تاریخ انتشار: 1398/03/30 09:11
کد خبر: 96257

صمد مرفاوی: تشکیل کمیته فنی در استقلال یک «سیاه‌بازی» بود/به مردم دروغ نگوییم

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با انتقاد از روند تشکیل کمیته فنی در این باشگاه و سیاست هایی که مدیران داشتند، گفت: مسئولان باشگاه باید با مردم شفاف صحبت کنند و از دروغ گفتن بپرهیزند.
صمد مرفاوی: تشکیل کمیته فنی در استقلال یک «سیاه‌بازی» بود/به مردم دروغ نگوییم

صمد مرفاوی در خصوص حضور آندره استراماچونی به عنوان سرمربی جدید استقلال گفت: از این سرمربی شناخت کاملی در اختیار نداریم. تنها می دانیم که او در ایتالیا مربی بوده، مدتی در اینتر میلان کار می کرده و رزومه خیلی قوی ای ندارد. بنابراین باید صبر کنیم تا او کارش را با استقلال شروع کرده و ببینیم در عمل چه امتیاز مثبتی برای استقلال خواهد داشت.

امکانات ایران با کشورهای دیگر فرق دارد
وی تاکید کرد: همیشه حضور یک سرمربی خارجی با سرمربیان داخلی تفاوت های بسیاری دارد. آنها در کشور خودشان از امکانات بالایی برخوردارند و شرایط آنها با فوتبال ایران تفاوت های بسیاری دارد پس اگر قرار است این مربی خارجی در استقلال موفق باشد باید آنچه که نیاز دارد را در اختیار او قرار دهیم.

هواداران انتظار قهرمانی نداشته باشند
وی تاکید کرد: هواداران باید بدانند نمی توان از این سرمربی جدید که هنوز شناخت خوبی از فوتبال ایران ندارد انتظار قهرمانی داشته باشند و مدیران استقلال هم نباید برای آرام کردن مردم وعده قهرمانی به آنها بدهند زیرا سرمربی جدید آبی پوشان کار سختی در پیش دارد و نباید شرایطی را فراهم کنیم که او نتواند با آرامش به کارش ادامه دهد. استقلال تیم بزرگی است که نیاز به آرامش دارد و باید همه از مربی جدید حمایت کرده تا او در کارش موفق باشد.

فهرست خروجی ها و ورودی ها مشخص شود
مرفاوی در پاسخ به این پرسش که زمان کمی تا شروع لیگ مانده و این می تواند برای استقلال شرایط سختی را فراهم کند گفت: اگر استقلال می خواهد موفق باشد باید هر چه زودتر تمرینات خود را آغاز کند. بازیکنانی خروجی و ورودی مشخص شوند تاسرمربی جدید نفرات خود را بشناسد و کارهای تاکتیکی و بدنی را به درستی انجام دهد البته استقلال در این چند سال گذشته همیشه شروع بدی داشته و نتوانسته در زمان مقرر تمریناتش را آغاز کند اما امیدوارم نهایتاً از اول تیرماه تمرینات آبی پوشان شروع شود تا تیم در کوران مسابقات به مشکل برنخورد.

رحمتی خودش تصمیم گرفت
سرمربی پیشین استقلال در خصوص جدایی سیدمهدی رحمتی از استقلال و اینکه عده ای موافق و عده ای دیگر مخالف رفتن او هستند، افزود: من در این خصوص نمی توانم نظری بدهم، این یک نظر شخصی است و رحمتی باید تصمیم بگیرد که برود یا بماند. نه کسی می تواند به زور او را نگه دارد و به زور او را بیرون کند البته باید سرمایه سوزی نشود ولی همه باید تابع یک مدیریت قوی در استقلال باشند. بنابراین تصمیم گیرنده نهایی خود مهدی رحمتی است که مایل به رفتن بود.

سرمربی نباید در همه مسائل دخالت کند
وی در پاسخ به این پرسش که آینده استقلال را چطور می بینید گفت: آینده آبی پوشان بستگی به مدیریت، نوع مدیریت و تفکرات سرمربی جدید دارد. نباید شرایط مثل زمان شفر باشد که هر کاری که دلش خواست انجام دهد. اگر مربی خارجی می آوریم باید یک چارچوب مشخص را برای او ترسیم کنیم تا او فقط در مسائل فنی حضور داشته باشد نه اینکه بخواهد در همه امور دخالت کند. از روزی که استراماچونی می آید باید همه چیز در یک چارچوب مشخص بوده و وظایف او کاملاً با او تفهیم شود تا خللی در کارهای اجرایی و فنی بوجود نیاید.

تشکیل کمیته فنی یک سیاه بازی بود
وی در خصوص استعفای اعضای کمیته فنی هم گفت: من یا مصاحبه نمی کنم و یا اگر این کار را انجام دهم شفاف صحبت خواهم کرد. اولاً کسانی که در کمیته فنی بودند همه از پیشکسوتان بزرگ و با شخصیت های استقلال هستند. پرویز مظلومی، بهتاش فریبا، مجید رضایی اینها همگی از بزرگان استقلال هستند و باید حرمتشان حفظ شود اما متاسفانه تشکیل کمیته فنی در استقلال یک سیاه بازی بود و به این بزرگان بی احترامی شد. البته من به هیئت مدیره اعتقاد خاصی دارم ولی مدیران استقلال باید با مردم شفاف صحبت کنند. دروغ نگویند و همه چیز را به مردم توضیح دهد. متاسفانه در خصوص فرهاد مجیدی با مردم صادقانه صحبت نکردند. نمی دانم چرا ما باید دروغ بگوییم. همه چیز باید به طور کامل با مردم در میان بگذاریم. کمیته فنی می توانست نقش تاثیرگذاری در استقلال داشته باشد اما این کمیته ای که تشکیل شد بیشتر سیاه بازی بود و اجازه ندادند این پیشکسوتان صاحب نام کار خودشان را انجام دهند.

‌به آینده تیم ملی خوش بین هستم
‌وی در پایان و در خصوص حضور مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی و آینده فوتبال ایران گفت: تیم ملی زیر نظر ویلموتس دو بازی برابر سوریه و کره جنوبی انجام داد. می توانیم به آینده خوشبین باشیم چون فوتبال رو به جلویی از او دیدیم و مشخص شد تفکرات هجومی دارد اما الان نمی توان در مورد او نظر قطعی داد زیرا از تیم کی روش استفاده کرد. بنابراین باید منتظر بود تا لیگ شروع شود تا ببینیم با نفرات جدیدی که به تیم ملی دعوت می شوند کارنامه مارک ویلموتس چطور خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gayk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روشن: به هواداران استقلال حق می‌دهم که از وزیر ورزش ناراحت باشند

تقابل استقلالی ها در جنوب کشور
اختصاصی فرتاک ورزشی|