//
کدخبر: ۲۱۴۹۱۰ //

کابوس بزرگ استقلالی ها در دربی

مهدی ترابی، فصل پیش عامل اصلی از دست رفتن هر دو جام برای استقلال بود.

کابوس بزرگ استقلالی ها در دربی
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس برای بردن دربی تهران، ابتدا باید گل نخورد و سپس، گل برتری را هم بزند. تیم کالدرون، کار اول را به خوبی انجام می‌دهد اما در انجام بخش دوم ماجرا، مشکلات زیادی دارد. با این حال کارنامه مهدی ترابی مقابل استقلال، نشان می‌دهد آن‌ها برای دربی یک برگ برنده بزرگ در اختیار دارند.

پرسپولیس فصل پیش، قهرمان هر دو جام فوتبال ایران شد. سهم ترابی در این دو جام، زیاد بود اما ردپای پررنگ‌تر او را می‌توان در ناکامی استقلال در رسیدن به هر دو جام دید. ترابی نیم فصل اول که برای سایپا بازی می‌کرد و خیلی هم آماده نبود، جام حذفی را از استقلال گرفت. او مقابل استقلال، یک گل زد و یک پاس گل داد تا تیم ۱۰ نفره سایپا، بتواند بازی را به ضربات پنالتی بکشاند و پیروز شود. نیم فصل دوم که ترابی به پرسپولیس رفت، با پیراهن تیم تازه زهرش را به استقلال ریخت. دربی برگشت که استقلال می‌توانست بعد از حدود سه سال صدرنشین لیگ برتر شود، پاس گل ترابی به نوراللهی، پرسپولیس را برنده دربی کرد و پرونده صدرنشینی و قهرمانی استقلال را تا مدت نامعلومی بست.

مهدی ترابی قبل از فصل گذشته هم، مهره محبوبی برای اسقلالی‌ها نبود. لیگ هفدهم، استقلال شفر با دروازه‌بانی حسین حسینی رکورد گل نخوردن در فوتبال ایران را شکست. لحظاتی قبل از شکسته شدن رکورد، ضربه کاشته ترابی به تیرک دروازه خورد. در نهایت هم ارسال او از روی نقطه کرنر و پاس گلی که به اسدی داد، دوران گل نخوردن استقلال را به پایان رساند.

درخشش ترابی مقابل استقلال، از لیگ پانزدهم آغاز شد. نیم فصل اول که پرسپولیس هنوز در کورس نبود و استقلال برای صدرنشینی رقابت نزدیکی با ذوب آهن و استقلال خوزستان داشت، مقابل سایپا ۱-۱ متوقف شد. این بار هم گل مساوی سایپا را در دقایق پایانی، مهدی ترابی ساخت و ۲ امتیاز حساس را از استقلال گرفت.

بیشتر از گل فصل پیش ترابی به استقلال، ۴ پاس گل او برای این تیم دردسرساز شده‌اند. ۴ پاس گلی که در مقاطع مختلف، یا شانس قهرمانی در یک جام را از استقلال گرفتند یا امتیازات حساسی را از آن‌ها دریغ کردند. بیشتر از همه، می‌توان شفر را قربانی درخشش ترابی مقابل استقلال دانست. اگر ترابی نبود، شاید او نه با جام حذفی انقدر زود خداحافظی می‌کرد و نه با باختن در دربی، دوران کاری‌اش در ایران به پایان می‌رسید. یکشنبه این هفته ترابی، فرصت رساندن مجموع گل‌ها و پاس گل‌هایش مقابل استقلال به عدد ۶ را دارد. تا با یک برد دیگر در دربی، محبوبیتش روی سکوهای سرخ را چند برابر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان