//
کدخبر: ۲۲۵۸۷۳ //

حالا کار استراماچونی سخت‌تر می‌شود

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بی‌پولی تیمی با ۳۰ میلیون طرفدار منطقی نیست!

حالا کار استراماچونی سخت‌تر می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شاهرخ بیانی ایران نیست ولی دلش با استقلال و تیم محبوبش است. او در تازه‌ترین حرف‌هایش از اینکه ترمز استقلال بی‌موقع کشیده شده ابراز تأسف می‌کند. البته او اهمیت بازی‌های ملی را می‌داند ولی توصیه‌هایی برای استراماچونی دارد.

وضعیت استقلال در ۷ بازی اخیرش را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خدا رحمت کند ناصرخان حجازی را که در دهه ۷۰ هم تیم استقلال را به چنین وضعیتی رسانده بود و فکر کنم آن سال هم هر تیمی جلوی استقلال می‌ایستاد، باید دست‌هایش را بالا می‌برد. الان هم استقلال سبکی شبیه به همین قبیل تیم‌ها دارد. چند شب پیش لیورپول را دیدید؟ طوری مقابل منچسترسیتی بازی کرد که هر کس تیم مقابل را نمی‌شناخت فکر می‌کرد لیورپول با یک تیم محلی بازی می‌کند.

یعنی استقلال را بهترین تیم فعلی ایران می‌دانید؟

دروغ چرا؟! در حال حاضر نمی‌توانم تک‌تک بازی‌های تیم‌ها را ببینم ولی در قیاس با دیگر تیم‌های بالای جدولی و مدعی قطعاً استقلال فوتبالی بابرنامه‌تر و زیباتر را ارائه می‌دهد. تازه این تیم کلی بازیکن از دست داده و نفراتش هم یکی در میان مصدوم هستند.

دلیل این موفقیت چیست؟

شک نکنید به استراماچونی برمی‌گردد. سرمربی تیم حکم رهبر و یا فرمانده را دارد. او وقتی درست تیمش را هدایت کند بازیکنانش مانند سربازان خبره و تکاوران ویژه به هر سختی که شده بر حریف‌شان غلبه می‌کنند. استراماچونی تیمش را خوب شناسایی کرده و از مهره‌هایش به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. فقط افسوس...!

چرا؟ لیگ تعطیل شد؟

دقیقاً! اگر لیگ تعطیل نمی‌شد استقلال با همین قدرت پیش می‌رفت و این بدترین اتفاق برای استقلال و بهترین اتفاق برای رقبای صدر جدولی اش بود. البته تیم ملی هم مهم است.

یعنی دیگر استقلال نمی‌تواند به بردهایش ادامه دهد؟

این‌طور نیست که دیگر برنده نشود ولی قطعاً کارش سخت‌تر می‌شود. در همین دو هفته‌ای که لیگ تعطیل است همه تیم‌هایی که از این پس با استقلال بازی دارند فرصت پیدا می‌کنند روی تاکتیک تیمی استراماچونی کار کرده و استقلال را به دقت آنالیز کنند.

از اوضاع مالی استقلال و ناراحتی بازیکنان خبر دارید؟

این برای تیمی با ۳۰ میلیون طرفدار اصلاً خوب نیست. در کشور‌های اروپایی تیم‌هایی با ۴۰۰، ۵۰۰ هزار طرفدار واقعی که پای کار هستند نه تنها حساب و کتاب‌شان را درست پیش می‌برند بلکه پول ۳ تا تیم کنار تیم اصلی‌شان را هم می‌دهند. استقلال با چنین پشتوانه بزرگ مردمی می‌تواند ۵ تا باشگاه را با چندین تیم در رشته‌های دیگر اداره کند ولی متأسفانه مدیریت باشگاه هدفی در این رابطه ندارد و هر ساله می‌شنویم قرار است خصوصی شود و هرگز هم این اتفاق نمی‌افتد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۸۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان