تاریخ انتشار: 1398/06/26 21:33
لیگ قهرمانان اروپا؛
کد خبر: 87697

اتلتیکو مادرید-یوونتوس؛جدال دیدنی سیمونه و ساری/ دو سبک متفاوت ازفوتبال روز دنیا

تیم های اتلتیکو مادرید و یوونتوس در دیدار اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهد رفت.
اتلتیکو مادرید-یوونتوس؛جدال دیدنی سیمونه و ساری/ دو سبک متفاوت ازفوتبال روز دنیا

چهارشنبه مورخه ۲۷شهریور ازساعت۰ ۳ /۲۳ به وقت ایران اتلتیکو مادرید در ورزشگاه خانگی اش،واندا متروپولیتانو به مصاف یوونتوس می رود.

شاگردان سیمیونه مربی صاحب سبک آرژانتینی پس از چند هفته صدرنشینی دررقابت های لالیگا، با شکست مقابل سوسیه داد، صدرجدول را به سویا داد تا خود در رده دوم قرار گیرد و نفس های رئال و بارسا را بیش از گذشته درنزدیکی های خود احساس کند.

روخی بلانکوس درمرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا ،یووه را در همین ورزشگاه با دو‌گل شکست داده بود،اما کامبک رویایی رونالدو،سیمیونه و شاگردان را به سرعت از گردونه رقابت ها خارج کرد.

سیمیونه دراین‌ بازی درحالی به مصاف ساری می رود که بانوی پیر با مصدومان فراوانی،بویژه در خط میانی راهی مادرید شده است‌ و همین مورد می تواند،دست ساری را برای مقابله با چولو کاملا ببندد.اما نکته جالب این است که همین مساله می تواند احتمال بکار گیری دیبالا در ترکیب را بالاتر ببرد.

چولو بخوبی مقابل تیم هایی که  مالکانه بازی می کنند را از بر است.شیوه اش  برای به بند کشیدن چنین‌ سبکی، عقب نشینی در زمین خودی و بستن کلیه فضاهای کلیدی با استفاده از دفاع توپگراست. دوندگی های فراوان و نزدیکی خطوط تیمی و سپس با قطع سریع و در زمان مناسب توپ که بازیکنانش مهارت خاصی درآن دارند،سریعا اقدام به ضدحمله می کند.چولو‌ در فاز انتقال یکی ازبهترین تیم های جهان‌ را دراختیار دارد.ژوائو فلیکس پدیده پرتغالی اتلتی در فاز حمله نقشی کلیدی دارد و بخوبی ازفضای پشت دیگو کوستا استفاده می کند.خط میانی قدرتمند، دونده و انرژیک اتلتی نقطه قوت  روخی بلانکوست.مدل مورد علاقه سیمیونه ۲-۴-۴ است که سالهاست به آن پایبند است.

 

درآن سوی زمین شاگردان ماوریتزیو ساری قرار دارند.در اولین دیداری که ساری پس از دو هفته غیبت روی نیمکت یووه نشسته بود، برایش خوش یمن نبود،زیرا بانوی پیر  دریک بازی سرد وکسل کننده و سردرگم،با خوش شانسی توانست از جهنم فلورانس با یک امتیاز به تورین برگردد، تا علاوه بر از دست دادن دو امتیاز حساس،سه مصدوم نیز روی دست تورینی ها باقی بگذارد.آنها پس از اینتر و بولونیا در رده سوم سری آ جای دارند.

یوونتوس پس از سال ها مکس الگری مربی موفق  سال های اخیرش را ازدست داده است و هدایت آن را  در فصل جاری ماوریتزیو ساری مربی نوگرای ایتالیایی برعهده گرفته است.

بازیکنان یوونتوس که سال ها با سبک وسیاق الگری بازی می کردند،هنوز نتوانسته اند که خود را با سبک وشیوه بازی ماوریتزیو ساری تطبیق دهند،البته اینکار در فوتبال امروزی، امری طبیعی است،زیرا بازی مالکانه همراه با پاس های کوتاه و پرتعداد و پرسینگ شدید از یک سوم هجومی، نیاز به زمان زیادی دارد.ازطرفی دیگر ساری به علت بیماری نتوانست در دو بازی ابتدایی فصل جاری سری آ، یوونتوس را از روی نیمکت هدایت کند.

تقابل اتلتی و یووه را باید جدال دو سبک وسیاق متفاوت‌ومختلف و بنوعی دو‌ نوع طرز تفکر و اندیشه درفوتبال مدرن نامید.این دیدار می تواند از جذابیت خاصی برخوردار باشد ؛ زیرا این  جدال را بنوعی می توان نبرد تز و آنتی تز بشمار آورد.دیدار اتلتیکو مادرید و یوونتوس جنبه های آموزشی فراوانی  بهمراه خواهد داشت،بویژه که زمین واندا متروپولیتانو، برای فوق ستاره ای چون رونالدو بسیار آشناست.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36wkwe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونالدو یک تنه سند صعود بیانکونری را امضا کرد!