تاریخ انتشار: 1395/07/21 16:50
کد خبر: 256160

بختیاری‌زاده: کره‌جنوبی ضعیف نبود؛ ما اجازه نفس کشیدن به آنها ندادیم/ این تیم ملی می‌تواند بهترین تیم تاریخ باشد

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال گفت: اگر سوءتفاهمی بوده و یا هر مشکل دیگر به خاطر موفقیت تیم ملی بوده و دلیلی ندارد در این شرایط خوب بخواهیم به مسائل گذشته دامن بزنیم.
بختیاری‌زاده: کره‌جنوبی ضعیف نبود؛ ما اجازه نفس کشیدن به آنها ندادیم/ این تیم ملی می‌تواند بهترین تیم تاریخ باشد

به گزارش فرتاک ورزشی، درمورد بازی شب گذشته تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی گفت: بازی خوبی بود و حقیقتاً ... بازیکنان در این مسابقه هر لحظه بهتر و بهتر شدند و در بحث دفاعی، هجومی و حفظ توپ هر لحظه با هم هماهنگ بودند و بازی باکیفیت و هماهنگی را ارائه کردند. در واقع با این بازی خیلی به آینده امیدوار شدیم تا اینکه بتوانیم با حفظ این روند به جام جهانی صعود کنیم.

وی ادامه داد: در این بین یک نکته وجود دارد و آن اینکه با وجود آنکه همه از این پیروزی خوشحال بودند، اما بودند کسانی که این پیروزی را به ضعف کره جنوبی ربط دادند، در حالی که به هیچ وجه این‌طور نبود و اگر ما کمی ضعیف یا ناهماهنگ بودیم، این کره به ما ضربه می‌زد. اتفاقاً ضعف آنها به این دلیل بود که ما خیلی خوب بازی کردیم و در کارهای ترکیبی بسیار منظم و هماهنگ بودیم. در واقع بچه‌ها فوق‌العاده بودند و اینکه به هیچ وجه کره جنوبی ضعیف نبود، بلکه این ما بودیم که اجازه ندادیم آنها نفس بکشند. 

بختیاری‌زاده درمورد اینکه به نظر می‌رسد با این پیروزی به اندازه زیادی به صعود امیدوار شده‌ایم، گفت: بازی‌های برگشت هنوز باقی مانده و حتی با کره و قطر در کشورهای‌شان بازی داریم. در واقع باید بازی‌های آینده را همچنان مهم تلقی کنیم و آنها را هم سخت بگیریم. باید روی این دیدارها تمرکز کرده و نباید فکر کنیم که صعودمان قطعی شده است و یا حتی شانس ما نسبت به تیم‌های دیگر بیش‌تر است؛ چراکه این تفکر می‌تواند اشتباه باشد و به ما آسیب بزند. به قول کی‌روش نباید آماده‌سازی را رها کنیم، چون این جنبه از کار خطرناک است و در این صورت احتمال دارد شرایط فوق را از دست بدهیم.

مدافع اسبق تیم ملی درمورد اینکه تا چه اندازه این موفقیت‌ها به کی‌روش مرتبط است، گفت: درصد زیادی از این پیروزی‌ها مربوط به کادر فنی است، هرچند که بخش‌های دیگر هم سهیم هستند، با این حال موفقیت تیم ملی از هرچیز دیگری مهم‌تر است و یک نکته مهم این‌که این تیم ملی در سال‌های اخیر بازی‌های مهم را از دست نداده است، هرچند که بازی ضعیف هم داشته‌ایم، اما خیلی کم بوده و کی‌روش در تیم ملی موفق عمل کرده است. 

وی در مورد اینکه عده‌ای می‌گویند کی‌روش نتیجه‌گرا است و از بازی زیبا در دوران وی خبری نیست، گفت: نتیجه هم یک بخش مهم از فوتبال است، هرچند که بخش‌های دیگر هم مهم است. یک مربی می‌تواند از راه‌های مختلف کسب نتیجه را امتحان کند،‌ اما مهم رسیدن به هدف است که آن هم به نسبت قوا و کیفیت بازیکنان حاصل می‌شود. این تیم ملی خیلی خوب کار کرده به خصوص در مسابقات مقدماتی جام جهانی که خیلی بهتر از 4 سال قبل هستیم و این نشان می‌دهد که ما نسبت به دور قبل پیشرفت کرده و رشد داشته‌ایم.

بختیاری‌زاده گفت: امیدوارم به عقب برنگردیم و به آینده هم بدبین نباشیم. اگر سوءتفاهمی بوده و یا هر مشکل دیگر به خاطر موفقیت تیم ملی بوده و دلیلی ندارد در این شرایط خوب بخواهیم به مسائل گذشته دامن بزنیم، چون مطمئناً هیچ کمکی به امروز تیم ملی نمی‌کند. 

وی در پایان در مورد اینکه آیا این تیم ملی بهترین تیم تاریخ است یا تیم‌های ادوار گذشته بهترین بودند، گفت:‌ این تیم هم می‌تواند بهترین تیم تاریخ باشد به شرط اینکه این روند را در آینده هم ادامه دهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lm6a8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عزت‌اللهی: تیم ملی متعلق به هیچ کسی نیست