تاریخ انتشار: 1398/07/08 10:58
کد خبر: 86049

اتفاقی جالب برای یاران مجیدی

تیم امید در بازی های نهایی قهرمانی زیر 23 سال که حکم انتخابی المپیک 2020 توکیو را دارد با تیم های کره جنوبی، ازبکستان و چین همگروه شده است.
اتفاقی جالب برای یاران مجیدی

بیشتر بازیکنانی که هم اکنون دراردوی تیم امید حضور دارند در قالب تیم ملی جوانان تجربه بازی با سه تیم یاد شده را دارند. این بازیکنان در سال 2016 و در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ها در بحرین با حساب دو گل ازبکستان را شکست دادند و به لطف این پیروزی بعد از 16 سال به جام جهانی صعود کردند و ازبکستان هم با این شکست از گردونه بازی ها خارج شد و شانس حضور در جام جهانی زیر 20 سال در سال 2017 را از دست داد. مسابقاتی که در کره جنوبی برگزار شد.

جالب اینکه تیم ملی جوانان کره جنوبی در سال 2016 که اکنون تبدیل به تیم امید شده در جام ملت های جوانان بحرین حذف شده بود اما یک هفته بعد از این بازی ها از ایران و دو تیم انگلستان و نیجریه برای حضور در تورنمنت چهارجانبه دعوت کرد که در مصاف با ایران 3-1 برنده شد. در آن برهه زمان کادر فنی تیم ملی جوانان خستگی ناشی از حضور در جام ملت ها را دلیل این شکست عنوان کرد و این تورنمنت دقیقا یک هفته بعد از بازی های جام ملت ها در کره جنوبی برگزار شد و کره جنوبی چون میزبان جام جهانی جوانان در سال 2017 بود با برپایی این بازی ها قصد تدارک و آماده سازی خود را داشت.

اما امیدهای امروز در همان سال یک بازی دوستانه با تیم چین را در خاک این کشور پشت سر گذاشتند. این بازی هم جز بازی های تدارکاتی تیم ملی جوانان پیش از حضور در جام ملت ها بشمار می رفت که دراین بازی تیم ملی جوانان در زمین تیم چین به برتری چهار بر دو رسید. در تورنمت چهارجانبه ای که در چین برگزار شد علاوه براین دو تیم مکزیک و قرقیزستان هم حضور داشتند که تیم ملی جوانان در مصاف با مکزیک دو بر صفر شکست خورد اما قرقیزستان را با نتیجه 5-1 شکست داد و در این تورنمنت دوم شد.

البته باید به این نکته اشاره کرد در تیم امید به نسبت تیم ملی جوانان در سال 2016 تغییراتی ایجاد شده است اما همان طور که اشاره شد بیشتر بازیکنان تیم امید تجربه حضور در جام جهانی جوانان را دارند و بازی های رسمی و تدارکاتی خوب و متعددی را پشت سر گذاشتند و این می تواند یک پشتوانه خوب برای تیم در بازی های پیش رو باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36wj99

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یا مجیدی یا استیلی؛فقط یک نفر!