//
کدخبر: ۲۱۶۵۷۷ //

کالدرون مدافع راست جدید پرسپولیس را کشف کرد

وینگر تکنیکی پرسپولیس با حضور در سمت راست دفاعی این تیم در جدال با سپاهان یک روز فوق‌العاده‌ را پشت سر گذاشت.

کالدرون مدافع راست جدید پرسپولیس را کشف کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

حضور گاه و بیگاه سیامک نعمتی در سمت راست دفاعی بنا به نیاز تیم، باعث شده تا عملکرد او در این پست کاملا مورد توجه هواداران و حتی کارشناسان قرار گیرد. بازیکنی با قابلیت تکنیکی بالا و توانایی حمل توپ، در عین حال آگاه به حرکات ترکیبی با وینگر و ارسال‌ها. او البته با توجه به خصوصیات تهاجمی و میل حضور در باکس محوطه جریمه حریفان، یکی از مهره‌هایی بوده که طی دو فصل اخیر حضورش در پرسپولیس زمینه‌ساز گل‌های سرنوشت‌سازی نیز شده که از جمله آنها می‌توان به گلش برابر السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که منجر به صعود این تیم برای اولین‌بار به فینال این رقابت‌ها شد، اشاره کرد.

نعمتی که پیش از این در مقاطع مختلفی برای دقایقی حضور در سمت راست دفاعی را تجربه کرده بود، یک سورپرایز ویژه از سوی گابریل کالدرون در دیدار برابر سپاهان در این پست محسوب می‌شد. او اما با اعتمادبه‌نفس بالا یکی از روزهای فوق‌العاده خود را در این پست پشت سر گذاشت و بارها با همکاری با نوراللهی، وحید امیری و جونیور به دنبال فضاسازی و شکل‌دهی موقعیت برای تیمش بود. نعمتی در فاز دفاعی نیز نمایش قدرتمندانه‌ای برابر حریف داشت و موفق شد حریف را در این سمت زمین برای دستیابی به موقعیت ناکام بگذارد. شاید تنها نقطه ضعف نعمتی را در سمت راست دفاعی که هنوز با آن به هماهنگی کافی دست نیافته، خطای بیش از حد او برای تصاحب توپ دانست. نعمتی که پیش از این با حضور در میانه زمین و به عنوان بازیکن صاحب توپ بیشتر به دنبال گرفتن پوئن خطا از حریفان بود و خطاهای او در این منطقه از زمین نیز دردسر بزرگی برای تیمش محسوب نمی‌شد، با تغییر پست و حضورش در دفاع راست اگر بخواهد کیفیت فنی خود را از چیزی که برابر سپاهان به نمایش گذاشت، بالاتر ببرد، نیازمند این است تا در ارتکاب خطا روی حمله‌وران حریف خصوصا در منطقه خطرناک نزدیک به محوطه جریمه تیمش خودداری کند.

پرسپولیس که پیش از این با حضور نفرات باکیفیتی در سمت راست همچون صادق محرمی و رامین رضاییان، توانسته بود با پی‌ریزی حملات گسترده از این منطقه و کامیابی آنها در گلسازی و گلزنی هواداران را به اطمینان‌خاطر بالایی برساند، به نظر می‌رسد اکنون در صورت حضور دوباره سیامک نعمتی و خصوصیات جالب توجه این بازیکن در حفظ توپ و موقعیت‌سازی، بار دیگر بتواند طراوت را به این پست بازگرداند و نگرانی هواداران را نیز برطرف کند.

نکته دیگر برای سیامک نعمتی این‌است که حضور در این پست و موفقیت در آن می‌تواند سود بزرگی برای او نیز داشته باشد. تراکم بالای بازیکن در پست میانی با حضور رقبایی هم‌چون مهدی ترابی، بشار رسن، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، وحید امیری و… باعث شده تا تغییرات پیاپی و نیمکت نشینی ستاره‌ها را در پی داشته باشد. این در حالیست که او با این نمایش در صورت تداوم، قادر خواهد بود به سادگی به نفر اول پست دفاع راست تبدیل شود. نعمتی با حضور و نمایش موفق در این پست در تیم ملی نیز شانس بیشتری برای رقابت حضور در لیست مارک ویلموتس برای خود شکل خواهد داد. در لیست تیم ملی کنونی نیز ترافیک بالایی از بازیکنان باکیفیت برای رقابت حاضر هستند که مطمئنا کار او برای دستیابی به این هدف را سخت‌ خواهند کرد؛ رقابتی که در سمت راست تیم ملی با کمترین نفرات مدعی در جریان است و در شرایط فعلی، صادق محرمی، وریا غفوری و رامین رضاییان اصلی‌ترین مدعیان این پست محسوب می‌شوند.

باید دید نعمتی که در دوران حضورش در پیکان نیز تجربه حضور در دفاع راست را در کارنامه داشت، آیا بر تمایل قلبی‌اش برای عبور از این پست غالب خواهد شد و می‌تواند بعد از سه فصل بار دیگر کیفیت و طراوت را به این پست محبوب برگرداند یا همچنان خواهان رقابت در میانه میدان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۵۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان