تاریخ انتشار: 1398/08/22 23:32
کد خبر: 80992

آزمونی سخت تر از بحرین در انتظار ویلموتس/ آیا اردن به محلی برای طلسم شکنی تبدیل خواهد شد؟

دو تیم عراق و ایران فردا پنجشبه در کشور اردن به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
آزمونی سخت تر از بحرین در انتظار ویلموتس/
آیا اردن به محلی برای طلسم شکنی تبدیل خواهد شد؟

آزمونی سخت تر از بحرین در انتظار ویلموتس

آیا اردن به محلی برای طلسم شکنی تبدیل خواهد شد؟

دو تیم عراق و ایران فردا پنجشبه در کشور اردن به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

،

سرانجام پس از کش وقوس های فراوان،FIFA و AFC، به دلیل ناآرامی های کشور عراق،حکم به برگزاری دیدار حساس  تیم های ایران و عراق در زمین بیطرف داد.این دیدار علیرغم مماشات و عدم مسولیت پذیری فدراسیون فوتبال کشورمان، از بصره به عمان پایتخت کشور اردن منتقل شد.دیدار دو تیم ملی ایران وعراق از ساعت۰ ۳ /۱۷ روز پنج شنبه مورخه ۲۳مهرماه ۱۳۹۸ در ورزشگاه بین المللی عمان که گنجایشی ۲۵هزار نفری دارد،برگزار میشود.

همواره بازی این دوتیم ازحساسیت و اهمیت خاصی برخوردار بوده و همین عامل باعث شده که علاقه مندان فوتبال و به ویژه مردم فوتبال دوست ایران وعراق نتوانند بازی های زیباو جذابی را مشاهده کنند.همیشه بازی این دوتیم که به داربی غرب آسیا معروف است، فوتبالی بر اساس بازی  فیزیکی،درگیرانه،جنجالی و سراسر احساسی دنبال میشود و کمتر شاهد صحنه های زیبا و چشم نواز و باطراوت ازهردو طرف  باشیم.هردوتیم ابتدا برای گل نخوردن و عدم باخت وارد زمین می شوند،به همین دلیل این بازی همانند داربی تهران، سالهاست که هواداران این دوتیم در حسرت دیدن یک بازی جذاب و زیبا  ازاین دوتیم که سبک و‌استایل بازی نزدیک به هم دارند، به سر می برند.

درچنین دیدارهایی تسلط بر مسائل روحی و روانی و آمادگی ذهنی و همچنین جزئیات می تواند در رقم خوردن نتیجه بازی تعیین کننده باشد.

بازیکنان تیم ملی کشورمان باید از دیدار با بحرین درس گرفته و بر احساسات کاذب و عواطف زودگذر خود مسلط باشند،زیرا قطعا هواداران عراقی ساکن کشور اردن و اردنی هایی که ازتیم ملی عراق حمایت خواهند کرد،درپی بهم زدن روح و روان و نهایتا رفتن روی اعصاب بازیکنان‌ تیم ملی کشورمان خواهند بود.پس می طلبد کادر فنی و سرپرستی و بازیکنان باتجربه تیم ملی، بچه ها را نسبت به موارد فوق هوشیار نگه دارند.زیرا امروزه جنگ های روانی پیش و حین‌بازی ،می تواند تاثیر مخربی در ارائه کیفیت فنی بازیکنانی بگذارد که ناخواسته اسیر چنین‌ جوی میشوند.بنابراین بر ویلموتس و مسئولان تیم ملی است که بازیکنان را نسبت به موارد ذکر شده،هوشیارانه راهی این میدان مهم کنند. مطمئنا جو‌ و شرایط ورزشگاه بین المللی عمان به مراتب سنگین تر از ورزشگاه منامه است.

آیا ویلموتس که مدتها ازفضای فوتبال کشور دور بوده، توانسته علل شکست مقابل بحرین را بررسی کند تا این بار  اسیر برنامه های کاتانج نشود؟

کاتانج از زمانی که هدایت تیم ملی عراق را برعهده گرفته برحسب برنامه های حریفان از سه مدل پایه ۲-۴-۴ لوزی ، خطی و گاها از سیستم ۱-۱-۴-۴ استفاده کرده است و به نظر می رسد در مقابل ویلموتس از مدل ۱-۱-۴-۴ استفاده کند.او بیشتر از کناره ها و به ویژه سمت چپ جایی که علی عدنان و ابراهیم‌ بایش بازی می کنند حملات تیمش را طراحی و سازماندهی می کند.ازطرفی درسمت راست عراق نیز دو بازیکن با کیفیت به نام های علا مهاوی و طارق همام‌ ازطرف کاتانج بکار گرفته می شوند.مجددا تاکید می شود که سمت چپ عراق درفاز تهاجمی بسیار خوب عمل می کند،زیرا حرکات طولی علی عدنان و زوج سازی اش با ابراهیم بایش و نهایتا ارسال های باکیفیتش با اضافه شدن سریع طارق همام از راست و بشار رسن از عمق و قدرت تمام کنندگی مهند علی بازیکن تکنیکی شان در محوطه جریمه ازجمله برنامه های تاکتیکی کاتانج خواهد بود. هنگامی که کانانج درصدد استفاده از مدل ۲-۴-۴ خطی و یا ۱-۱-۴-۴ برآید ،از اززوج صفا هادی و امجد عطوان به طور همزمان به عنوان دو هافبک دفاعی استفاده می کند. صفا هادی بازیسازی از عقب زمین تیم ملی عراق بر برعهده می گیرد و تمامی حملات عراقی ها از زمین خودی را طراحی می کند. هردو هافبک تدافعی عراق  در بازی درگیرانه ، فیزیکی و قطع توپ تبحر خاصی دارند.

کاتانج مطمئنا درصدد بستن دو کانال طولی وکناری تیم ملی خواهد بود.او به خوبی می داند که مدافعین کناری ما درحملات شرکت فعالانه دارند،این مربی اهل اسلوونی برای فضاهای خالی پشت مدافعین کناری ما،بویژه سمت راست، طرح وبرنامه دارد و قطعا ویلموتس با آنالیز کردن تیم عراق ، برای خنثی کردن برنامه های کاتانج اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

این بازی یکی از تاکتیکی ترین بازی های آخرین دیدار رفت از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲قطر و جام ملت های آسیا بشمار می رود.

ویلموتس هنوز  نتوانسته زوج  مناسبی را در قلب خط دفاعی تیم ملی بدرستی انتخاب و امتحان کند.این بازی محک بسیار جدی دیگری برای زوج خط دفاعی تیم ملی است،گرچه در فوتبال مدرن امروزی، این دفاع تیمی است که نقشی تعیین کننده در مسیر حفاظت از دروازه خودی ایفا می کند.تیمی موفقیت را درآغوش می کشد که بتواند درکلیه زمان بازی، تعادل و بالانس را در دو فاز دفاع و حمله برقرار کند.تیم ملی ایران بهترین عناصر هجومی در قاره کهن را دراختیار دارد و این پوئن مثبتی برای هرتیمی می تواند باشد،زیرا عناصر تهاجمی خط جلویی تیم ملی ما، می تواند هرخط دفاعی را به چالش بکشد و تمرکز آنها را با کارهای ترکیبی ،فضاسازی و جابجایی های مداوم که درمتن آن مثلث مخوف آزمون،طارمی و انصاری فرد قرار دارد،برهم بزند.امیدوارم بچه های تیم ملی که قلب میلیون ها ایرانی به خاطر آنها می تپد،با دست پر از اردن به خاک وطن  پای بگذارند.

امین یزدانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wlv9r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



فیفا درخواست عراق برای یک دقیقه سکوت قبل از بازی با ایران را رد کرد