تابستان ایران باشد

 روز دوشنبه هشتم خردادماه امیرقلعه نویی و مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه سپاهان در جلسه ای مهم شرکت کردند تا در مورد برنامه های فصل آینده تیم فوتبال باشگاه به توافق برسند. البته که سرمربی سپاهان حتی پیش از پایان رقابت ها، کارش را برای آماده کردن تیمی قدرتمند شروع کرده بود و بازیکنان مورد نظرش را زیر نظر گرفت.

طلایی پوشان در لیگ هجدهم به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کردند و پس  از چند سال دوری به آسیا بازگشتند ولی در لیگ نوزدهم مقامی جز قهرمانی در لیگ، سپاهانی‌ها را راضی نمی کند و از همین رو امیرقلعه نویی که می داند در آسیا هم حریفان قدری در انتظار تیم او هستند، تلاش می کند، تیمی مقتدر برای فصل آینده مهیا کند.

با توجه به اخباری که از بازار نقل و انتقالات به گوش می رسد، به خروجی‌ها و ورودی های احتمالی سپاهان و همینطور بازیکنانی خواهیم پرداخت که قرارداد آنها تمام شده و امیرقلعه نویی به دنبال حفظ آنها در تیم است.

خروجی ها

-  جلال علی محمدی

جلال علی محمدی در پایان فصل قراردادش با سپاهان تمام می شود. این بازیکن در پنجره زمستانی تلاش زیادی برای جدایی از جمع طلایی پوشان داشت که با پاسخ منفی امیرقلعه نویی مواجه شد. شاید تنها راه ادامه حضور علی محمدی که پس از بازگشت به تیم دوران جوانی، سومین فصل حضورش در این تیم را خاتمه داد، عدم تمدید قرارداد امیرقلعه نویی بود و حالا با تمدید قرارداد این چهره شاهد خروج علی محمدی از تیم خواهیم بود.

-  محمد ابراهیمی

مصدومیت محمد ابراهیمی که یکی از خریدهای سپاهان در پنجره زمستانی بود، باعث شد هفته های ابتدایی نیم فصل دوم را از دست بدهد. او که روزهای خوبی در تراکتوسازی با قلعه نویی داشته، در ادامه مقابل سایپا برای اولین مرتبه با پیراهن زرد سپاهان بازی کرد ولی در دیدار نیمه نهایی جام حذفی و علیرغم اینکه امیرقلعه نویی چهار تعویض داشت، از او استفاده نکرد تا برداشت منطقی از شرایط ابراهیمی، خروجش از جمع طلایی پوشان باشد.

-  میلاد سرلک

هافبک دفاعی تیم فوتبال سپاهان که از بازیکنان آکادمی باشگاه به شمار می رود، در دوران حضور ویسی زیاد در ترکیب اصلی تیم دیده می شد؛ او در دوران امیرقلعه نویی هم در هفته های ابتدایی و به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می شد ولی در ادامه و پس از جراحی‌ای که داشت، دیگر در ترکیب سپاهان دیده نشد و به احتمال فراوان برای پیشرفت بهترین تصمیم خروج از تیمی است که از همانجا به فوتبال معرفی شده است.

-  خالد شفیعی

مدافع میانی سپاهان در نیم فصل دوم فقط در شرایطی مورد استفاده قرار گرفت که امیرقلعه نویی سیاوش یزدانی یا عزت پورقاز را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. این موضوع سبب شده تا شفیعی به دنبال خروج از تیم باشد و با انتشار پستی این موضوع را به هواداران هم اطلاع داده است.

-  حسن جعفری

مدافع راست سپاهان پس از پایان دیدار برابر پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در گفتگو با رسانه ها گفت دوست دارد بیشتر بازی کند. او در طول فصل البته بارها برای طلایی پوشان به میدان رفت ولی وقتی محمد ایران پوریان در دسترس امیرقلعه نویی بود، این بازیکن انتخاب اول برای حضور در پست دفاع راست بود و حالا با خرید مرتضی منصوری و حفظ محمد ایران پوریان به نظر می رسد که جعفری فصل آینده دیگر در سپاهان حضور نخواهد داشت.

ورودی قطعی

-  مرتضی منصوری

اولین ورودی قطعی سپاهان برای تقویت تیم در لیگ نوزدهم مرتضی منصوری لقب گرفت. مدافع راستی که به خصوص در دیدار رفت برابر سپاهان نمایش علیرغم شکست تیمش نمایش خوبی داشت و در طول فصل هم یکی  از بازیکنان خوب شگفتی ساز لیگ هجدهم بود. منصوری و ایران پوریان بی شک می توانند شرایط خوبی برای امیرقلعه نویی در پست دفاع راست ایجاد کنند.

