//
کدخبر: ۲۲۳۱۳۵ //

هفته نهم لیگ برتر فوتبال/ جایی برای اشتباه نیست

هفته نهم لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می‌شود که هنوز تیمی در بالای جدول در حاشیه امنیت قرار ندارد و رتبه تیم‌ها با هر نتیجه‌ای دستخوش تغییر می‌شود.

هفته نهم لیگ برتر فوتبال/ جایی برای اشتباه نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

 هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) با انجام چهار بازی آغاز می‌شود و فشردگی جدول رده‌بندی باعث شده حتی سپاهانی که بدون شکست در صدر جدول قرار دارد خیالش از رتبه‌اش راحت نباشد و تیم‌های مدعی هم برای جا نماندن از دیگران جای هیچ اشتباهی نداشته باشند.

سایپا- شهر خودرو؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵:۳۰

سایپا بعد از سه شکست متوالی در لیگ و جام حذفی هفته پیش توانست سپاهان صدرنشین را در اصفهان متوقف کند. البته در آن بازی سایپا در بیشتر دقایق دفاع می‌کرد و سپاهان سوار بر بازی بود. صادقی، سرمربی سایپا بعد از بازی همانند گذشته گفت که سایپا نباید فلسفه‌اش قهرمانی باشد و باید فقط به بازیکن‌سازی فکر کند. آن‌ها این هفته با تیمی جوان برابر دیگر مدعی لیگ یعنی شهر خودرو قرار می‌گیرند و برای اینکه به قعر جدول نزدیک نشوند کار سختی برابر شهر خودرو دارند.

شهر خودرو با هدایت گل‌محمدی دو بار در لیگ باخته که هر دو بارش برابر تیم‌های خوزستانی فولاد و نفست مسجد سلمان بوده است. در هفته‌ای که گذشت شایعه‌ای مشهد پخش شد که خبر از استعفای گل‌محمدی از این تیم می‌داد ولی خود گل‌محمدی و حمیداوی، مالک این تیم این خبر را تکذیب کردند تا در زمان اوج‌گیری تیم حاشیه‌ها دامنش را نگیرد. تیم سوم جدول برای جا نماندن از سپاهان و تراکتور نباید امتیازی را در ورزشگاه خانگی خود از دست بدهد.

نساجی- صنعت نفت؛ ورزشگاه وطنی قائمشهر، ساعت ۱۶:۳۰

نساجی بعد از شروع نسبتا خوب در لیگ توانست به این روند ادامه دهد و در پنج بازی گذشته خود در لیگ و جام حذفی سه بار شکست خورده و فقط دو امتیاز به دست آورده است. این تیم همانند فصول گذشته با مشکلات مالی زیادی درگیر است. بدهی‌های معوقه این باشگاه باعث شده کمیته تعیین وضعیت بازیکنان کارت بازی چهار نفر از بازیکنان این تیم را صادر نکند. از ابتدای لیگ، مهاجری نتواسته از بازیکنانی نظیر قاضی و کفشگری استفاده کند و همین موضوع فشار را روی او افزایش داده است به طوری که او در مقطعی او می‌خواست از هدایت این تیم کناره گیری کند. نساجی در میانه جدول حضور دارد و از همین هفته‌هاست که باید تکلیفش را با هواداران مشخص کند که آیا باید به رده‌های بالایی جدول فکر کنند یا نگران حضور در انتهای جدول باشند.

صنعت نفت به تنها تیمی که در این فصل باخته به پرسپولیس آن هم در تهران بوده است. بر خلاف نساجی، صنعت نفت در شش بازی گذشته خود چهار برد و دو تساوی به دست آورده است تا در رده پنجم جدول قرار بگیرد آن هم فقط با سه امتیاز اختلاف با صدر جدول. آنها در بازی آخر خود اولین شکست تراکتور را در این فصل به شاگردان دنیزلی تحمیل کردند تا نشان دهند نتایجشان در این فصل اتفاقی نبوده است.

پرسپولیس - ماشین‌سازی؛ ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۶:۳۰

پرسپولیس در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته به مصاف ماشین‌سازی می‌رود. این دو تیم در جام حذفی هم به مصاف هم رفتند که آن مسابقه را پرسپولیس در وقت‌های اضافه برد. پرسپولیس کالدرون در هفته‌های اول لیگ به سختی گل می‌زد و صاحب یکی از بدترین خطوط حمله لیگ بود. در بازی آخر آنها توانستند شاهین شهرداری را با پنج گل شکست دهند تا کالدرون سرمربی سرخ‌ها با بیان اینکه در فصل‌های گذشته پرسپولیس نتوانسته بود در یک بازی پنج گل بزند، اعتماد به نفس تیمش را بال ببرد. پرسپولیس برای اینکه نشان دهد برد پر گل هفته پیشش اتفاقی نبوده و روند ثابتی را طی کند باید از میزبانی خودش برابر ماشین‌سازی بیشترین استفاده را بکند. آن‌ها در آخرین بازی خانگی خود از حضور هواداران در آزادی محروم بودند.

خطیبی سرمربی ماشین‌سازی اعتقاد دارد تیمش در بازی‌های قبلی هجومی بازی کرده و در بازی با پرسپولیس هم فقط به دنبال تساوی نیست و می‌خواهد هجومی بازی کند. البته نتایج این تیم در این فصل خوب نبوده و از هشت بازی در لیگ چهار بار شکست خورده‌اند و فقط دو پیروزی به دست آورده‌اند.

نفت مسجد سلیمان- فولاد؛ ورزشگاه شهید بهنام محمدی، ساعت ۱۷

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد تا هفته نهم لیگ نفت مسجد سلیمان شکست نخورده باشد اما این اتفاق افتاده و در این زمینه فقط سپاهان صدرنشین رقیب آن‌هاست. البته نباید از این غافل شویم که بی‌شکستی نفتی‌ها آن‌ها را به رده‌های بالای جدول نرساند چون در شش بازی خود به تساوی رضایت دادند. سه  تساوی آن‌ها برابر استقلال، شهر خودرو و سپاهان مدعی رقم خورده است. با اینکه تیم‌های نفتی از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند اما نفت مسجد سلیمان در جام حذفی هم با دو پیروزی به مرحله یک جهارم نهایی صعود کرده است. نفت را می‌توان رقیب سرسختی برای تیم‌های بالای جدول در نظر گرفت. آن‌ها این هفته برابر فولادی قرار می‌گیرند که در ابتدای فصل با اینکه نتایج نسبتا خوبی گرفت اما شایعات جدایی نکونام از فولاد به اوج رسید. آنها فقط در اولین بازی فصل برابر صنعت نفت شکست خوردند و در جام حذفی هم با شکست در ضربات پنالتی برابر فجرسپاسی از مسابقات کنار رفتند اما سه پیروزی پیاپی در لیگ آنها را به جایگاه خوبی در جدول رساند.  فولادی‌ها با ۱۵ امتیاز و اختلاف سه امتیازی با نفت در رده ششم قرار دارند.  

پارس جنوبی - سپاهان؛ ورزشگاه تختی جم، ساعت ۱۸

چند روز قبل بود که فراز کمالوند، سرمربی پارس اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی این تیم از لیگ کنار می‌کشد تا دیدار آنها برابر سپاهان در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد اما خود کمالوند دوباره صحبت کرد و گفت اجازه نمی‌کند کسانی که می‌خواهند پارس سقوط کند موفق شوند. آنها برابر سپاهان قرار می‌گیرند و برای این که پنجمین بازی بدون پیروزی را پشت سر نگذارند کار سختی دارند چون باید برابر سپاهانی قرار بگیرند که در این فصل نه تنها شکست نخورده بلکه دروازه‌اش هم باز نشده است.

سپاهان برابر سایپا پیروز نشد اما پیام نیازمند، دروازبانش گلی نخورد تا رکورد گل نخوردن سید حسین حسینی را بشکند. سپاهان در این فصل حتی با وجود محرومیت و مصدومیت بازیکنانش مشکلی از این بابت ندارد چون به گفته خود قلعه‌نویی در هر پست دو بازیکن خوب در اختیار دارد. سپاهان البته پشت سر خودش نفس رقیبان را حس می‌کند و برای اینکه خیالشان از صدرنشین راحت باشد باید در این بازی پیروز شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان