تاریخ انتشار: 1398/05/06 10:02
بازی با سیستم مشترک در تیم های ملی
کد خبر: 92673

محمدی پاسخ می دهد؛ اجرای این ایده سخت است

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی چندی پیش در نشستی که با سرمربی تیم های ملی پایه داشت از آنها خواست فلسفه تیم ملی را در تیم های خود دنبال کنند.
محمدی پاسخ می دهد؛ اجرای این ایده سخت است

 جالب اینکه این موضوع پیش تر از سوی اکبر محمدی، رییس کمیته جوانان طرح شده بود. او در این باره گفته بود باید به سمت و سویی رویم که تیم های ملی همه با یک شیوه بازی کنند چون بازیکن تیم ملی نوجوانان با گذر زمان بازیکن تیم ملی جوانان می شود و بازیکن تیم ملی جوانان سر از تیم امید در می آورد و این چرخه هم چنان ادامه خواهد داشت و بازیکن اگر با یک فلسفه مشترک در همه تیم ها روبرو شود راه آسان تری برای ارایه توانمندی خود پیش رو خواهد داشت.

اکبر محمدی، رییس کمیته جوانان در پاسخ به این سوال که آیا برای ایجاد فلسفه مشترک در تیم های ملی نشستی با مارک ویلموتس داشته است یا نه؟ گفت: از زمانی که به فدراسیون فوتبال آمدم و ریاست کمیته جوانان را برعهده گرفتم سعی کردم از نظر فنی مسیر های اصولی و درست را انتخاب کنم تا تیم های ملی پایه از آن بهره مند شوند که یکی از این اقدامات تشکیل 5 کار گروه بود. یکی از این کارگروه ها کارگروه ارزیابی و نظارت بر عملکرد تیم های ملی پایه است و استراتژی که ما در اینجا تعریف کردیم این است که تیم ها می بایست 60 درصد با فلسفه مشترک بازی کنند و 40 درصد هم با دیدگاه ها سرمربی تیم و شرایط بازی ها پیش روند. اما موضوعی که سرمربی تیم ملی آن را در نشست با مربیان تیم های ملی پایه طرح کرد بر اساس هماهنگی بین من و ایشان نبود. مارک ویلموتس صحبتی را مطرح کرد که بر اساس استانداردهای جهانی است.

 

رییس کمیته جوانان در خصوص اجرایی کردن این ایده در تیم های ملی پایه گفت: واقعیت این است که بازی با فلسفه مشترک کار آسانی نیست. برای درست اجرایی کردن متد مشترک آکادمی باشگاه ها، تیم های ملی پایه و تیم ملی باید با هم هماهنگ باشند. نقش باشگاه های لیگ برتری  و دسته اولی در این موضوع خیلی پر رنگ است به این خاطر که تعداد بازیکنانی که به عضویت تیم های ملی پایه در می آینده محدود است اما با توجه به تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر و دسته اول بیشتر بازیکنان عضو آکادمی باشگاه ها هستند. همکاری مشترک موجب می شود تا همه تیم ها روند آموزشی مشترکی را دنبال کنند. تاکید مارک ویلموتس برای دنبال کردن فلسفه ای که او در تیم ملی دنبال می کند از سوی تیم های ملی پایه همان طور که اذعان کردم بر اساس اصول استاندارد جهانی است و این موضوعی بود که ما پیش تر در کارگروه های خود در مورد آن بحث کرده بودیم و به نتیجه مشترکی دست پیدا کردیم و به یقین کارگروه ارزیابی و نظارت بر عملکرد تیم های ملی در این خصوص گزارش های لازم را به کمیته جوانان ارایه خواهد داد. به واقع فلسفه بازی مشترک تیم های ملی یکی از برنامه های ما بوده و در اجرایی کردن آن نهایت تلاش خود را بکار می گیریم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36way9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ویلموتس بعد از نشست با مسئولان فدراسیون به بلژیک بر می گردد