تاریخ انتشار: 1398/07/07 10:41
کد خبر: 86199

یا مجیدی یا استیلی؛فقط یک نفر!

اینطور به نظر می آید که از میان حمید استیلی و فرهاد مجیدی، فقط یکی از آنها می توانند تا دور نهایی مقدماتی المپیک کنار تیم امید باشند.
یا مجیدی یا استیلی؛فقط یک نفر!

آخرین اخباری که در رابطه با تیم امید ایران منتشر شده، چندان خوشبینانه نیست.تیم امید که توانسته بود با کرانچار به مرحله دوم مقدماتی المپیک راه یابد، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به عراق در رتبه دوم گروه قرار گرفت تا در میان تیم های برتر دوم گروه های 11 گانه، جواز راهیابی به مسابقاتی را پیدا کند که از 23 دی ماه  سال جاری تا اوایل بهمن ماه در کشور تایلند برگزار خواهد شد.

اینکه تیم ایران با اما و اگر توانست به مرحله بعدی راه یابد، سبب شد تا کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصمیم به تغییر در کادر فنی تیم امید بگیرد و با زلاتکو کرانچار پس از تفاهمی که ایجاد شد، خداحافظی کردند ولی جواب منفی بسیاری از گزینه های مورد نظر فدراسیون به حمید استیلی برای جانشینی کرانچار، درنهایت مجیدی و چمنیان را به عنوان دو گزینه نهایی معرفی کرد و سرانجام این مسئولیتِ بزرگ برعهده مهاجم استقلال افتاد که توانسته بود در استقلال پس از اخراج شفر در دوره ای کوتاه مدت نتایج قابل قبولی کسب کند.

فرهاد مجیدی حالا در سه اردوی تیم امید که در فیفادی ها برگزار شده، کنار بازیکنانی بوده که دعوت کرده. او طی این مدت چهار دیدار دوستانه هم انجام داده که دو شکست و دو تساوی حاصل کار او بوده است. اما مجیدی و استیلی تمایلی برای ادامه همکاری ندارند؛ خبری که دیگر علنی شده و در همین حین هم قرعه کشی رقابت های مرحله نهایی انتخابی المپیک برگزار شد که براساس آن، تیم امید به دلیل قرار گرفتن در سید چهار باید با رقبایی سرسخت برای رسیدن به المپیک مصاف بدهد.

تیم امید ایران در مسیر رسیدن به المیپک 2020 توکیو که تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، باید از 23 دی ماه سال جاری در تایلند در مرحله گروهی با سه تیم چین، کره جنوبی و ازبکستان مصاف بدهد. برای سختی کار شاگردان فرهاد مجیدی همین بس که آنها در آخرین دیدارهای تدراکاتی‌اشان، دو مرتبه با امیدهای ازبکستان در خاک این کشور بازی کردند که یک شکست یک بر صفر و یک شکست 4 بر 1 به نام آنها رقم خورد.

در میان همه دشواری هایی که تیم امید ایران برای رسیدن به المپیک پس از نزدیک به نیم قرن دارد، باید مشکلاتی که میان حمید استیلی و فرهاد مجیدی وجود دارد نیز حل و فصل شود. در این بین کمیته فنی فدراسیون فوتبال که متشکل از مرتضی محصص، میرشاد ماجدی، اکبر محمدی و محمدرضا ساکت است، در جبهه حمید استیلی قرار دارد و در سوی دیگر مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال، حمایت از فرهاد مجیدی را انتخاب کرده و همین شاید دست بالاتر را در این کشمکش به بازیکن سابق استقلال بدهد.

با تمام این تفاسیر یا باید ماجرای ایجاد شده و دلخوری هایی که میان استیلی و مجیدی ایجاد شده از طریق پادرمیانی حل شود که البته رخ دادنش چندان محتمل نیست یا در روزهای آتی و پس از برگزاری دیدارهای هفته ششم لیگ برتر که بار دیگر اردوهای ملی آغاز می شوند، شاهد جدایی یکی از این دو و پایان همکاری اشان با تیم امید باشیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/485jnn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اجازه دخالت به هیچ کسی را نمی‌دهم/به دوستان صمیمی وخانواده گفتم کاری با من نداشته باشید!