تاریخ انتشار: 1398/04/29 10:57
کد خبر: 93384

پیام فیفا؛ کلاس VAR را برگزار کنید

اگر چه فیفا نرم افزاری های داخلی برای راه اندازی VAR در استادیوم های ایران را تایید نکرده است، اما خواهان برگزاری کلاس آموزشی برای کمک داوران ویدئویی شده است.
 پیام فیفا؛ کلاس VAR را برگزار کنید

 بر این اساس کلاس آموزشی برای کمک داوران ویدئویی مرداد ماه در تهران و مستقیما زیر نظر فیفا برگزار می شود تا این کلاس مقدمه ای برای راه اندازی VAR در استادیوم های فوتبال ایران باشد.

البته برگزاری کلاس مورد اشاره بدین معنی نیست که با شروع لیگ برتر نوزدهم شاهد حضور کمک داوران ویدئویی در بازی ها خواهیم بود. بلکه این کلاس مقدمه ای برای صدور مجوز استفاده از این تکنولوژی در بازی های لیگ برتر از سوی فیفا خواهد بود. مرحله بعدی صدور مجوز استفاده موفق از این سیستم در چند مسابقه بصورت آفلاین خواهد بود. همان طور که پیش تر بدان اشاره شده بود فدراسیون فوتبال برای راه اندازی این سیستم باید تجهیزات مورد نظر را از یکی از شرکت های طرف قرارداد با فیفا خریداری کند. طبق آخرین برآورد هزینه نصب و راه اندازی VAR در استادیوم های فوتبال نزدیک به 300 هزار دلار است که در جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال مصوب شده یک ست برای کمپ تیم های ملی خریداری شود.

کمیته داوران هم چنین در تلاش بود مسئولیت این کار را به علیرضا فغانی محول کند که داور بین المللی کشورمان این پیشنهاد را قبول نکرد چرا که در حال حاضر درگیر قضاوت بازی های خارجی است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lzmy7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیفا اعلام کرد؛فغانی شانسی برای حضور در مرحله نیمه نهایی ندارد!