تاریخ انتشار: 1398/04/16 11:47
درخواست آقای گل از مدیران چیست
کد خبر: 94682

علیپور – پرسپولیس؛ یکقدم تا تصمیم غافلگیرکننده

آقای گل دو فصل اخیر پرسپولیس به طور کلی از شرایطی که در این تیم برای او در نظر گرفته شده ناراضی است و گلایه دارد.
علیپور – پرسپولیس؛ یکقدم تا تصمیم غافلگیرکننده

 علی علیپور در مسیر بهم زدن پروسه نقل و انتقالات باشگاه قرار دارد و گلایه‌های او بعد از 5 سال حضور در این تیم شاید تا حد زیادی به حق به نظر برسد. آقای گل لیگ هفدهم و برترین گلزن سرخپوشان در لیگ گذشته در شرایطی اکنون پنجمین گلزن تاریخ باشگاه محسوب می‌شود که فاصله چندانی با ستاره‌های تاریخ این باشگاه که جلوتر از نام او قرار دارند، ندارد و امیدوار است با شرایطی که احتمالا باشگاه برای او در نظر خواهد گرفت، شانس این موفقیت بزرگ را نیز برای خود قائل شود.

4 سال حضور و حمله به رکوردها

علیپور اکنون چهار سال از حضورش در پرسپولیس را در شرایطی پشت سر می‌گذارد که دو فصل اخیر بالاترین عملکرد فنی را در این تیم از خود به جا گذاشته است. دستیابی به عنوان آقای گلی و رسیدن به عنوان برترین مهاجم سال در کنار دستیابی به رکورد 55 گل در رقابت‌های مختلف برای پرسپولیس و سهم عمده طی دو قهرمانی اخیر سرخپوشان باعث شده او خواستار افزایش دستمزد در این باشگاه باشد. موضوعی که برخلاف انتظار موردتوجه مدیران تیم قرار نگرفته است. علیپور اکنون در جمع 5 مرد برتر تاریخ گلزنی باشگاه قرار دارد و فاصله چندانی با عبور از رکوردها نیز ندارد.

آغاز گلایه‌ها

مهاجم موفق پرسپولیس طی دو فصل اخیر، در شرایطی که با قراردادی 80 میلیونی به این تیم پیوست که در اولین گام موفق شد نام خود را به عنوان جوانترین گلزن تاریخ در دربی مطرح کند. او فصل بعدی را با قراردادی 180 میلیونی استارت زد و فصل سوم حضورش نیز با افزایش مبلغ قرارداد و قراردادی 360 میلیونی همراه بود. دستیابی به عنوان آقای گلی در لیگ هجدهم باعث شد تا قرارداد او به 560 میلیون افزایش یابد. در نهایت اما با حضور در جایگاه اول گلزنی در پرسپولیس نیز باعث نشد او در جمع بازیکنان میلیاردی این تیم حاضر شود و پیشنهاد جدید باشگاه نیز فاصله زیادی برای عبور از این رقم دارد. این در حالی است که باشگاه برای جدایی وی بند فسخ 700 هزار دلاری را مطرح کرده که با ناکامی وی در جدایی همراه شده است. موضوعی که آغاز گلایه‌های او طی مصاحبه‌ها و صفحه مجازی‌اش بود.

از زندگی در انباری تا مسافرکشی

برخلاف تصوری که از زندگی لوکس فوتبالیست‌ها می‌شود، علیپور هنوز نتوانسته به اندازه شهرتی که بهم زده در این مسیر گام بردارد. او زمانی از راه آهن به پرسپولیس پیوست که با پیش قراردادش و در شرایطی که متاهل بود مجبور شد منزلی در نازی آباد اجاره کند که آن زمان خودش در صفحه شخصی‌اش از انباری به جای خانه از آن یاد کرده بود. مشکلات مالی این بازیکن البته باعث شده بود در اوقات فراغت با پژو پارس خود بعد از تمرینات به مسافرکشی بپردازد. علیپور در مقطعی نیز با توجه به مشکلات مالی گلایه تندی را نسبت به مدیرعامل وقت مطرح کرده بود و از شرایط زندگی‌اش و بی توجهی باشگاه گلایه کرده بود. با این حال کاملا عجیب به نظر می‌رسد باشگاه برخلاف توجه خاصی که در نقل و انتقالات و مبالغ بالای هزینه شده در این زمینه، توجهی به این موضوع نشان نداده است.