ورودی های احتمالی

-  احسان حاج صفی

حاج صفی سپاهان را خانه خود می داند و فصل گذشته هم تا آستانه بازگشت چندباره به تیم سابقش قرار داشت ولی هزینه ای که جذب او نیاز داشت، سبب شد تا مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران از تبریز سردربیاورد. او، شجاعی و دژاگه در تبریز به آنچه در ذهن داشتند، نرسیدند  و سال خوبی را تجربه نکردند. زمزمه هایی مبنی به خروج هر سه بازیکن از تبریز شنیده می شود و سپاهان شرایط دو بازیکن از سه کاپیتان تیم ملی را زیر نظر دارد که یکی  از آنها احسان حاج صفی است. البته که منابع مالی می تواند تنها مانع برای تحقق سپاهانی شدن شماره 3 تیم ملی و سابق باشگاه باشد.

 

اشکان دژاگه

 

مقصد بعدی اشکان دژاگه یکی از مهم ترین خبرهای فصل فوتبال ایران را شکل خواهد داد. حالا خبر می رسد که امیرقلعه نویی به جذب این بازیکن علاقمند است و به دنبال تقویت بخش میانی خود با حضور دژاگه است. دژاگه در تبریز و به خصوص در هفته های پایانی، روزهای تلخی داشت و همین می تواند دلیلی برای او جهت تصمیم برای خروج از باشگاه و تجربه فضایی جدید در اصفهان باشد.

-  سیدجلال حسینی

مدافع میانی پرسپولیس حالا و پس از هت تریک قهرمانی با پرسپولیس یکی از ویژه ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر با کسب هفت عنوان قهرمانی به شمار می رود. با این حال اینطور که شنیده می شود، برانکو علاقه ای به حفظ مدافع 37 ساله تیمش ندارد و اگر پرسپولیسی‌ها به جدایی جلال حسینی رضایت دهند، سپاهان و او که خاطرات خوشی  با هم دارند، می توانند دوباره به هم برسند. سیدجلال فصل گذشته و در دیدار رفت برابر سپاهان با تقدیر آنها در نقش جهان روبرو شد.

-  فرشاد احمدزاده

احمدزاده  در پایان لیگ هفدهم به لهستان کوچ کرد و یک سال را در این باشگاه سپری کرد. او حالا با پایان قرارداد به دنبال بازگشت به فوتبال ایران است و با پیشنهادهایی هم مواجه شده که باید ببینیم کدامیک را انتخاب خواهد کرد.

-  کنعانی زادگان

کنعانی زادگان فصل هجدهم را در ماشین سازی و زیر نظر فیروز کریمی و در ادامه محمدرضا مهاجری فعالیت کرد. او در همین فصل با تیم ملی به جام ملت های آسیا هم راه رفت که البته خاطره خوشی برایش از این رقابت ها باقی نمانده؛ با این حال این مدافع که با پیشنهاداتی از تیم های دیگر هم روبرو است و کی روش علاقه ویژه  ای به او داشت، یکی  از اهداف قلعه نویی لقب گرفته و باید ببینیم در نهایت در لیگ نوزدهم با پیراهن کدام تیم به میدان خواهد رفت.

-  محمدرضا حسینی

محمدرضا حسینی در فصل هفدهم با امیرقلعه نویی روزهای بسیار خوبی داشت و علاوه بر کسب عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر، تجربه حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورد. با توجه به جدایی مهرداد محمدی، امیرقلعه نویی تلاش زیادی برای جذب این بازیکن داشته و گفته می شود توافقات خوبی هم میان باشگاه سپاهان و حسینی انجام شده؛ تعجب نکنید اگر علیرغم تمام پیشنهادهایی که به وینگر سابق ذوب آهن از تیم های مدعی لیگ هجدهم رسیده، این بازیکن سپاهان را انتخاب کند.

-  رضا اسدی

آخرین دیدار سپاهان و سایپا که برگزار شد، یکی از گلزنان شاگردان علی دایی در شکست 5 بر 2 رضا اسدی بود؛ هافبک تدافعی سابق سپاهان که از آکادمی این باشگاه رشد کرده است. ویسی در پنجره تابستانی لیگ شانزدهم با جدایی او موافقت کرد ولی حالا سپاهانی ها تلاش می کنند او را به خانه بازگردانند.

-  ایسما

اسماعیل گونسالوس در پنجره زمستانی به تیم فوتبال استقلال پیوست. او شروعی بسیار خوبی با آبی پوشان داشت ولی روندش ادامه دار نشد تا با خروج شفر از استقلال، این بازیکن هم با باشگاه و هوادارانش خداحافظی کند. ایسما یکی از بازیکنان مورد نظر سپاهانی ها است که می تواند در بخش هجومی به طلایی پوشان کمک کند.

