تاریخ انتشار: 1398/09/21 13:31
کد خبر: 78290

فوتبال ما هم اکنون نیازمند VAR است!

اشتباهات داوری در فوتبال ایران زیاد شده است تا جایی که در نتایج بازی ها تاثیر می گذارد و هر هفته چند تیم را متاثر و چند تیم را خوشحال می کند.
فوتبال ما هم اکنون نیازمند VAR است!

البته این طور نیست چند تیم از اشتباهات داوری متضرر و چند تیم دیگر منتفع شوند و این دو حالت برای همه تیم ها کم و بیش وجود دارد و طبیعی است صدای اعتراضات را بلند کند. این اشتباهات موجب حمله به کمیته داوران و فدراسیون فوتبال می شود در حالی که با آمدن VAR می توانیم خوشبین باشیم که این اشتباهات به حداقل می رسد.

فدراسیون فوتبال یکی دو سالی سر گرم بومی سازی VAR بود! از ابتدا اما مشخص بود به جایی نخواهد رسید به این خاطر که نمونه خارجی آن حاصل سال ها پژوهش و تلاش در مسیر تولید بود و این طور نبوده که ظرف یک روز تصمیم گرفته شده باشد و ظرف یک ماه هم به مرحله تولید رسیده باشد. نمونه خارجی آن حتی با ارزش 200 یا 300 هزار دلار هم غنیمت است. به قول غلامرضا بهروان انگار که تیم ها یک بازیکن خارجی بخدمت گرفته اند. اکنون خیلی از تیم های مدعی حاضرند این پول را هزینه کنند که در جریان فصل اشتباهات داوری به ضرر آنها رقم نخورد.

فدراسیون فوتبال باید برای ورود VAR به فوتبال کشور و لیگ برتر تصمیم جدی و راسخ بگیرد و البته باشگاه ها در این مسیر دست در دست فدراسیون فوتبال بدهند. با ارز دولتی، نیمایی و هر ارز دیگر VAR ارزش این هزینه را دارد حتی اگر قرار باشد همه هزینه ها را باشگاه ها بدهند. این دستگاه برای کاهش اشتباهات داوری و جلوگیری از تضییع حق تیم ها تولید شده! چه چیزی بهتر از این. مشخص نیست تا اکنون تعلل از سوی فدراسیون فوتبال و باشگاه ها برای چه بوده در حالی که کولینا – رییس کمیته داوران فیفا همه چیز را در این زمینه به فدراسیون فوتبال گوشزد کرده بود و حتی شرکت های طرف قرارداد هم به فدراسیون فوتبال معرفی شده بودند.

توانمندی بومی سازی VAR را شاید داشته باشیم اما نه به این سرعت چون این تکنولوژی نبوده که ساخت ما باشد و ما اصلا به آن فکر نکردیم و زمانی به آن فکر کردیم که رویت شد. فوتبال ما هم اکنون نیازمند VAR است. امیدواریم زمانی به نتیجه تلاش برای ورود VAR نرسیم که احترامات در فوتبال از بین رفته باشد و سنگی روی سنگ بند نشود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rov6b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استفاده از VAR در  چند دیدار لیگ نوزدهم