تاریخ انتشار: 1395/07/22 12:57
کد خبر: 256006

شطرنج ضعیف منصوریان

سرمربی استقلال با مصاحبه اخیر خود عملا صف بندی جدیدی را در استقلال رقم زد که در آن صف بندی ها حامیان کمتری برای خودش باقی ماند.
شطرنج ضعیف منصوریان

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، علیرضا منصوریان که مدتها بود مصاحبه نکرده بود، در سایت باشگاه استقلال  حرف هایی زد که از منظر تاکتیکی خیلی مسائل را روشن کرد. در واقع عمق این مصاحبه نشان دهنده جهت گیری ها و تقابل ها در درون باشگاه استقلال است و یارکشی های آخر را در استقلال نشان می دهد.

اول: مدیر عامل
اسم نیاوردن از افتخاری در مصاحبه ای که عمیقا مدیریتی بود شکاف بین منصوریان و افتخاری را عمیق تر کرد. پس از آنکه افتخاری با پیشنهاد انگلیسی منصوریان به مشکل خورد و آن را تبلیغاتی خواند، منصوریان در تمرین تیمش به تلافی افتخاری را  تحویل نگرفت و حالا در سایت خود باشگاه استقلال که زیر نظر افتخاری باید باشد طی مصاحبه ای از زحمات توفیقی تشکر کرد و اسمی هم از مدیر عامل نیاورد تا دسته بندی در استقلال واضح تر از قبل دیده شود.

در واقع این مصاحبه تاییدی بود بر شکاف عمیق به وجود آمده بین مدیر عامل و سرمربی که در مورد پیشنهاد انگلیسی به تقابل هایی رسیده بودند.


 دوم: توفیقی
در حالی که هم وزیر و هم افتخاری طی ماه های اخیر بارها از بد بسته شدن و بدون اعتبار بسته شدن استقلال گلایه کرده بودند و مسئول نقل و انتقالات استقلال هم توفیقی بود، حمایت منصوریان از توفیقی و چتر حمایتی سرمربی روی سر این مسئول نشان داد که منصوریان اصلا دوست ندارد که توفیقی از باشگاه استقلال کنار گذاشته شود.

این در حالی است که هم وزیر و هم افتخاری در مورد هزینه های استقلال بارها حرف زده بودند و افشارزاده عملا قربانی گران بسته شدن استقلال شد و متعاقبا برکنار شد.

نکته مهم در این رابطه آن است که مسئول نقل و انتقالات باشگاه استقلال طبق اسناد خبری و مصاحبه ای موجود عملا لیست اول منصوریان را در ابتدای فصل نگرفت تا امروز استقلال  در رده دهم جدول نشسته باشد.

سوم: وزیر
شایعه ها خبر از احتمال حضور نظری جویباری به جای توفیقی می دهند که منصوریان فعلا با این مصاحبه جلوی این اتفاق را گرفت اما عملا خودش را هم لب پرتگاه برد که اگر نتایج خوبی با استقلال در ادامه نگیرد در کمترین شرایط یارکشی حمایتی قرار گرفته است.

او در مقابل جهانیان، وزیر و افتخاری و جویباری «توفیقی را پرسپولیسی می دانست» که منتقد توفیقی بودند، این مسئول را انتخاب کرده که عملا آراء را در میان مسئولان باشگاه به ضرر خودش چرخاند در حالیکه چیزی از این مسئول دریافت نکرده و همانطور که گفتیم بخشی از مشکلاتش به دلیل بد بسته شدن استقلال با دست فرمان بد توفیقی در یارگیری ابتدای فصل بوده است.

به نظر می‌رسد منصوریان مسیر را اشتباه رفته است و عمر ماندگاری خود را در صورت ادامه نتایج ضعیف در استقلال کم و کمتر کرده است چرا که حامی های خود در بیرون و درون مجموعه استقلال را با این مصاحبه در صف مخالفان یا حداقل بی تفاوت ها خود قرار داد.

آخرین خاکریز
اما دلیل این اشتباه چه بوده است؟ و آیا منصوریان همه این موارد را نمی دانست و ندانسته وارد این صف بندی شد؟ پاسخ منفی است، او هم مصاحبه های وزیر و افتخاری و دیگران را دیده است و می داند که روی دیوار اشتباهی یادگاری نوشته اما ظاهرا اخبار منصوریان از دل استقلال به او می گوید توفیقی آخرین خاکریز وی در استقلال است.

در واقع به منصوریان گفته اند که جابه جایی توفیقی با نظری جویباری منجر به جابه جایی منصوریان می شود در حالی که حتی اگر چنین اتفاقی رخ دهد هم به دلیل آمدن نظری نیست بلکه دلایل دیگری دارد که مهمترینش هزینه زیاد استقلال و عدم نتیجه گیری تا این لحظه است. در واقع آنچه منصوریان را نگه می دارد نتایج بهتر اوست نه جابه جایی مدیران.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b8w9d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از دفاع عبداللهی از منصوریان تا بی‌اطلاعی از نظر افتخاری