تاریخ انتشار: 1398/04/26 08:58
از سوی فیفا اعلام شد
کد خبر: 93685

سیدبندی آسیا و تاریخ رقابتهای انتخابی جام جهانی

نحوه برگزاری رقابتهای انتخابی جام جهانی 2022 از سوی فیفا اعلام شد. 204 کشور عضو فیفا برای راه‌یابی به جام جهانی 2022 قطر با هم رقابت خواهند کرد.
سیدبندی آسیا و تاریخ رقابتهای انتخابی جام جهانی

 نحوه برگزاری رقابتهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر از سوی فیفا اعلام شد. از 204 کشور عضو فیفا که در سراسر دنیا و در قالب کنفدراسیونهای قاره‌ای مختلف برای راه‌یابی به جام جهانی با هم رقابت خواهند کرد 40 عضو آسیایی فیفا در قالب رقابتهای انتخابی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC به مصاف هم خواهند رفت.

این چهل تیم آسیایی به هشت گروه پنج تیمه تقسیم شده و رقابتهای این مرحله از 5 سپتامبر 2019 تا 9 ژوئن 2020 به طول خواهد انجامید. برای قرعه‌کشی بین این چهل تیم، آنها بر اساس رده‌بندی فیفا به پنج گلدان تقسیم شده‌اند.

گلدان 1: ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان، چین

 

گلدان2: عراق، ازبکستان، سوریه، عمان، لبنان، قرقیزستان، ویتنام، اردن

 

گلدان3: فلسطین، هند، بحرین، تایلند، تاجیکستان، کره شمالی، تایوان، فیلیپین

 

گلدان4: ترکمنستان، میانمار، هنگ کنگ، یمن، افغانستان، مالدیو،  کویت، مالزی

 

گلدان5: اندونزی، سنگاپور، نپال، کامبوج، بنگلادش، مغولستان، گوام، سری‌لانکا

در مجموع 12 تیم (متشکل از تیمهای اول گروه‌های هشت‌گانه و چهار تیم دوم برتر مرحله اول مقدماتی) به مرحله دوم مقدماتی و جام ملتهای آسیای 2023 که در چین برگزار خواهد شد صعود خواهند کرد.

 چهار تیم برتر مرحله انتخابی نهایی به صورت مستقیم به جام جهانی قطر راه خواهند یافت و تیم پنجم این مرحله نیز در یک رقابت بین‌قاره‌ای شرکت خواهد کرد.

 

قطر با اینکه در مرحله انتخابی اول شرکت دارد در مرحله انتخابی پایانی حضور نخواهد داشت چرا که این تیم به عنوان میزبان، حضورش در جام جهانی 2022 را قطعی کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mxnvy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اینفانتینو زمان تعیین تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی 2022 را اعلام کرد