تاریخ انتشار: 1398/04/16 12:40
مبارزه با دوپینگ جزو برنامه های ماست
کد خبر: 94671

داورزنی: اجازه دادیم تیم‌ها به استانبول بروند

داورزنی می گوید مبارزه با دوپینگ جزو برنامه های وزارت ورزش است و از فدراسیون ها و هیئت ها نیز خواسته ایم با جدیت آن را دنبال کنند.
داورزنی: اجازه دادیم تیم‌ها به استانبول بروند

ساعاتی پیش انتخابات فدراسیون وزنه برداری برگزار شد و در حضور مسئولان وزارت ورزش و هیئت های استانی و اعضای مجمع، علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. پس از انتخابات، محمدرضا داورزنی در میان خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آن ها پاسخ داد.

مبارزه با دوپینگ جزو برنامه های ماست

او در پاسخ به این سوال که آیا از روند انتخابات راضی بود یا خیر گفت: این را باید از شما سوال کنیم که همواره در خصوص برگزاری مجامع سوال داشتید، نحوه برگزاری و فرآیند برگزاری انتخابات را نوعا دوستان نقد داشتند همواره. فکر می کنم یکی از مجامعی که نماد خوب دموکراسی بود را شاهد بودیم، تعدادی که کاندید شده بودند همه قهرمان های ما بودند، برنامه هایشان را ارائه کردند، علی مرادی هم برنامه های خود را ارائه کرد. از 43 نفر 22 رای را آقای مرادی آوردند و 21 رای را هم دیگران به خود اختصاص دادند. فرآیندی که طی شد دموکراتیک بود، سرپرست شرایطی را به وجود آورد که همه ثبت نام کنند، پس از اعلام احراز صلاحت ما زمان انتخابات را اعلام کردیم. امروز هم تمام اعضای مجمع به جز یک نفر که آذربایجان شرقی بود، در مجمع حضور داشتند و برنامه را شنیدند و رای خود را در صندوق انداختند تا در نهایت علی مرادی توانست برای چهار سال دیگر  رئیس فدراسیون باشد.

وزنه برداری همواره از رشته هایی بوده که در المپیک و بازیهای جهانی افتخار آفرین بوده و توانسته سبد مدالی کاروان ما را همواره طلایی کند و انتظاری که از وزنه برداری هست این است که در المپیک 2020 دو سهمیه ای که دارد، مدال خوش رنگ باشد که انتظاری است که از فدراسیون می رود. امیدواریم بر اساس برنامه ای که اعلام شده هم توسعه کمی و هم ارتقای کیفی به وجود بیاید. یکی از بحث های ما در وزنه برداری مبارزه با دوپینگ است که امیدواریم با همکاری همه هیئت ها و اعضای مجمع شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

انتخابات های بعدی الکترونیکی هستند

داور زنی درباره شرایط برگزاری نیز پاسخ داد: وقتی قرار شد در این سالن انتخابات برگزار شود، تلاش زیادی در کمیته المپیک انجام دادند تا سالن را بازسازی کنند تا جلسات و سمینار را بتوانند اینجا برگزار کنند. تجهیزات اجازه می دهند این جا رای گیری را الکترونیک برگزار کنیم اما روزی که اینجا را افتتاح کردند در صحبت هایی که مطرح شده بود، این امکان وجود داشت که مجمع را الکترونیکی هم برگزار کنند اما ظرفیت برای 5 نفر است تا اعضا بر اساس کارتی که دارند رایشان را اعلام کنند اما به دلیلی که نمی خواستیم شائبه دیگری به وجود بیاید که دوستان بحث جدیدی را مطرح کنند، باتوجه به این که 9 کاندید داشتیم، نظر اکثریت دوستان این بود که به روال قبل انجام شود تا ما بتوانیم بعد از انتخابات وزنه برداری و کشتی، در آینده از سیستم الکترونیک استفاده کنیم.

اجازه دادیم باشگاه ها در استانبول اردو برگزار کنند

معاون وزیر ورزش درباره اردوی خارجی تیم های فوتبال نیز تشریح کرد: یکی از مشکلات جدی که ما در کشور داریم، کمبود فضا برای برگزاری کمپ و بازی تدارکاتی است. چون کمپ جایی برای تمرین نیست و برای انجام بازی تدارکاتی هم هست. از طرف دیگر درست است ما ظرفیت های خوبی داریم اما باتوجه به برنامه هایی که باشگاه های ما دارند، می گویند ما اسپانسر داریم یا برگزاری این اردو خیلی کمتر از برگزاری در داخل هست و توانستیم برنامه ریزی کنیم که با چند تیم در استانبول بازی تدارکاتی هم کنیم، خب یا می بایست تصمیم میگرفتیم هیچ تیمی اعزام نشود و از طرف دیگر ما هم خیلی سعی نداریم در مسائل داخلی باشگاه ها دخالت کنیم. گفتیم تمام فدراسیون ها و باشگاه ها موظف هستند در سالی که هستیم صرفه جویی را رعایت کنیم. اما باشگاه ها به ما اعلام کردند اگر قرار است ما چنین اردویی را در کیش و تهران برگزار کنیم، هزینه هتل و پرواز نسبت به هزینه ای که انجام می دهیم بیشتر می شود. چون اگر ما اجازه می دادیم باشگاهی در کمپ استانبول اردو برگزار کند و به دیگری اجازه نمی دادیم، بحث های مختلفی مطرح می شد که به هر ترتیب قصد وزارت ورزش چه هست و... . از آن طرف هم باشگاه ها مطرح کردند که ما پیش بینی چند بازی تدارکاتی را انجام دادیم و اگر این اردو برگزار نشود هم به لحاظ هزینه ای برایمان بیشتر می شود و هم نمی توانیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. به همین خاطر تصمیم گرفتیم باتوجه به سقفی که باشگاه ها باید رعایت کنند،  کمپ ها در ترکیه برگزار شود. این بر اساس شرایطی بود که باشگاه ها دنبال می کردند.

احراز صلاحیت بقیه هم اعلام می شود

داورزنی همچنین درباره احراز صلاحیت نامزدهای فدراسیون کشتی نیز گفت: من دیشب هم در برنامه تلویزیونی اعلام کردم، ما وقتی ثبت نام را تمام می کنیم و بررسی بر اساس صلاحیت مدیریتی را انجام می دهیم، 10  12 نفر که تائید شدند را به سیستم های مربوطه اعلام می کنیم تا بررسی صلاحیت انجام دهند، سیستم های مربوطه بر اساس سوابق دوستان بررسی را انجام می دهند و از دستگاه های نظارتی پرسش می کنند و پرونده و سوابق هرکسی را در می آورند. دستگاه نظارتی پاسخ می دهد که فرد مورد نظر صلاحیتش محرز شده یا نه. گاها یکی دو هفته ای اعلام می شود و بعضی وقت ها هم سیستم می گوید در حال بررسی هستیم. در حوزه کشتی هم این اتفاق افتاد و تعدادی صلاحیتشان احراز شد و بقیه هم در حال بررسی است. طبیعتا با خود دوستان و کسانی که کاندید هستند صحبت می شود، دفاعیتشان را انجام می دهند. ما داشتیم افرادی که در مرحله اول صلاحیتشان احراز نشده، رفتند از خودشان دفاع کردند و شب انتخابات گفتند که صلاحیتشان احراز شده. به کسانی که صلاحیتشان احراز شده گفتیم برنامه تان را بگویید. امیدواریم هرچه سریعتر برگزار شود تا نگرانی مردم و اهالی کشتی نیز حل شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zp7va

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیپور: هدفم کسب ۲ مدال المپیک است/ مسوولان به قول خود عمل کنند

داورزنی: گستاخی کوبیاک با برخورد جدی مواجه شد
گر ظرفیت ورزشگاه غدیر مثل فوتبال بود باز هم پر می شد

یادداشت: این فوتبال روی سر ما خراب می‌شود
درباره ایده‌هایی مثل ممنوعیت مربی و بازیکن خارجی