-  محمدرضا عباسی

محمدرضا عباسی در ذوب آهن زیر نظر امیرقلعه نویی کار کرده و سرمربی سپاهان به خصوصیات این بازیکن آگاه است. حضور عباسی می تواند گزینه های سرمربی سپاهان را در بخش هجومی افزایش دهد و از مشکلاتی که تیمش در برخی بازی ها در بخش هجومی داشت، بکاهد. البته رضایت ذوب آهن که حسینی را با پایان قرارداد از دست داده، در رقم خوردن این انتقال عامل اصلی خواهد بود.

-  علیرضا نقی زاده

نقی زاده یکی دیگر از بازیکنان مدنظر سرمربی تیم فوتبال سپاهان برای تقویت خط میانی خود در پست هافبک تدافعی است. نقی زاده در گسترش فولاد تبریز روزهای بسیار خوبی داشت و در لیگ هجدهم پس از مصدومیت توانست بار دیگر شرایط خود را به ثبات برساند و در ترکیب تراکتورسازی به میدان رفت. او حالا در رادار سپاهان است.

-  مسعود ریگی

پس از به خدمت گرفتن مرتضی منصوری از باشگاه پدیده، از مسعود ریگی به عنوان دیگر بازیکنی نام برده می شود که امیرقلعه نویی شرایطش را زیر نظر گرفته. البته که از میان بازیکنانی نظیر اسدی، ریگی و نقی زاده که هر سه در پست هافبک تدافعی بازی می کنند، در نهایت یک بازیکن می تواند به ترکیب طلایی پوشان برسد.

-  محمد مهدی نظری

نظری با نظر امیرقلعه نویی از فجرسپاسی شیراز به استقلال منتقل شد ولی از آن دوران زمان زیادی سپری شده؛ نظری اما پس از افتی که داشت، فصل را امیدوارکننده با نساجی مازندران خاتمه داد تا سرمربی سپاهان به فکر همکاری دوباره با این مهاجم باشد.

آنهایی که قراردادشان تمدید می شوند

-  استنلی، کومان، پورقاز و یزدانی

کومان و استنلی در ابتدای لیگ هجدهم و با قراردادهای یک ساله به این تیم پیوستند و طی فصلی که گذشت از بازیکنان تاثیرگذار و کلیدی تیم بودند. امیرقلعه نویی خواهان ادامه همکاری این دو بازیکن است و به مدیران باشگاه هم این موضوع را انتقال داده است؛ این دو بازیکن زردپوش باقی خواهند ماند، مگر اینکه با پیشنهادات بالاتری از سایر باشگاه های ایرانی و یا خارج از ایران مواجه شوند که این موضوع می تواند آینده آنها را به شهر یا کشور دیگری بکشاند.

دو بازیکن دیگری که سرمربی سپاهان به دنبال تمدید با آنها است، عزت پورقاز و سیاوش یزدانی دو مدافع میانی تیم هستند که در لیگ هجدهم استحکام خوبی به بخش دفاعی تیم بخشیده بودند و در حملات هم در ضربات ایستگاهی کارساز بودند.

 روز دوشنبه پس از جلسه ای که امیرقلعه نویی با هیئت مدیره باشگاه و مدیران شرکت فولاد مبارکه داشت، مشخص شد تمرینات طلایی پوشان از یکم تیرماه آغاز می شود و امیرقلعه نویی که می خواهد با تیمی کامل تمریناتش را آغاز کند، خیلی زود با رونمایی از مرتضی منصوری از عزم خود برای شروع قدرتمندانه لیگ نوزدهم خبر داد. سایر خریدهای سپاهان نیز از ابتدای هفته آینده نامشان پس از قرار گرفتن روی سایت باشگاه، در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

البته در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در لیست باشگاه سپاهان که امیرقلعه نویی در اختیار مدیران قرار داده است، برخی بازیکنان های نامبرده در یک پست فعالیت می کنند و به خدمت گرفتن یکی از آنها، ضرورت خرید بازیکنان دیگر را از بین می برد. به عنوان مثال رضا اسدی، علیرضا نقی زاده و مسعود ریگی هر سه هافبک تدافعی هستند و در نهایت یکی  از آنها پیراهن سپاهان را به تن خواهد کرد و در بخش هجومی هم به نظر نمی رسد که از میان عباسی، حسینی و ایسما قلعه نویی قصد جذب بیش از دو بازیکن را داشته باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yg8nb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک استقلالی، ژنرال را در لیگ نگه داشت

 قلعه نویی: این پیراهن برای بعضی‌ها گشاد است !
انتقاد شدید قلعه نویی از بازیکنان سپاهان