//
کدخبر: ۲۳۰۹۹۹ //

استقلال بدون استراماچونی به دنبال تصاحب دوباره صدر جدول/ خواسته‌ کالدرون محقق می‌شود؟

هفته پانزدهم لیگ برتر در شرایطی با برگزاری پنج دیدار به پایان می‌رسد که استقلال برای حفظ صدرنشینی‌اش می‌جنگد.

استقلال بدون استراماچونی به دنبال تصاحب دوباره صدر جدول/ خواسته‌ کالدرون محقق می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر امروز (شنبه) پنج دیدار برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها سرخابی‌ها پایتخت در تهران به مصاف رقبایشان می‌روند.

سایپا – پرسپولیس

شاگردان کالدرون در این دیدار مهمان سایپایی هستند که یازده هفته از آخرین برد آن می‌گذرد. همین موضوع باعث شده که سرمربی پرسپولیس ابراز امیدواری کند که بازی سختی مقابل سایپا ندارند. از آن طرف ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا از عملکرد بازیکنانش در دیدارهای اخیر نارنجی‌پوشان، راضی است و دلیل آن را پخش زنده عنوان کرده است. با این اوصاف احتمالا کالدرون به خواسته‌اش نمی‌رسد و بازی سختی مقابل سایپا خواهند داشت.

دو تیم برای این دیدار محرومی ندارند. نکته حائز اهمیت دیگر این دیدار، خط قرمز کالدرون روی نام عالیشاه بوده است. پرسپولیس در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و سایپا با ۱۱ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته است. سرخ‌پوشان پایتخت این شانس را دارند که با پیروزی در این دیدار جایگاه استقلال در صدرجدول رده‌بندی را بگیرند.

استقلال – شاهین

بزرگترین نکته این دیدار غیبت استراماچونی روی نیمکت استقلال است. او نزدیک یک هفته است که ایران را ترک کرده و منتظر حل شدن مشکل پرداخت قانونی حقوقش است تا به ایران برگردد. در طرف مقابل شاهینی قرار دارد که پس از باخت‌های پی‌درپی، حالا ۵ هفته است که بدون باخت باقی مانده و پنج تساوی کسب کرده است.

این مسائل نشان دهنده کار سخت استقلال برای پس گرفتن صدرجدول رده‌بندی است و باید دید واکنش بازیکنان این تیم به اتفاقات پیرامون این دیدار به چه شکلی است. در حال حاضر استقلال با ۲۶ امتیاز در رده دوم لیگ برتر است و شاهین هم با ۶ امتیاز قعرنشین جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر است.

صنعت نفت آبادان – ماشین‌سازی

هر دو تیم از تیم‌های جوان و باکیفیت لیگ برتر محسوب می‌شوند که نمایش قابل قبولی از خود به جای گذاشتند. تیم میزبان یعنی صنعت نفت آبادان در لیگ نوزدهم تنها به سرخابی‌ها باخته و جزو تیم‌های بالانشین لیگ برتر است. همین موضوع نشان می‌دهد که اسکوچیچ، تیم مستحکمی ساخته است. در آن سوی میدان هم ماشین‌سازی‌ که هفته گذشته به پیروزی بزرگی مقابل تراکتور در داربی تبریز رسید. در شرایط خوبی است. آن ها درحالی تراکتور را بردند که اغلب فوتبالی‌ها پیروزی تراکتور را پیش‌بینی کرده بودند.

ماشین‌سازی برای این دیدار چندین محروم دارد. حامد لک، شاهین توکلی و عزیز معبودی از ماشین‌سازی و مسلم مجدمی از صنعت نفت آبادان، محرومان این دیدار هستند. در حال حاضر صنعت نفت با ۲۳ امتیاز در رده ششم و ماشین‌سازی با ۱۹ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

پارس جنوبی – نفت مسجد سلیمان

دو تیم بلاتکلیف وزارت نفت در هفته پانزدهم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. نفت مسجد سلیمان به همراه سپاهان تنها تیم‌های بدون باخت لیگ برتر محسوب می‌شوند. مهدی تارتار در لیگ نوزدهم به واسطه خط دفاعی مستحکم تیمش توانسته مدعیان لیگ برتر را متوقف کند. اما پارس جنوبی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و مشکلات مالی عدیده این تیم باعث شده که جمی‌ها نتوانند به مانند دو فصل قبل نمایش خوبی داشته باشند.

در حال حاضر نفت مسجد سلیمان با ۲۲ امتیاز در رده هفتم و پارس جنوبی با ۱۰ امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

گل‌گهر – ذوب‌آهن

نکته جذاب این دیدار تقابل سرمربیان این دو تیم است. علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن نتایج سینوسی کسب کرده ولی در هفته‌های اخیر، شرایط بهتری نسبت به هشت هفته ابتدایی دارد که نتوانسته بود حتی یک برد هم کسب کند. از آن طرف، مجید جلالی، سرمربی گل‌گهر پس از این که جای بگوویچ را در این سمت گرفت، تلاش زیادی برای تغییر روند این تیم سیرجانی کرده است اما تلاش‌های او ثمربخش نبوده و آن‌ها همچنان بدون برد هستند.

با نتایجی که این دو تیم در لیگ نوزدهم کسب کردند، ذوب‌آهن با ۱۴ امتیاز در رده دهم و گل‌گهر با ۶ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به شاهین در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

اسامی داوران دیدارهای امروز (شنبه) به شرح زیر است:

استقلال تهران – شاهین شهرداری بوشهر

داور: علی بای

کمک‌ها: حسن ظهیری – علیرضا ایلدروم

کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – کیوان علیمحمدی

داور چهارم: میلاد قاسمی

ناظر: محسن ترکی

پارس جنوبی جم – نفت مسجد سلیمان

داور: پیام حیدری

کمک ها: محمدرضا منصوری – فرهاد فرهادپور

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – حسین زمانی

داور چهارم: محسن سلطانی

ناظر: حیدر شکور

گل گهر سیرجان – ذوب آهن اصفهان

داور: سعید رحیمی مقدم

کمک ها: رحیم شاهین – حسین گلشنی

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش

داور چهارم: سعید زیبا

ناظر: یدالله جهانبازی

صنعت نفت آبادان – ماشین سازی تبریز

داور: حمید حاج ملک

کمک ها: مهدی عالیقدر – عسگر محمدی

کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده – مجید محمدی

داور چهارم: محمد راهی

ناظر: سعید بطحایی

سایپا تهران – پرسپولیس

داور: امیر عرب براقی

کمک‌ها: علی میرزابیگی – محمد عطایی

کمک داوران اضافی: سیدمهدی سیدعلی – یاسر همرنگ

داور چهارم: وحید سیفی

ناظر: ایرج نظری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان