تاریخ انتشار: 1398/08/12 10:49
کد خبر: 82128

طارمی:نه به لیورپول فکر می کنم نه رئال مادرید!

گرفتن پنالتی‌های پیاپی و زدن گل‌های حساس باعث شد تا نگاه بسیاری از پرتغالی‌ها به مهدی طارمی جلب شود. همین اتفاق بهانه‌ای شده است که روزنامه اوجوگو مصاحبه‌ای مفصل با مهاجم ایرانی داشته باشد.
طارمی:نه به لیورپول فکر می کنم نه رئال مادرید!

مهدی طارمی بعد از پیوستن به لیگ پرتغال خیلی زود گلزنی را شروع کرد و تبدیل به یکی از بازیکنان برتر تیمش شد. گرفتن پنالتی‌های پیاپی و زدن گل‌های حساس باعث شد تا نگاه بسیاری از پرتغالی‌ها به این مهاجم ایرانی جلب شود. همین اتفاق بهانه‌ای شده است که روزنامه اوجوگو مصاحبه‌ای مفصل با مهاجم ایرانی داشته باشد که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید.

*از ۶ سالگی فوتبال را شروع کردم و در ۱۰ سالگی به جوانان برق بوشهر رفتم. سپس در ایران‌جوان بوشهر و بعد در شاهین بازی کردم بعد به پرسپولیس، بزرگترین باشگاه ایران رفتم و ۴ سال آنجا بودم. در پرسپولیس دو سال بهترین بازیکن ایران و آقای گل شدم و سپس به قطر و باشگاه الغرافه رفتم.

*فوتبال ایران و قطر تفاوت‌های زیادی دارد. قطر امکانات زیاد و استعداد‌های کم دارد و ایران دارای استعداد‌های زیاد و امکانات کم است. اگر ایران امکانات قطر را داشت در میان کشور‌های صاحب فوتبال جهان بود.

*عاشق فوتبال اروپا بودم و با وجود پیشنهادات مالی بهتر از قطر و استرالیا باز هم انتخابم اروپا بود. ۵/۲ میلیون یورو در سال به من پیشنهاد دادند، اما قبول نکردم. گفتند چقدر می‌خواهی؟ اما فقط در فکر اروپا بودم.

*اگر چه بنفیکا و پورتو جزو بهترین‌های پرتغالند، اما به نظرم ریو‌آوه نیز جزو ۵ تیم برتر است. تیم و مربی خوبی داریم فقط باید در سریع‌ترین زمان ممکن با تیم هماهنگ شوم. فصل را خوب شروع کردم و به نظرم عملکردم قابل قبول بوده است.

*کارلوس کی‌روش معتقد بود در سمت چپ فاز تهاجمی عملکرد خوبی دارم و در ریو‌آوه هم در همین پست بازی کردم، اما با گذشت زمان مربی به این نتیجه رسید که می‌توانم چپ، راست یا پشت مهاجم بازی کنم.

*در حال حاضر به حضور در تیم‌هایی مثل لیورپول و رئال‌مادرید فکر نمی‌کنم و می‌خواهم در لیگ پرتغال بهترین باشم.

*در تیم ملی اولین هدف ما این است به‌طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ برویم و سپس از مرحله گروهی هم صعود کنیم. بازیکنان زیادی در تیم فعلی تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را دارند.

*در جام جهانی قبلی عملکرد خوبی داشتیم و اگر پرتغال را می‌بردیم صعود می‌کردیم. یک فرصت عالی را در همین بازی از دست دادم، اما آن اتفاق را فراموش کرده‌ام. پرتغال تیم بزرگی است و بسیاری از بازیکنان فعلی آن در جوانی الگویم بودند. اگر چه موقعیت مهمی را از دست دادم، اما کی‌روش از عملکردم راضی بود.

*کی‌روش مربی بزرگی بود. با بازیکنان رابطه خوبی داشت و تیم قدرتمندی ساخت. تمام فکر و ذکر او پیروزی و موفقیت بود. کارلوس کاروالهال از دوستان کی‌روش است. خود مربی به من پیشنهاد داد. گفت کی‌روش از تو تعریف کرده و دوست دارد مرا در تیمش داشته باشد.

*علی دایی بهترین بازیکن فوتبال ایران است. در پرسپولیس با او کار کردم و او را یک مربی و مردی بزرگ دیدم، اما کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن جهان است و می‌تواند رکورد علی دایی را بشکند. تنها رقیب رونالدو، مسی است و دستاورد‌های او در رئال واقعاً فوق العاده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39njvw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طارمی برای تیمش گلزنی کرد