تاریخ انتشار: 1398/09/26 23:46
لالیگا اسپانیا؛
کد خبر: 77693

الکلاسیکو تحت تاثیر بحران کاتالونیا

پس از کش و قوس های فراوان، خاص ترین الکلاسیکوی سالیان اخیر در جهنم نیوکمپ برگزار میشود.
الکلاسیکو تحت تاثیر بحران کاتالونیا

چهارشنبه شب ۲۷ آذرماه ۹۸ در یک دیدار معوقه از رقابت ها لالیگا، ازساعت۰ ۳/ ۲۲  شاگردان والورده در ورزشگاه خانگی خود، کمپ نو میزبان کهکشانی های مادرید خواهند بود.

این‌دیدار مهم و همیشه حساس به علت اعلام‌ حکم زندان برای عده ای از اعضای جنبش استقلال طلبانه منطقه کاتالونیا که در رفراندوم سال ۲۰۱۷ نقش داشتند و درگیری که بین معترضان و‌نیروی های امنینی بوجود آمده بود،لغو شد.بنابراین مسولان برگزاری لالیگا قرار را براین نهادند که الکلاسیکوی نیم فصل۲۰ /۲۰۱۹ را درچنین‌ روزی برگزار کنند.

قطعا این دیدار تحت الشعاع  مسائل فوق قرار خواهد گرفت،اما هردو مربی خود را برای پیاده کردن برنامه های تاکتیکی خود،آماده کرده اند. سایر امور جانبی و حواشی ناشی از مسائل سیاسی این منطقه از اسپانیا و پیوند زدن بنرها و توهین و شاید هم احتمال متوقف  کردن بازی توسط داور،تاثیری در اتخاذ برنامه های مربیان نخواهد داشت.زیرا این دیدار را میلیون ها نفر درسراسر جهان بصورت زنده ازطریق جعبه جادویی مشاهده می کنند.

بهرصورت این دیدار می تواند نکات تاکتیکی فراوانی بهمراه داشته باشد.

بارسلونا با ارنستو والورده بویژه در فصل جاری ،کم کم ازفلسفه و سبک بازی همیشگی اش دور میشود.

بارسای این فصل برای اولین بار پس از خروج پپ ،با والورده کمترین مالکیت توپ را دراختیار داشته و بیشتر روی به بازی طولی  آورده است.آنها منطقه پرس خود را ازیک‌ سوم دفاعی حریف،به یک سوم میانی منتقل کرده اند.غیبت آلبا سبب شده که سمت چپ آنها کارایی لازم را ندارد (موردی که سبب شده بازی بارسلونا دراین‌سمت زمین، قابل پیش بینی شود)  سمت راست آنها نیز در غیاب سمدو،با سرجی روبرتو روزهای نه چندان خوبی را سپری می کند.

اما خط میانی و خط حمله بارسلونا هنوز صلابت همیشگی خود را حفظ کرده است.آنها همیشه با مسی و سوارز خطرناکند ،بویژه هنگامی که بوسیله دی یونگ ،آرتورو ملو و‌بوسکتس حمایت و تغذیه میشوند.

همیشه در فصول گذشته الکلاسیکوهایی که درنیوکمپ برگزار شده اند،نسبت به دیدارهایی که در سانتیاگو برنابئو انجام گرفته اند، کم گل تر بوده اند ،زیرا رئالی ها درکمپ نو محتاطانه تر بازی می کنند و با عقب نشستن، فضاهای کلیدی کمتری را به بازیکنان تکنیکی و هماهنگ بارسلونا داده اند. بنابراین در این دیدار کهکشانی ها در نیوکمپ عقب می نشینند و با توجه به کند بودن پیکه و لنگلت دو مدافع میانی بارسا، از ضدحملات ویران کننده ای استفاده می کنند.

رئالی ها در سانتیاگوبرنابئو برای پیروزی وارد زمین میشوند،جلو آمده و بقولی باز ،بازی می کنند،بنابراین فضاهای کلیدی فراوانی را به مسی و‌سوارز می دهند.علت رد وبدل شدن بیشتر گل در الکلاسیکوی برنابئو درهمین نکته نهفته است.

شاگردان زیزو برخلاف اوایل فصل،در بهترین شرایط خود قرار دارند.آنها در این دیدار حساس که نتیجه آن می تواند صدر جدول را جابجا کند،قادرند  مشکلاتی را برای شاگردان والورده ایجاد کنند.کهکشانی ها در این روزها تا آخرین ثانیه های بازی برای پیروزی مبارزه می کنند و همه درقالب یک تیم‌ کار می کنند.

شاگردان زیزو نشان دادند که کم کم به انسجام تیمی رسیده اند و در تمامی خطوط تیمی به درک متقابلی دست یافته اند.

شروع مجددها در این دیدار می تواند قفل دروازه ها را باز کند و در ادامه آن را زیباتر کند. تقابل راموس و پیکه درضربات ایستگاهی دیدنی و آموزشی خواهد بود و صد البته ضرباتی که مسی روی شروع مجددهای مستقیم‌ انجام می دهد، گیراتر و تماشایی تر از هر زمانی، چشم‌ بیننده را می گیرد.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xlazl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 احتمال محرومیت وینگر بارسلونا برای ال‌کلاسیکو