تاریخ انتشار: 1395/07/19 16:30
کد خبر: 256525

خاطره ویژه معروف‌ترین بازی تاریخ ایران -کره

کریم باقری هافبک تیم ملی ایران در معروف ترین دیدار تاریخ بین دو تیم ایران و کره جنوبی با شماره پیراهنی که 6 نبود برای تیم ملی به میدان رفت.
خاطره ویژه معروف‌ترین بازی تاریخ ایران -کره

به گزارش فرتاک ورزشی، بازی معروف ایران و کره جنوبی که در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در سال 1996 برگزار شد، جدا از نتیجه عجیبی که ثبت کرد یک اتفاق ویژه در مورد کریم باقری و شماره معروف او هم در دل دارد.

کریم باقری که بین فوتبال دوستان ایرانی همیشه با شماره 6 به یاد آورده می شود، در دیدار معروف بین ایران و کره جنوبی شماره 4 بر تن داشت، که کمتر به یاد داریم کریم باقری با این شماره به میدان برود. هافبک تدافعی تیم ملی پیش از این تورنمنت هم با شماره 6 در میادین حاضر می شد ولی در مسابقات جام ملت های آسیا  سال 1996 شماره 4 را انتخاب کرده بود.

دلیل این انتخاب دقیقا مشخص نیست، ولی با توجه به اینکه کریم باقری در آن مسابقات در بازی ابتدایی به عنوان دفاع وسط به بازی گرفته شده بود، شماره 4 را برتن کرد. در گذشته ملاک انتخاب پیراهن‌ها مانند زمان حال بر اساس علاقه و انتخاب بازیکنان نبود و بازیکنان بر اساس پستی که داشتند شماره های 1 تا 11 را به ترتیب از دفاع تا دروازه به تن داشتند. به عنوان مثال  انتخاب شماره ‌های 2 و 3 برای مدافعین راست و چپ که به وفور در میان فوتبالیست های قدیمی دیده می شود، به همین دلیل بوده است.

البته کریم باقری بعد از این تورنمت شماره 6 را تا انتهای فوتبال خود در تیم ملی ایران بر تن داشت و با بازی‌های فوق العاده او بود که شماره 6 تیم ملی ایران دارای ارزش ویژه ای شد.

پس از کریم باقری مدت ها جواد نکونام این شماره را بر تن داشت و توانست رکورد بیشترین حضور ملی را با این شماره به نام خود ثبت کند و بعد از خداحافظی نکونام هم سعید عزت اللهی هافبک جوان تیم ملی در همان پست این شماره ارزشمند را بر تن کرده و با تداوم همین حضور می تواند یک جانشین شایسته برای پر کردن جای بازیکنانی باشد که این شماره را بر تن داشته اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36mzkz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



فرکی: مردم، شان امامشان را حفظ می‌کنند