تاریخ انتشار: 1398/08/08 09:49
کد خبر: 82616

چلسی – منچستریونایتد؛ ناکامان لیگ برتر، مدعیان قهرمانی اتحادیه

دوری از کورس قهرمانی لیگ برتر دلیل مهمی برای این است که جام اتحادیه برای چلسی و منچستریونایتد ارزش زیادی دارد.
چلسی – منچستریونایتد؛ ناکامان لیگ برتر، مدعیان قهرمانی اتحادیه

 دیگر دیدار دور چهارم جام اتحادیه انگلیس بین بزرگان در استمفوردبریج برگزار خواهد شد. چلسی و منچستریونایتد در حالی از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت که می‌دانند این بازی اهمیت زیادی برای‌شان دارند. در لیگ برتر در کورس قهرمانی نیستند و می‌خواهند ناکامی‌های‌شان را در جام اتحادیه جبران کنند.

چلسی؛ جام ارزشمند برای فرانکی

چلسی نه بحران‌زده است و نه مشکلی دارد. در واقع نتایجی که لمپارد با تیم محبوبش گرفته انتظار‌ها را برآورده کرده است. بعد از دریافت ۴ گل در اولدترافورد خیلی خوب تیمش را جمع کرد و در لیگ برتر هم تا رده چهارم بالا آمد. حتی از سیتی که مدعی قهرمانی در لیگ است هم فقط ۲ امتیاز کمتر گرفته‌اند. در همین حال استفاده از بازیکن‌های جوان و بها دادن به آن‌ها باعث شده هواداران به آینده تیم‌شان با فرانکی امیدوار باشند. از چلسی کسی انتظار قهرمانی در لیگ برتر را ندارد، به همین دلیل مسابقات حذفی برای‌شان اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد. اگر یک جام چلسی در این فصل ببرد هواداران روی ابر‌ها خواهند بود. در واقع فرانک لمپارد از ژوزه مورینیو که چند مرتبه تیم‌شان را قهرمان کرده هم محبوب‌تر است و قهرمانی با او هم طبیعتاً شیرین‌تر. لمپارد هم که پله‌های مربیگری را آهسته و مطمئن برداشته می‌تواند خودش را برای آینده بهتر آماده کند، اما امشب تیمش انگیزه زیادی برای تلافی آن باخت تحقیرآمیز در روز نخست لیگ برتر خواهد داشت.

منچستریونایتد؛ تضمینی برای آینده روشن

وقتی سال‌های پرافتخار با سرالکس را در ذهن‌مان مرور کنیم، منچستریونایتد را فرسنگ‌ها دور از آن خواهیم دید، حتی اگر به شرایط خوبی رسیده باشد. فقط ۱۳ امتیاز در ۱۰ هفته لیگ برتر گرفته‌اند و تیم اوله‌گنار سولشائر هزار عیب و ایراد دارد. او نتوانسته در نقل‌وانتقالات تیمی باب مبل هواداران درست کند و باید باز هم تغییر ایجاد کند. هر از گاهی چند نتیجه خوب می‌گیرند، اما موقتی است. توقف لیورپول قابل قبول بود، اگرچه بازی دفاعی‌شان باعث شد فلسفه بازی یونایتد زیر سؤال برود. با این حال بازی تهاجمی برابر نوریچ‌سیتی آن بازی را جبران کرد. از طرف دیگر می‌توان دریافت که بازی‌های حذفی برای سولشائر هم اهمیت زیادی دارد، البته با دلایل متفاوت نسبت به چلسی و لمپارد. یونایتد از صدر جدول لیگ برتر و حتی کورس قرار گرفتن بین ۴ تیم بالای جدول بسیار دور است. از طرفی لیگ اروپا تورنمنت مطلوب‌شان نیست. سولشائر هم جامی نبرده و دوست دارد دوران حضورش در یونایتد با قهرمانی همراه شود. پس جام اتحادیه مهم است، همان‌طور که جام‌حذفی هم مهم خواهد بود.

آخرین جدال

در اولین هفته لیگ برتر فصل جاری منچستریونایتد با نتیجه‌ای عجیب چلسی را شکست داد. برد ۴ بر صفر برای شیاطین‌سرخ با گل‌های رشفورد (۲ مرتبه)، مارسیال و جیمز رقم خورد.

آمار بازی

۵) منچستریونایتد و چلسی با ۵ قهرمانی بعد از لیورپول و منچسترسیتی سومین و چهارمین تیم‌های پرافتخار جام اتحادیه هستند.

۲) شیاطین‌سرخ آخرین مرتبه ۲ سال پیش قهرمان جام اتحادیه شدند، در حالی که چلسی آخرین قهرمانی‌اش به ۴ سال پیش برمی‌گردد. آبی‌ها فصل قبل هم فینالیست بودند که با شکست برابر منچسترسیتی دست‌شان از جام کوتاه ماند.

۴) منچستریونایتد در ۴ بازی آخرش برابر چلسی شکست نخورده. آخرین باخت‌شان به یک سال و نیم برمی‌گردد که در فینال جام‌حذفی به چلسی باختند.

۷) آخرین رویارویی چلسی و منچستریونایتد در جام اتحادیه به دقیقاً ۷ سال پیش برمی‌گردد که آن بازی عجیب و پرگل در پایان ۱۲۰ دقیقه با برتری ۵ بر ۴ چلسی به پایان رسید.

صفر) منچستریونایتد این فصل موفق نشده در هیچ دیداری خارج از خانه دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

مصدومان و محرومان

روبن لوفتوس‌چیک، انگولو کانته، آنتونیو رودیگر، رأس بارکلی و آندریاس کریستنسن در لیست مصدومان چلسی هستند. لیست بلندبالای مصدومان منچستریونایتد هم با پل پوگبا، اریک بایی، تیموتی فوسو منسا، اکسل توانزبه، لوک شاو، دیوگو دالو و نمانیا ماتیچ تشکیل شده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: کابایرو، جیمز، زوما، توموری، امرسون، کواچیچ، جورجینیو، مانت، پولیشیچ، هادسون اودوی و باتشوایی

منچستریونایتد: رومرو، لیندلوف، مگوایر، جونز، وان‌بیساکا، فرد، مک‌تامنی، ویلیامز، لینگارد، مارسیال و رشفورد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p8qmd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرگوسن بزرگ باز هم درخشید و افتخاری دیگر را رقم زد
مروری بر تاریخچه قهرمانان ده فصل اخیر لیگ برتر انگلیس؛