تاریخ انتشار: 1398/05/19 09:53
کد خبر: 91655

ستاره‌ای که به فوتبال ایران برمی‌گردد

تیم ملی جوانان با مربیگری سیروس پورموسوی شروع امیدوار کننده ای در تورنمنت کافا داشت و دراولین بازی موفق شد تیم خوب ازبکستان را با دو گل شکست دهد.
 ستاره‌ای که به فوتبال ایران برمی‌گردد

تیم ملی جوانان در این دیدار نه با سیستم 1-3-2-4 که در سال های اخیرهمواره سیستم مورد علاقه تیم ملی بوده بلکه با سیستم 2-4-4 بازی کرد و از همان ابتدای بازی ارایه گر بازی تهاجمی بود به طوریکه در هر دو نیمه صاحب موقعیت های خوبی برای گل زنی شد. نیمه اول اگر چه با نتیجه صفر – صفر پایان یافت اما ایران دو سه موقعیت خوب برای گلزنی داشت. یک بار دروازه بان ضربه کاشته بازیکن شماره 6 تیم ملی جوانان را به زحمت به کرنر فرستاد و در موقعیت دیگر دروازه بان ازبکستان موقعیت تک به تک را از آریا برزگر گرفت.

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی چندی پیش در نشست با مربیان تیم های ملی پایه از آنها خواسته بود فلسفه او را در تیم ملی دنبال کنند و ارایه گر بازی تهاجمی در برابر حریفان باشند؛ این فلسفه در بازی تیم ملی جوانان با ازبکستان نمود داشت بطوریکه تیم ملی جوانان در نیمه دوم هم به بازی تهاجمی خود ادامه داد و در نهایت با برتری دو بر صفر زمین را ترک کرد تا نشان دهد به واقع هدفش از حضور در تورنمنت کافا قهرمانی در این بازی ها است. نکته ای که مورد اشاره سیروس پورموسوی، سرمربی تیم ملی جوانان در کنفرانس خبری پیش از بازی هم بود.

تیم ملی جوانان که خود را برای حضور در بازی های مقدماتی جام ملت ها در تهران با حضور تیم های امارات، نپال و قرقیزستان آماده می کند با این بازی خوب به خصوص توامان در فاز تهاجمی و فاز دفاعی نشان داد می تواند یک بار دیگر یکی از ستاره ها را به فوتبال ایران برگرداند. ستاره حضور تیم ملی جوانان در جام جهانی. هر چند که راه سخت و دشوار است. تیم ملی جوانان در جام جهانی 2017 یکی از 24 تیم حاضر در این تورنمنت بود اما در ادامه در بازی های مقدماتی جام ملت ها حذف شد تا شانس حضور در جام جهانی 2019 را از دست دهد و یکی از ستاره های فوتبال ایران پاک شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d7m9p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فاطمی:از طریق مشهد راهی دوشنبه می شویم/تورنمنت کافا بهترین فرصت برای هماهنگی تیم است

امیدواریم قهرمان تورنومنت کافا بشویم
کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان: