تاریخ انتشار: 1398/09/01 22:11
کد خبر: 80340

نصیرزاده: فیفا باید مشکلات باشگاه‌های ایرانی را درک کند

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی گفت: طبق قانون جدید اگر بدهی پریرا را پرداخت کنیم محرومیت از پنجره نقل و انتقالات باشگاه ما برداشته می‌شود.
نصیرزاده: فیفا باید مشکلات باشگاه‌های ایرانی را درک کند

هوشنگ نصیرزاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت لوسیانو پریرا گفت: او زمانی که در تیم گسترش فولاد سابق بازی می‌کرد از این باشگاه طلبکار بود و قرار شد در 4 قسط پولش را بگیرد و حتی 5 هزار دلار هم به صورت نقد دریافت کرد. او سپس یک شماره حساب در کشور هنگ‌کنگ به ما داد اما به دلیل تحریم‌های بانکی ما نتوانستیم این پول را به حسابی که این بازیکن داده بود واریز کنیم.

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد افزود: بعد از این مسأله وکیل این بازیکن یک نامه از برزیل برای ما فرستاد و از طلب موکلش صحبت کرد و ما هم توضیح دادیم که به دلیل تحریم‌های بانکی نمی‌توانیم این پول را واریز کنیم. بعد از این مسأله پریرا ارتباطش را با ما قطع کرد و به فیفا شکایت خود را داد. ما هم در جوابی که به فیفا دادیم منکر این بدهی به فیفا نشدیم اما او منکر گرفتن 5 هزار دلار نقد شد هر چند که فیفا صحبت‌های ما را پذیرفت اما 5 درصد به دلیل دیرکرد و به عنوان جریمه باید می‌پرداختیم. بعد از حدود دو ماه پریرا باز هم به ما شماره حساب نداد و ما به فیفا این مسأله را اعلام کردیم اما او باز هم یک شماره حساب در هنگ‌کنگ به ما داد.

نصیرزاده افزود: بانک‌ها در سراسر دنیا یک قانون پولشویی دارند و اگر پول زیادی به حساب کسی بیاید باید دلیل آن، مبدأ ارسال پول و موارد دیگر را بدانند. بعد از این موضوع ما 10 هزار دلار به حساب او فرستادیم اما برای مبارزه با پولشویی باز هم به ما اعلام شد که باید نام واریز کننده پول با نام باشگاه یکی باشد و از آنجایی که یک شرکت برای ما این پول را واریز کرده بود به همین دلیل آن 10 هزار دلار هم بسته شد. در ادامه وکیل پریرا گفت که او در ایران یک شماره حساب دارد.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: در روزگاری که حتی روز ساعت‌های مچی اخبار و اطلاعات می‌آید عجیب است که فیفا متوجه تحریم‌های بانکی ما نیست. خود فیفا نمی‌تواند پول ایرانی‌ها را بدهد بعد به ما فشار می‌آورد که ما باید پول بدهیم. کاش فدراسیون فوتبال ایران در جلسات رو در رو یا مذاکرات به فیفا اعلام می‌کرد که امکان ارسال پول از ایران نیست. در باشگاه ما پول است اما امکان ارسال این پول وجود ندارد.

وی افزود: در قانون آمده که در این شرایط حداکثر سه پنجره نقل و انتقالاتی محرومیت در نظر گرفته می‌شود. ما در فرجه زمانی نتوانستیم این پول را واریز کنیم اما خود من با پریرا در هتل جلسه‌ای داشتم و به او گفتم که پولت را با ریال از ما دریافت کن که با این مسأله موافقت نکرد. در بخشنامه 2022 و 2024 آمده که اگر پنجره باشگاهی به دلیل بدهی مالی بسته شود به محض پرداخت پول این محرومیت برداشته می‌‌شود و در رأی پریرا هم این مسأله آمده است و در نامه‌ای که به ما داده شده عنوان شده اگر پول او را بپردازیم این محرومیت برطرف خواهد شد. البته من این مسأله را اعلام کردم اما برخی‌ها که اطلاعات درستی در این موارد نداشتند گفتند که این مسأله شدنی نیست اما این قانون جدید فیفا است که در رأی پریرا هم آمده است.

نصیرزاده ادامه داد: هنریکه 30 هزار دلار از ما طلب داشت و باید قبل از ترک ایران این پرونده بسته می‌شد اما او با عجله از ایران رفت و به فیفا شکایت کرد به طوری که ما الان در فیفا دو پرونده داریم و باید 5 هزار فرانک سوئیس هم جریمه بپردازیم اما فیفا نمی‌پذیرد که ما نمی‌توانیم از داخل ایران پول واریز کنیم. فیفا باید مشکلات باشگاه ایرانی را بفهمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p8jea

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نصیرزاده: فیفا نمی‌پذیرد که ما نمی‌توانیم از داخل ایران پول واریز کنیم

پاشازاده: حسینی رقم زیادی نخواسته، نحوه جدایی رحمتی دلچسب نبود
اولین اقدام باشگاه باید پرداخت بدهی پروپیچ باشد