بی حاشیه طغیان کرد

علیپور با توجه به ازدوج در سن پایین، جزو بازیکنان بی حاشیه پرسپولیس محسوب می‌شود. تنها حاشیه ناخواسته از او که در ذهن هواداران باقی مانده شاید به همان ماجرای درگیری با رامین رضاییان در دبی مربوط شود. ماجرایی که البته هم رامین رضاییان و هم برانکو رای به بی گناهی این بازیکن دادند و به واسطه همین موضوع نیز او خیلی زود بعد از اخراج اجازه بازگشت به تمرینات را به دست آورد. علیپور اما طی روزهای اخیر دائم در صدر اخبار پرسپولیس بوده و داعیه جدایی داشته است. ناراحتی او بابت قرارداد با باشگاه و همچنین دلگیری از بی توجهی آنها در کنار بازیکنانی که با مبالغ بالاتر به این تیم آمدند و برخلاف او طبق آمار عملکرد پایین‌تری ثبت کردند. او روز گذشته نیز به این موضوع اشاره کرد: "بازیکنان خارجی با مبالغ 300هزار یورو تا 600 هزار یورو به ایران می‌آیند اما بدون اینکه اثر خاصی بگذارند می‌روند و پول‌شان را هم می‌گیرند اما به بازیکن ایرانی توجه نمی‌شود." شاید این ادعای او بیراه هم نباشد و کافی است طی همین مدت کوتاه به عملکرد بازیکنانی همچون بودیمیر، منشا و پریموف اوکراینی نگاه کرد. بازیکنانی که به ترتیب 2 گل، 15 گل و 1 گل به نام خود ثبت کردند. با این حال مبالغ گزافی را باشگاه هزینه آنها کرد. علیپور اما معتقد است توجهی که باشگاه طی این مدت به این بازیکنان داشته در صورتی که به بازیکنان داخلی داشته شاید حتی مهدی طارمی و دیگر ستاره‌ها نیز راه جدایی در پیش نمی‌گرفتند و بازیکنان کنونی نیز با انگیزه مضاعفی در تلاش برای موفقیت بیشتر بودند.

مسیر علیپور و پرسپولیس جدا می‌شود

شاید خوش بینی باشد که علیپور را در فصل آینده در پیراهن پرسپولیس دید. او برخلاف دیگر بازیکنان برای پیش پرداخت این فصل نیز مذاکره نکرد و بدون دریافت مبلغی در تمرینات حضور یافته است. بازیکنی که همچنان امیدوار است کارگذاران زیادی که پروسه انتقال او را دنبال می‌کنند، راهی برای حضورش در فوتبال اروپا بیابند. مهمترین مانع اما همان مبلغ رضایتنامه 700هزار دلاری باشگاه است. مبلغی که در صورت پرداخت از سوی باشگاهی، حتی اگر با پیشنهاد نازل 200هزار دلاری نیز برای او همراه باشد او را نسبت به مبلغ پیشنهادی کنونی از سوی پرسپولیس نیز در شرایط بهتری قرار خواهد داد. گمانه‌زنی‌ها اما در خصوص این بازیکن نشان می‌دهد شاید علیپور در سفر به ترکیه نیز تیمش را همراهی نکند و تا آن زمان مسیر آقای گل و سرخ‌ها از هم جدا شود و باشگاه سرمایه 5 سال اخیر خود را با دریافت مبلغ رضایتنامه از دست بدهد. باشگاه پرسپولیس تاکنون در این قرارداد 5 ساله یک میلیارد و یکصد و بیست میلیون طی قرارداد به این بازیکن پرداخت کرده که شاید با پاداش‌ها نیز به دو میلیارد طی این مدت نرسد و البته با احتمال دریافت 700هزار دلار رضایتنامه ضمن سودآوری مالی از این بازیکن، از نظر کیفی نیز بهترین شرایط را به خود اختصاص خواهد داد. باید دید طی روزهای آینده مسیر آقای گل پرسپولیس در روزهایی که آنها موفق به جذب مهاجمی نیز نشده‌اند از این تیم جدا خواهد شد یا خیر، خصوصا اینکه تنها یک فصل دیگر از قرارداد او با سرخ‌ها باقی مانده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jpbje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پای قرمز در پرسپولیس محکم نیست!
دستمزد بالاتر؛ درخواست صریح علیپور از باشگاه