تاریخ انتشار: 1398/08/08 09:12
کد خبر: 82621

دستیار ویلموتس دچار تردید شد!

ابتدای حضور مارک ویلموتس در ایران بود که بحث انتخاب دستیارهایش به میان آمد و اینکه مربی بلژیکی قرار است کدام گزینه‌ها را با خود به تهران بیاورد. برای بخش دروازه‌بان‌ها، ویلموتس از میان تمام مربیانی که در ذهن داشت، لورن اسپینوزی را انتخاب کرد.
دستیار ویلموتس دچار تردید شد!

 روزنامه ایران ورزشی در ادامه نوشت: دروازه‌بان سابق مارسی که همدوره فابین بارتز مشهور بود و البته بیشتر روی نیمکت می‌نشست تا در ترکیب اصلی حاضر باشد. اسپینوزی در اردوهای اول، دوم و سوم تیم ملی همراه با ویلموتس حضور داشت و به کار با بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند و رشید مظاهری مشغول شد. دروازه‌بان‌هایی که با تمرین‌های فانتزی اسپینوزی روزهای خوبی را در اردوی تیم ملی پشت سر گذاشتند و به نظر از مربی فرانسوی رضایت هم داشتند.

برای اردوی آخر و بازی مقابل کامبوج و بحرین، کادر‌فنی تیم ملی ایران دستخوش تغییراتی شد. بر این اساس لورن اسپینوزی مربی دروازه‌بان‌های فرانسوی تیم ملی غیبت داشت و جای او را محمد حبیبی، مربی دروازه‌بان‌های تیم امید گرفت. کمتر کسی به این جابه‌جایی پرداخت و آن را مورد بررسی قرار داد. درباره غیبت لورن اسپینوزی حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. شایعه‌هایی که هنوز کسی نمی‌داند کدام‌شان واقعیت دارد و کدام نه.

فدراسیون فوتبال اما دلیل این قطع همکاری احتمالی را ادامه فعالیت اسپینوزی در باشگاه مارسی می‌داند. به اعتقاد مدیران فدراسیون فوتبال، اسپینوزی که حدود 30 سال به عنوان بازیکن و مربی با باشگاه مارسی فرانسه همکاری کرده، دچار مشکلات اداری شده و به همین دلیل در اردوی قبلی تیم ملی برای بازی با کامبوج و بحرین غیبت داشته. از طرفی بحث دستمزد اسپینوزی و تحریم‌ها هم وجود دارد. بحث‌هایی که باعث شده تا اسپینوزی برای ادامه همکاری با تیم ملی فوتبال ایران دچار تردید شود.

اسپینوزی به همین دلایل شاید نتواند به همکاری‌اش با تیم ملی ایران ادامه بدهد. او مشغول رتق و فتق امور است و فدراسیون فوتبال هم پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ تا این مشکلات برطرف شود. احتمال قطع همکاری اسپینوزی با فدراسیون فوتبال وجود دارد اما همه چیز شنبه مشخص می‌شود. قرار است اسپینوزی از طریق ایمیل اعلام کند که آیا می‌تواند به همکاری‌اش با تیم ملی ایران ادامه بدهد یا نه؟

جانشین اسپینوزی در تیم ملی، محمد حبیبی است. مربی دروازه‌بان‌هایی که هم باشخصیت است و هم باتجربه. او سال‌ها در ملوان درون دروازه ایستاده و مدت‌ها هم مربی دروازه‌بان‌های این تیم بوده. حبیبی مدرس رسمی دروازه‌بانی در ای‌اف‌سی است و کلاس‌های مختلفی را در این زمینه برگزار می‌کند. او سال 1396 و بعد از پایان همکاری چند ساله با ملوان، مدیر تیم‌های ملی بانوان شد و در این پست جدید فعالیت کرد.

حبیبی بعد از حضور در تیم‌های بانوان، توسط حسین عبدی به کار در تیم نوجوانان دعوت شد و بعدها حمید استیلی از او خواست تا به کادر‌فنی تیم امید اضافه شود. استیلی برای یکی، دو جلسه به حبیبی نیاز داشت اما کار این مربی به قدری خوب بود که مدیر سابق و سرمربی فعلی تیم امید از فدراسیون فوتبال خواست تا برای مدتی طولانی از حبیبی در کادر‌فنی استفاده کند.

مارک ویلموتس وقتی دید اسپینوزی  برای بازگشت به ایران دچار مشکل شده، از فدراسیون فوتبال خواست تا حبیبی به کادر‌فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه شود. مربی سابق ملوان هم برای بازی کامبوج و بحرین حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد، تجربه‌ای جدید برای کسی که پله‌های ترقی را هم در بخش تجربی و هم علمی گذرانده و به بالاترین سطح رسیده. گفته می‌شود ویلموتس از عملکرد حبیبی راضی است و اگر اسپینوزی مجبور به قطع همکاری با تیم ملی شود، جانشین او روی نیمکت تیم ملی خواهد شد؛ مربی گیلانی تیم ملی که همین چند روز قبل کلاس دروازه‌بانی سطح یک را تدریس کرده و حالا آماده است تا در اردوی بعدی تیم ملی هم شرکت کند و تجربیات گرانبهای خود را در اختیار دروازه‌بان‌هایی چون بیرانوند، مظاهری، نیازمند و حتی عابدزاده قرار بدهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xljmb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ویلموتس: نمی‌‌خواستم پیشنهاد ایران را قبول کنم!