//
کدخبر: ۲۲۰۶۹۰ //

بازیکن پیشین استقلال : هیچ پستی در استقلال نمی گیرم، مگر سرمربی

بازیکن ملی پوش سابق تیم استقلال درباره صحبت هایی که پیرامون او مطرح می شد، گفت که فقط ممکن است روزی به عنوان سرمربی به این تیم برگردد و نه برای هیچ سمت دیگری.

بازیکن پیشین استقلال : هیچ پستی در استقلال نمی گیرم، مگر سرمربی
به گزارش فرتاک نیوز،

پیروز قربانی در برنامه فوتبال برتر مهمان بود و در بخش نخست این برنامه به آنالیز و تحلیل دیدار تیم ملی ایران مقابل بحرین پرداخت.

پس از اتمام این بخش و قبل از خداحافظی، قربانی به یکی دو نکته اشاره کرد که هر کدام به نوعی حائز اهمیت است. اولین مورد صحبت او، تیم ملی امید بود. بازیکن پیشین استقلال درباره تیم امید گفت:

    یک برنامه شما داشتید و اختلاف سلیقه ای بین آقای استیلی و آقای مجیدی ایجاد شده بود. بعد از آن من یک ویدیو از دوستان پیشکسوت پرسپولیس که برای همه ما قابل احترام هستند، دیدم. صحبت هایی در جهت حمایت از آقای استیلی و کوبیدن فرهاد مجیدی مطرح شد که به نظرم کار قشنگی نبود. بالاخره فرهاد هم منتسب به باشگاه استقلال است. هم پیشکسوتان و هم خود باشگاه استقلال می تواند در جهت حمایت از فرهاد مجیدی مصاحبه کنند اما این کارها احترام ها را از بین می برد. نه آقای استیلی نیاز به چنین حرف هایی دارد و نه فرهاد مجیدی با این صحبت ها خراب می شود. به نظرم درست نیست ما از هر فرصتی برای مطرح کردن خودمان استفاده کنیم.

پیروز قربانی در مورد استقلال و پیروزی مقابل فجر سپاسی در جام حذفی نیز گفت:

    من صعود استقلال به جمع هشت تیم برتر جام حذفی را تبریک می گویم اما باز هم اشاره می کنم که استقلال در فاز ایجاد موقعیت و ساختن بازی از عقب زمین مشکل دارد. شاید خیلی ها از حرف من ناراحت شوند. تیم فجر محترم است اما من استقلال را نمی توانم با فجر مقایسه کنم، بلکه باید آن را با تیم های تراز اول ایران قیاس کنم. استقلال هنوز هم در خلق موقعیت مشکل دارد. نمی دانم چه اصراری است که دنبال مهاجم می گردند! مگر تبریزی، قائدی، اسماعیلی و … در هر بازی چند بار در موقعیت گل قرار می گیرند؟ مشکل شما جای دیگری است. باید اول خلق موقعیت را درست کرد و جای کار زیادی دارد.

پیروز قربانی درباره سبک بازی استقلال افزود:

    هر سیستمی که بازی می کنید، یک سری الگو و طرح برای رساندن توپ به دروازه حریف دارد. فاز ساخت بازی به سه قسمت تقسیم می شود. اول، توپ از گلر و دفاع به هافبک برسد. دوم، توپ به یک سوم تهاجمی حریف برسد و فاز سوم هم خلق موقعیت و گلزنی. در فوتبال تراز اول دنیا، توانایی مربی را بر این اساس می سنجند که تیمش چقدر می تواند خلق موقعیت کند. استقلال در مقابل تیمی که امروز ۱-۴-۵ بازی می کرد و در زمین خودش نشسته بود، باز هم ۳ دفاع و ۲ هافبک دفاعی را عقب نگه می داشت که به نظرم اصلا لازم نبود. در دقایق آخر بازی تعویض هایی انجام شد اما نوع حرکت و ساخت بازی هنوز مشکل دارد. خیلی صحنه ها دیدید دانشگر و چشمی نه به خاطر داشتن فضا، بلکه به دلیل نداشتن آپشن پاس، پا به توپ می شدند. اگر حریف باهوش تر بود، پرس می کرد و از فضای پشت سر آنها به خوبی استفاده می برد.

پیروز قربانی در ادامه گفت:

    این حرف هایی که من می زنم کاملا فنی است. اگر بخواهم تعصبی حرف بزنم، می توانم کلی تعریف کنم و همه طرفداران خوششان بیاید. مطمئنا صحبت های من بازتاب منفی هم در تماشاگران استقلال دارد. ولی هیچ ایرادی ندارد و من چیزی که می بینم، می گویم. خیلی اوقات به ما گفتند جماعت سهم طلب. به هیچ عنوان شما دیگر مرا در استقلال نخواهید دید. شاید اگر روزی لیاقت داشتم، به عنوان سرمربی فقط برگردم. خیلی پست ها به من پیشنهاد شد ولی برنگشتم. اگر سهم طلب بودم، اینطور نبود. هرچه در زندگی ام از نظر اجتماعی و مالی دارم، از برکت استقلال است و احترامی که در جامعه دارم، به خاطر این تیم است. همیشه به این تیم مدیونم ولی وظیفه دارم به عنوان کسی که به درجه کارشناسی رسیده، حرف هایی بزنم که در جهت اصلاح تیم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۶۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان