تاریخ انتشار: 1398/08/09 22:50
نگاهی گذرا به روز دوم مسابقات لیگ برتر
کد خبر: 82391

از جدال حساس استقلال و تراکتور بعد از توقف صدرنشینان تا مصاف بحران زده ها در انتهای جدول

گذری‌ و نظری بر سه دیدار هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران.جمعه ۱۰مهرماه ۱۳۹۸ خواهیم داشت.
از جدال حساس استقلال و تراکتور بعد از توقف صدرنشینان تا مصاف بحران زده ها  در انتهای جدول

هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران فردا جمعه دهم آبانماه با انجام  سه بازی برگزار خواهد شد که در مهم ترین دیدار این هفته تیم های استقلال و تراکتور تبریز به مصاف هم می روند، دیداری که با توجه به تساوی تیم های صدرنشین، فرصت بسیار مناسبی برای هر دو تیم خواهد بود تا شرایط خود را در جدول بهتر کنند.

نگاهی گذرا به بازی هایی باقی مانده در هفته نهم رقابت های لیگ برتر خواهیم داشت .

گل گهر سیرجان-پیکان تهران

گل گهر پس برکناری بگوویچ و بکار گیری مجید جلالی، درنخستین بازی خود درلیگ برتر،  مغلوب سپاهان شد.

گل گهری ها درهفته گذشته به علت عدم آمادگی مسولان اجرایی مشهد به علت شهادت امام‌ رضا(ع)،استراحت داشتند،و این فرصت خوبی برای جلالی با تجربه بود تا بتواند دراین فرصت نسبتا مناسب، تفکرات و اندیشه های تاکتیکی اش را تا حدودی درتیم جا بیندازد.آنها تیمی هستند که بیشتر بازیکنانش سابقه بازی در لیگ برتری را ندارند. برنامه اصلی مسولان گل گهر درفصل جاری، ماندن درلیگ برتر است.جلالی ریسک بزرگی را پذیرفته است،زیرا  نتیجه گیری گل گهر تا نیم فصل، سخت ودشوار است.جلالی قطعا درنیم فصل با جذب چند بازیکن باکیفیت ضعف های گل گهر  را برطرف و‌تیم را تقویت خواهد کرد.

 

شاگردان فرکی پس از کسب پیروزی مقابل ذوب آهن ،شرایط نسبتا خوبی را درجدول رده بندی بدست آورده اند و اندکی از منطقه خط فاصله گرفتند.تیم فرکی ،تیمی جوان و دونده است ،اما هرچه مهاجمین او گلزن هستند،خط دفاعی اش لنگ می زند و بامشکلاتی روبروست.اگر فرکی نتواند خط دفاعی و دفاع تیمی اش را ترمیم کند،درادامه لیگ با چالش بزرگی مواجه میشود.برنامه فرکی در بازی های بیرون ازخانه،دفاع و‌ضدحمله است.هرچند خط دفاعی اش دارای روزنه ها وشکاف های بسیاری است که باید ترمیم شوند.پیکان درضربات ایستگاهی تا اینجای کار خوب عمل کرده است که واسعی و مغانلو درمتن آنها قرار دارند.

 

تراکتور سازی تبریز - استقلال تهران

 

بدون هیچ شک وتردیدی  دیدار تراکتور و استقلال مهمترین و حساس ترین بازی هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران بشمار می رود.این دیدار در ورزشگاه یادگار امام‌تبریز برگزار میشود.

 اولین شکست فصل جاری  تراکتور را صنعت نفت درآبادان رقم زد ، بنابرین پرشورها برای باقی ماندن در بالای جدول، نیاز به کسب هرسه امتیاز بازی دارند. برنامه های تراکتور بیشتر روی چند مهره کارساز و تاثیرگذارش می چرخد و‌چنانچه یکی دو باریکن تاثیرگذار آنها ازچرخه بازی خارج شود،این تیم دچار افت فاحشی میشود.این گرا را صنعت نفت به سایر تیم ها داد. فاصله کیفیت فنی بازیکنان تراکتور با برخی از بازیکنان تیم زیاد است.آنها نیمکت باکیفیتی همانند سپاهان و‌ پرسپولیس و حتی استقلال ندارد. کاکل تراکتور روی بازیکنانی چون :دژاگه،شجاعی، میمبلا،حاج صفی،سوگیتا مظاهری،می چرخد.اگر یکی دو نفر از آنها در مقابل تیم های بزرگ در زمین نباشد ،تاثیرش را در کیفیت بازی دیگر بازیکنان تیم بعینه می توان،مشاهده کرد.

