//
کدخبر: ۲۲۴۱۲۳ //

تراکتور به دسته اول سقوط می کند؟

قوانین فیفا تنبیهات سختی برای شعارهای سیاسی در ورزشگاه‌ها در نظر گرفته است.

 تراکتور به دسته اول سقوط می کند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بازی تراکتور مقابل استقلال در هفته نهم رقابت‌ها یکی از جذاب‌ترین دیدارهای چند سال اخیر لیگ برتر بوده که طرفداران و علاقه‌مندان به فوتبال حسابی از آن لذت بردند ولی متاسفانه اتفاقاتی از سوی عده‌ای روی سکوها رخ داد که شیرینی بازی را به کام طرفداران تلخ کرد.

ورود شعارهای نژاد پرستانه و خلاف تمامیت ارضی و مصالح و منافع ملی اتفاقی است که کم و بیش در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم ولی ماجرای دیدار روز جمعه پررنگتر و با بازتاب بیشتری نسبت به همیشه بود.

این در حالیست که طبق قوانین فیفا و اصلاحیه‌های جدیدی که در آن برای سال 2019 ایجاد شده به شدت شعار سیاسی در ورزشگاه‌ها را منع کرده و تنبیهات سختی برای آن در نظر گرفته است.

در بند 2 این آیین نامه آمده که ممکن است تعلیق فدراسیون و سقوط باشگاه مربوطه به دسته پایین تر هم برای تکرار چنین تخلفی در نظر گرفته شود.

در ماده 13 آیین نامه فیفا آمده است:

1) هرکسی که از طریق کلمات یا رفتار (یا هر وسیله دیگری) تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز یا نفرت‌انگیز به عزت یا تمامیت یک کشور، یک شخص، یا گروهی از افراد به دلیل نژاد، رنگ پوست، قوم، ریشه‌های ملی یا اجتماعی، جنسیت، معلولیت، گرایش‌های جنسی، زبان، مذهب، عقیده سیاسی، ثروت، تولد یا هر وضعیت شخصی دیگر یا هر چیز دیگری توهین کند، باید حداقل با ۱۰ جلسه یا یک دوره مشخص محرومیت یا هر اقدام انضباطی مناسب دیگری مجازات شود.

2) اگر یک یا چند نفر از هواداران یک فدراسیون یا هواداران باشگاه درگیر رفتارهایی باشند که در بند 1 توضیح داده شده است، فدراسیون یا باشگاه مربوطه تحت اقدامات انضباطی زیر قرار خواهند گرفت:

الف) برای بار اول، بازی کردن با تعداد محدودی از تماشاگران و جریمه حداقل ۲۰ هزار فرانک سوییس.

ب) در صورت تکرار یا اگر شرایط مورد لازم داشته باشد، اقدامات انضباطی از قبیل اجرای طرح پیشگیری، جریمه، کسر امتیاز، انجام یک یا چند بازی بدون تماشاگر، محرومیت از بازی در یک ورزشگاه خاص، ممانعت از حضور در یک بازی، اخراج از رقابت‌ها یا سقوط به دسته پایین‌تر می‌تواند نسبت به فدراسیون یا باشگاه مربوطه اعمال شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۱۲۳ //
ارسال نظر
 
  • علی

    جالب اینجاست بعدازاین بازی فتاحی مسئول س ازمان لیگ بخاطردشمنیش باپرسپولیس ازهوادا ران تراکتو تشکرکرد ضمنا اعلام کرد هوادار ان تیمهای دیگه هم باید الگو بگیرن ازاینا . سازمانهای امنیتی باید ازایشون وبقیه م سئولان فدراسیون فوتبال دلیل سکوت وتقدیر تشکراشون از هواداران این تیمو بپرسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان