تاریخ انتشار: 1398/09/15 14:26
کد خبر: 79018

تاج: ویلموتس گزینه سوم ما بود/ نماینده مجلس نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت که بعد از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تمام کارشناسان تأکید روی انتخاب مربی خارجی و البته جوان داشتند.
تاج: ویلموتس گزینه سوم ما بود/ نماینده مجلس نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که امروز (جمعه) میهمان برنامه ورزش و مردم بود، درباره دلایل انتخاب مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بعد از جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 همه کارشناسان تأکید روی انتخاب مربی خارجی و البته جوان داشتند و کسی گزینه داخلی را توصیه نمی‌کرد.

بعد از لوپتگی و رنار، ویلموتس گزینه سوم ما بود

وی در ادامه یادآور شد: ما با لوپتگی صحبت کردیم. او مایل بود به ایران بیاید، اما مشکل سرطان پدرش به میان آمد. اروه رنار (سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال عربستان) گزینه بعدی ما بود و ویلموتس هم گزینه سوم‌مان. الان یکسری می‌گویند مقصران آوردن این مربی چه کسانی بودند. در صورتی که ایشان در رنکینگ مربیان جهان در رده نوزدهم است. ویلموتس سابقه خوبی داشت و بلژیک را از رده هشتادوسوم جهان به رده اول رسانده بود. ایشان چهار جام جهانی را تجربه کرده (به عنوان مربی و بازیکن) و انتخاب درستی بود و همه او را تأیید کردند.

مفاد قرارداد ویلموتس؛ از مرخصی 6 روزه و عدم انجام مصاحبه‌های غیرضروری

«تصمیم ما انتخاب مربی جوان و البته داشتن تجربه بود. بودن در جام جهانی هم یکی از شاخصه‌ها بود که در ویلموتس دیده می‌شد.»، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان این جمله خاطر نشان کرد: برخلاف اینکه عده‌ای می‌گویند این چه قراردادی بود، آمده‌ام توضیح بدهم که این‌طور نیست. آنها اطلاعی ندارند! شفاف‌سازی با افشای مبالغ دو چیز متفاوت است. قرارداد ویلموتس مباحث کلی دارد و اینجا می‌خواهم درباره آن توضیح بدهم. برنامه‌ریزی، آماده‌سازی تیم ملی، گزارش رخدادها، تعهد سرمربی برای گزارش و پیش‌بینی هر مرحله از اردو، شش روز مرخصی برای هر دوره، سمینار با باشگاه‌ها، عدم انجام مصاحبه‌های غیرضروری و ... جزو مفاد قرارداد ویلموتس بود.

نماینده مجلس نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند!

تاج ادامه داد: در قرارداد ویلموتس همه مسائل دیده و قرارداد درست و حسابی نوشته شده است تا مشکلات قبلی نباشد. در قرارداد قبلی باید کل مبلغ قرارداد پرداخت می‌شد، در صورت فسخ پرداخت می‌شد. بنابراین، قرارداد ویلموتس منطقی بوده است. فوتبال را باید در اختیار فوتبالی‌ها قرار دهیم، اما باید جواب انتقاد نماینده مجلس را بدهم. کسی که بداند مربی بلژیکی چه کسی است، تیم ملی بلژیک در چه جایگاهی قرار داشته، می‌داند 500 هزار دلار به‌عنوان مثال برای مربی بلژیکی خیلی منطقی نیست. محل این حرف‌ها برای ایشان نیست. من می‌توانم درباره گرانی گوشت و چیزهای دیگر حرف بزنم، اما به من می‌گویند شما رئیس فدراسیون هستید. نماینده مجلس هم نباید درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند.

ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد

وی همچنین تصریح کرد: در قرارداد ویلموتس به صراحت آمده بود که ایران تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد. ویلموتس دو روز وقت گرفته بود که قرارداد امضا شود یا نشود. پس از عقد قرارداد با ویلموتس به تحریم‌ها اضافه شد و خود به خود قرارداد از اراده یک طرف خارج است. هر مربی پولش دو ماه پرداخت نشود، می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند. اگر حق با ما باشد، او باید سه ماه غرامت بدهد و بالعکس. الان موضوع قرارداد ما با ویلموتس همین مسئله است. ویلموتس قبل از بازی با عراق اقدام به فسخ قرارداد کرد و نامه‌ای به فیفا نوشت که قراردادش را نگرفته است.

ویلموتس بعد از بازی با عراق ضمانت پرداخت پولش را خواست

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین اظهار کرد: شاید ویلموتس فکر می‌کرد اراده‌ای برای پرداخت پولش نداریم، اما تنها هفت روز برای پرداخت پولش دیر کرده بودیم. با حرف‌هایی که وحید هاشمیان مطرح کرد، موافق هستم. وقتی سرمربی تیم ملی می‌داند ایران بازی مهمی با عراق دارد، در آن مقطع باید تمرینات را روز چهارشنبه آغاز می‌کرد، اما تمرینات از یکشنبه (دو روز قبل از بازی) شروع شد. بعد از اقدام ویلموتس برای فسخ قرارداد قبل از بازی با عراق، با او صحبت و راضی‌اش کردیم که تمرینات را شروع کند. ایشان بعد از بازی با عراق ضمانت پرداخت پولش را خواست. در ایران 20، 30 روزنامه ورزشی و صد برنامه رادیویی و تلویزیونی داریم. یک بار رادیو را گوش می‌دادم و احساس کردم موج آن را اشتباه گرفته‌ام! در رادیو می‌شنیدم که می‌گفتند قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار است و پول ما کجا رفته است.

بحث ما و ویلموتس این است که 3 ماه غرامت فسخ را چه کسی باید بدهد

تاج در مورد توئیت اخیر ویلموتس که در آن مدعی شده بود قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران هنوز فسخ نشده است: ویلموتس در توئیتش مدعی شد که می‌خواهند دوستانه قرارداد فسخ شود، اما بحث ما این بود که سه ماه غرامت را چه کسی باید طبق بند قرارداد بدهد.

سرمربی تیم ملی قهر نکرده بود!

وی افزود: ما با ویلموتس صحبت‌های زیادی کردیم. به ایشان گفتیم رفت‌وآمدهای شما مورد تأیید ما نیست. البته باید بگوییم که در مرخصی‌های قبلی ایشان بحث قهر کردن مطرح نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: برای پرداختن به قرارداد ویلموتس اینجا، جای مناسبی است که مدیر بیاید و شفاف توضیح دهد. مدیر باید ابتدا با وکلای سرمربی صحبت کرده و اقداماتش را انجام دهد، نه اینکه تا اتفاقی می‌افتد، بگویند آقایان چرا پاسخگو نیستند.

توضیحات تاج در مورد مرخصی‌های ویلموتس

تاج در ادامه به بحث مرخصی های ویلموتس هم اشاره کرد و گفت: ما در این مورد با ویلموتس صحبت کردیم که او مدعی شد در این مدت مشغول کارهای مربوط به تیم ملی فوتبال ایران بوده است. به همین خاطر از وی خواستیم گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rok8w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا در خصوص آخرین وضعیت کی روش