اما دنیزلی مربی سرد وگرم چشیده ای است و می تواند تراکتور  را بایک برنامه حساب شده،مجددا به روزهای خوبش برگرداند.تراکتور نیز ازمهاجم فرصت طلب و‌گلزن رنج میبرد.

 

این روزها استراماچونی کبکش خروس می خواند.آبی پوشان پایتخت پس از چند برد روحیه بخش،آرام آرام خود را به بالای جدول رسانده اند.شیوه بازی استراماچونی مبتنی بر پرس از میانه زمین  و‌گاها از یک سوم دفاعی حریف و بازی مالکانه و سرعتی است که بخوبی از‌کناره ها و نیم فضاها استفاده می کند. ایجاد مثلث ها و‌گاها لوزی ها در کلیه مناطق زمین ازنکات قابل تامل این مربی نسبتا عصبی  ایتالیایی است.استراماچونی برنامه‌ جالبی دارد،او از وینگرها می خواهد که با پاس دقیق و بلند ،توپ ها را پشت مدافعین میانی و دروازبان حریف ارسال کنند و درهمان زمان‌،(شجاعیان قبل ازمصدومیت) اسماعیلی یا آقایی ازپشت مدافعین ،خود را با سرعت به توپ رسانده و دروازه حریف روی همین حرکت بثمر رسانده اند.قائدی از نیم فضاها بخوبی استفاده می کند که دراین مسیر،سرعت بالای او به کمکش می آید. خط دفاعی استقلال هنوز به هماهنگی و هارمونی مناسبی نرسیده است. فضاهای زیادی بین آنها وجود دارد که می تواند پاشنه آشیل شان باشد.خط دفاعی استقلال به علت عدم ثبات درترکیب و تغییرات پی درپی،هنوز به انسجام نرسیده و  بی نظم نشان می دهد،بویژه روی شروع مجددها.آسیب دیدگی کریمی و شجاعیان باعث شده که بازیکنان طراح و فانتزیستای استقلال بشدت تقلیل یابد تا فقط قائدی و اسماعیلی دراین زمینه خودنمایی کنند.

این بازی می تواند آبستن حوادث بسیاری درجریان بازی باشد‌.

ذوب آهن- شاهین شهرداری بوشهر‌

جدال دوتیم انتهای جدولی ذوب آهن و شاهین بوشهر برای فرار از منطقه سقوط یکی دیگر از دیدارهای جذاب این هفته ازلیگ برتر فوتبال ایران بشمار می رود.تیم منصوریان علیرغم ارائه بازی های زیبا ،رو به جلو و جذابی که توام با خلق موقعیت فراوانی همراه است،اما برخلاف فصل گذشته چارچوب شناس خوبی ندارند،مهاجم سیه چرده خارجی این فصل ذوب آهن ،برخلاف اوساگوانای فصل گذشته،تاکنون‌نتوانسته انتظارات را برآورده کند وهمچنین ارسلان مطهری نیز فرم فصل قبل را  تاکنون ارائه نکرده است.مشکلات  داوری نیز گریبانگیر این تیم ریشه دار شده است.منصوریان هنوز به ثبات در ترکیب خط دفاعی اش نرسیده است و خروج مظاهری نیز باعث شده که درون دروازه این تیم با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم کند.

شاهین بوشهر که درتاریخ خود، برای دومین بار درلیگ برترحضور پیدا می کند درحد لیگ برتر  بسته نشده و بیشتر غالب بازیکنان آنها تاکنون فکر می کنند،هنوز درلیگ یک بازی می کنند.مشکلات مالی و ضعف مدیریتی نیز گریبان این تیم مردمی و ریشه دار جنوبی را گرفته است.آنها هنوز پس از سه هفته ای که ازاستعفای ویسی می گذرد،هنوز نتوانسته اند بایک مربی صاحب نام به توافق اولیه هم برسند.شکست سنگین هفته گذشته آنها برابر پرسپولیس، ممکن تبعات بدی برای بازیکنان این تیم مقابل ذوب آهن بهمراه داشته باشد.زیرا ذوب آهن برای برون رفت ازبحران ،باید ورزشگاه خانگی اش درفولاد شهر ازسد شاهین بوشهر بگذرد تا به وضعیت خود درجدول سروسامانی بدهد.شاهین‌قطعا برای گرفتن حداقل امتیاز به فولاد شهر میرود. حیف است چنین تیم هایی با پشتوانه مردمی اینگونه گرفتار مشکلات مالی و مدیریتی شوند.قدمت این تیم  ریشه در تاریخ فوتبال بوشهر دارد و بسیاری ازمردم بوشهر به عشق آن زندگی می کنند.بنابراین امیدوارم مسولان مربوطه  تا دیرنشده این تیم و‌هوادارانش را دریابید.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vdbxb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی گذرا به هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران