//
کدخبر: ۲۳۱۸۲۴ //

ترکیب احتمالی رئال مادرید و بارسلونا برای ال کلاسیکو امشب

اولین ال‌کلاسیکوی معوقه دوران معاصر در حالی 52 روز پس از تاریخ اولیه تعیین شده به میزبانی بارسلونا در نوکمپ روی پرده می‌رود که 2 تیم برای اولین بار از فصل 10-2009 با امتیاز مساوی با هم این جدال سنتی را برگزار می‌کنند.

 ترکیب احتمالی رئال مادرید و بارسلونا برای ال کلاسیکو امشب
به گزارش فرتاک نیوز،

  اولین ال‌کلاسیکوی معوقه دوران معاصر در حالی 52 روز پس از تاریخ اولیه تعیین شده به میزبانی بارسلونا در نوکمپ روی پرده می‌رود که 2 تیم برای اولین بار از فصل 10-2009 با امتیاز مساوی با هم این جدال سنتی را برگزار می‌کنند.

در این شرایط برتری برای هر کدام از رقبا گامی بلند برای رسیدن به جام لالیگا در پایان فصل خواهد بود. جدال ساعت 22:30 امشب به وقت تهران علاوه بر حساسیت جدولی و رقابت ازلی و ابدی رئال مادرید و بارسلونا، به دلیل حضور حداکثری ستارگان 2 تیم هم جذاب است.

شرایط جدول

بارسلونا پس از 5 پیروزی متوالی در لالیگا، ابتدای هفته با تساوی 2-2 در خانه رئال سوسیداد به رئال مادرید فرصت داد تا با برتری در زمین والنسیا صدرنشین شود اما تیم زیدان تنها با گلزنی بنزما در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده از دومین شکست فصل گریخت و با امتیاز مساوی با بارسا به ال‌کلاسیکو رسید. حالا تنها تفاضل گل، بارسلونا را در صدر جدول قرار داده است. بارسلونا با وجود قبول 3 شکست در فصل جاری، از ماه سپتامبر تا به حال تنها یک بار در لیگ باخته و در واقع در 17 بازی اخیر تنها یک شکست را به چشم دیده است. بارسلونا هر چند 10 گل بیش از رقیب دیرینه به ثمر رسانده اما 8 گل بیشتر از رئال مادرید خورده  و از طرفی تیم زیدان دومین خط دفاعی برتر لالیگا پس از اتلتیکومادرید را در اختیار دارد اما مقابل بارسلونایی که در 30 بازی اخیر خانگی 43 گل زده، کار دشواری برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش خواهد داشت.

بارسا علاوه بر اینکه در فصل جاری هیچ امتیازی در خانه از دست نداده، از نوامبر 2018 در نوکمپ نباخته و در 30 بازی متوالی 26 برد کسب کرده است. همچنین در 14 بازی اخیر فقط یک بار آبی و اناری‌ها در یک بازی خانگی کم‌تر از 4 گل زده‌اند. رئال مادرید در 5 بازی اخیر خارج از خانه 4 برد و یک تساوی داشته؛ در حالی که پیش از این در 11 بازی دور از برنابئو، تنها 2 برد به دست آورده است.

 غایبان بازی

رئال مادرید ادن اِزار بلژیکی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و مارسلو، خامس، آسنسیو و واسکس هم دیگر غایبان میهمان نام دارند. بارسلونا دمبله و آرتور را دور از میادین می‌بیند اما سایرین از جمله مسی آماده هستند. ستاره آرژانتینی و کریم بنزما به طور مشترک با 12 گل آقای گلی فعلی لالیگا نام دارند و مسی به عنوان بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو امیدوار است با زدن بیست وهفتمین گل به رئال، تفاوت ایجاد کند.

 نکات کلیدی

*رئال مادرید از زمان برتری در سوپرجام اسپانیا در فصل 2018-2017، 6 بازی بدون برد را مقابل بارسلونا سپری کرده است.

*در لیگ هم رئال از زمان برتری 2 بر یک در آوریل 2016 موفق نشده در نوکمپ رقیب دیرینه را ببرد. آن برد یکی از تنها 4 پیروزی رئال در 19 بازی  یک دهه اخیر در نوکمپ بود و در همین بازه زمانی، بارسلونا 11 ال‌کلاسیکوی خانگی را با پیروزی به پایان رسانده است.

* آخرین بازی 2 تیم در نوکمپ در سایه درخشش لوئیس سوارس 5 بر یک به سود بارسا پایان یافت.

* در 242 ال‌کلاسیکوی قبلی، بارسا 96 و رئال 95 پیروزی به دست آورده‌اند و 51 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

ترکیب احتمالی

 بارسلونا: تراشتگن، پیکه، سمدو، لنگله، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، دی‌یونگ، مسی، سوارس و گریزمان

 رئال مادرید: کورتوا، راموس، واران، کارواخال، مندی، کروس، کاسیمیرو، والورده، رودریگو، بنزما و وینیسیوس

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان